Flitsmeister werkt niet meer via de speakers

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
mga1600
6th Gear member

In mijn huidige en vorige Volvo had ik Flitsmeister (met FM Two) gekoppeld via het HFP protocol waarmee meldingen via de speakers ‘inbraken’ op het infotainment systeem. Werkte perfect, tot voor kort. Ineens werkt het niet meer.

De FM2 hardware geeft een zacht piepje als er wat gesignaleerd wordt, dat geluid ging altijd vooraf aan de mededeling die volgde via de speakers, maar nu blijven de speakers stil. De telefoon app ( iphone16 pro met iOS 18.3.1) geeft aan de hardware gekoppeld is.

Het gekke is dat als ik in de telefoon app vraag om een voorbeeld geluid af te spelen het wel luid en duidelijk klinkt. Dat geeft mij te denken dat er wat aan de hand in de koppeling tussen de telefoon en de FM2 ….. de telefoon wordt normaal getriggerd door de FM2 om iets ‘te roepen’ maar dat gebeurd nu niet meer.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
(Ik heb een pro abonnement op FM en de vraag daar neergelegd, maar anders dan een automatisch gegenereerd antwoord dat het druk is nog geen suggesties gehoord)
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Henry82
5th Gear member

Ik had precies het zelfde met FM en AAOS. Ik heb bij geluidsopties nu automatisch aangevinkt, waar ik eerst ook HFP had. Nu werkt alles weer als vanouds.
Life is what happens while you're busy making other plans
mga1600
6th Gear member

Henry82 schreef: 27.02.2025 - 14:12 Ik had precies het zelfde met FM en AAOS. Ik heb bij geluidsopties nu automatisch aangevinkt, waar ik eerst ook HFP had. Nu werkt alles weer als vanouds.
Hier werkt dat helaas niet, ik had het al geprobeerd.
Wat ik nog niet heb kunnen testen is een nieuwe versie van FM die net 2 of 3 dagen geleden is uitgebracht. Vandaag lukt dat niet, maar morgen ga ik die versie testen op ‘automatisch’ en met ‘HFP’
mga1600
6th Gear member

Helaas, ook de nieuwe versie laat het afweten. HTP werkt niet, ‘automatisch’ werkt niet, A2DP werkt niet. De ‘helpdesk’ hult zich in stilzwijgen….
Slechte zaak: je koopt de hardware, je betaalt voor een pro-abonnement en dan radio-stilte……
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”