Voorkant te hoog na vervanging schokbreker+veer

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
EarthApple
Starter

Hallooo,

Ik heb een tijdje terug de complete veerpoot (schokbreker, veer, toplager etc) van mijn S60 vervangen, maar nu staat de voorkant van mijn S60 flink hoger dan de achterkant. Ik dacht eerst dat ik per ongelijk een veer voor een diesel had gekocht, maar na het monteren van een veer die alleen geschikt was voor een benzine, staat de auto nog steeds hoog op de poten. De voorkant staat ongeveer 2.5 cm hoger dan de achterkant. Gemeten van de bovenkant van de wielkast zit de voorkant op 68.5 cm en de achterkant op 66cm. Is dit normaal? De achterkant heb ik ook de schokdemper vervangen, maar niet de veer (deze leek in goede staat).

Nu zit ik te kijken naar een oplossing, want ik vind dit er niet mooi uit zien, en volgens mij bevorderd dit ook niet het weggedrag. Ik zit te denken aanApex verlagingsveren. Deze zouden een verlaging geven van 25mm, wat perfect is als ik alleen de voorkant vervang. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af of deze mij een 25mm verlaging geeft tegenover de huidige staat, of over wat de auto normaal is...
Urbexpeditie
7th Gear member

Zakt vanzelf nog iets. Daarnaast zal de achterkant ook wel lui zijn waardoor deze iets ingezakt is.
Goedkoopste en beste optie is (lijkt mij) achterveren vervangen. Waarom? Om de simpele reden dat die straks ook een keer aan de beurt zijn. En dan staat straks voor lager dan achter...
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"
EarthApple
Starter

Daar zat ik zelf inderdaad ook nog op te wachten, maar ondertussen ben ik al 3 maanden en 5 duizend kilometer verder, en ze zijn eigenlijk nog niet veel gezakt. Ik vind de voorkant eruit zien alsof het een offroad S60 is, volgens mij is het geen normale hoogte. De verlagingssets zijn toch per 4 stuks verkrijgbaar, dus goede kans dat ik de achterkant dan ook direct mee pak.
Urbexpeditie
7th Gear member

Als dat je plan is, dan lijkt mij het hoogteverschil opgelost. Te hoog is inderdaad geen gezicht.

Heb je in plaats van OEM niet toevallig de zwaardere versie er onder zitten?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Veren en dempers gaan op MARKED nummer. S60 heeft een sticker met die nummers er op.
https://www.google.com/search?sca_esv=8 ... =911&dpr=1

Ik heb er ook naar gezocht. MARKED nummer op de sticker van de auto aflezen, Vida opstarten en veren er bij zoeken. En echt kueze uit een stuk of 20, niet te filmen toch. Volvo onderdeelnummer ingetikt bij ZF/Sachs, en dan? Dan komen er nog maar 2 veren uit die bij heel veel van die codes passen. Dus wat dan precies het verschil is...
Schokdempers zelfde verhaal, Sachs heeft gewoon maar een paar terwijl Volvo met 15-20 verschillende onderdeelnummers komt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
EarthApple
Starter

Bedankt voor jullie input, ik ben VIDA maar eens gaan downloaden en ik ben op onderzoek uit gegaan.

Ik heb nu qua schokdemper deze eronder zitten, maar volgens mij moet ik shock absorber code 8667248 hebben, welke niet op deze website staat. Maar als ik dan op debilstein website kijk staat dat nummer er wel weer tussen.

Veren heb ik deze Monroe eronder zitten, wat EO 9492226 is, terwijl ik volgens VIDA 9492227 nodig heb.

Had ik dat maar van tevoren geweten, ik had gewoon aangehouden wat Winparts etc aangaf. Nu is de vraag of het veranderen van de schokdemper en de veer echt een verschil gaat maken, en of ik weer die investering durf te doen zonder zeker resultaat...

Edit: de 9492227 springs kan ik alleen vinden voor een T5, terwijl mijn auto een 2.4t is.
Johan s60
6th Gear member

Ik heb pas mijn voor veren vernieuwd door orgineel Volvo.
Nr. is 31277306 (markering code 46) dit voor een een benzine automaat 2,4 170 pk
150,- ex btw per stuk bij dealer.

Hoogte verschil kan ook door schokdemper veroorzaakt worden bijv. als de veerschotel hoger of lager zit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”