Beste allemaal,
Sinds een paar weken zit er in mijn XC60 uit 2020 een vervelende storing.
Wanneer er elektrisch wordt gereden reageert het gaspedaal soms slecht of niet. Bijvoorbeeld bij het wegrijden bij een stoplicht gebeurt er niets wanneer het pedaal ingetrapt wordt. Pas na een paar seconden pakt de auto het op. Blijft dan wel elektrisch rijden. Hij schakelt niet perse over op benzine.
Maar het kan ook gewoon tijdens het rijden gebeuren dat het pedaal een paar seconden niet werkt. Bij verder intrappen schakelt hij dan over naar benzine.
Is er iemand die dit ook weleens ervaart, of is het een bekend probleem?
Ik hoor het graag.
Evert
Gaspedaal reageert slecht
-
- Starter
Nel,
Even op Google aan het zoeken geweest naar problemen met de ERAD. Hier lijkt het inderdaad wel op. Ik schrik wel van de kosten van reparatie / vervanging hiervan....
Binnenkort maar eens even bij de dealer langs gaan om hem uit te laten lezen.
- Gouwe
- 7th Gear member
Zal inderdaad je ERAD zijn....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
Vorige week even bij de dealer langs geweest. Zij hebben hem even aan de computer gehangen en uitgelezen. Ze konden wel een storing zien die er al een tijdje inzat. (al van voordat ik hem aangeschaft heb)
Ze konden nog niet exact zeggen of het inderdaad de ERAD is.
Over 2 weken gaat hij teug naar de dealer. Dan wordt hij uitgebreid uitgelezen en nagekeken. In geval van volledige ERAD-vervanging moet ik rekening houden met ca. € 6.500,- aan kosten.....

Ze konden nog niet exact zeggen of het inderdaad de ERAD is.
Over 2 weken gaat hij teug naar de dealer. Dan wordt hij uitgebreid uitgelezen en nagekeken. In geval van volledige ERAD-vervanging moet ik rekening houden met ca. € 6.500,- aan kosten.....
-
- 3rd Gear member
Heb je de wagen particulier gekocht? Anders garantie claimen bij het bedrijf waar je hem gekocht hebt. Zelf helaas ook ervaring met deze kostenpost. Meestal hoeft alleen de koppeling vervangen te worden. Heb ik bij de dealer laten doen, kosten iets meer dan 3.000 EUR met levenslange garantie zolang ik de wagen in bezit heb.
- Gouwe
- 7th Gear member
-
- Starter
Ik heb de auto bij een autobedrijf gekocht, geen Volvo-dealer. Er toen geen garantie bijgekocht. Mede omdat de garage ruim 200 km van huis was. Is inmiddels bijna 10 maande geleden. Geen idee of dit onder de BOVAG garantie valt.marsman schreef: ↑25.03.2025 - 13:55 Heb je de wagen particulier gekocht? Anders garantie claimen bij het bedrijf waar je hem gekocht hebt. Zelf helaas ook ervaring met deze kostenpost. Meestal hoeft alleen de koppeling vervangen te worden. Heb ik bij de dealer laten doen, kosten iets meer dan 3.000 EUR met levenslange garantie zolang ik de wagen in bezit heb.
De Volvo is geïmporteerd uit Duitsland. Volgens de dealer is er dan 99,9% zeker geen coulance vanuit Volvo te verwachten.