Advies gevraagd voor export Diesel

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 317
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Sorry voor de ietwat vreemde aanhef, maar de vraag is als volgt:

Wij zijn op zoek naar een gebruikte V40 Diesel van de bouwjaren tussen 2010 en 2015.
Die willen we exporteren.
Ik zie dat er een verscheidenheid aan soorten diesels en uitvoeringen is.
Onze wens is simpel.
Het mag luxe zijn, maar het is beslist geen moeten.
We gaan rijden in een heuvelachtig gebied.
Ongeveer 3000 km per jaar (max.)
Moeten we terugschrikken van hoge kilometerstanden? Hoeveel km gaat zo'n auto normaliter, bij regulier onderhoud, ongeveer mee?
We willen maximaal 10K uitgeven.
Alle adviezen zijn welkom.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27322
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zou je met zo weinig kilometers per jaar niet voor een benzine exemplaar gaan?

Volledig los van eventuele hogere belastingen kijk ik dan naar de techniek want geheid dat je daar vroeg of laat ellende mee krijgt.
Onder andere roetfilters houden daar niet zo van.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

dan moeten die 3000 km wel 30 ritjes van 100 km zijn, zoals Fredhead al aangeeft, houden diesels niet van korte afstanden. De motoren zijn zo efficiënt, dat er te weinig restwarmte is om de motor mee op te warmen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 317
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

fredhead schreef: 26.03.2025 - 13:35 Zou je met zo weinig kilometers per jaar niet voor een benzine exemplaar gaan?

Volledig los van eventuele hogere belastingen kijk ik dan naar de techniek want geheid dat je daar vroeg of laat ellende mee krijgt.
Onder andere roetfilters houden daar niet zo van.
Minimale afstand heen en weer is plusminus 20km (40 totaal dus).
Meest gereden afstand zal zo rond de 50 km heen en 50km terug zijn.
Diesel is aanmerkelijk goedkoper daar waar hij heen gaat.
Wegenbelasting is geen issue
Roetfilter kan er ook af, heb ik gehoord....
Benzine exemplaren zijn hier veel duurder valt me op
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

niet alleen roetfilter, ook EGR etc vindt dat niet fijn. Alles koekt dicht
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 716
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Ik denk dat hij 30.000 pj bedoeld
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8295
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

3000 km per jaar waarvan ritjes van 20 tot 50 km en diesel van dit bouwjaar gaat niet samen. Dat is vragen om problemen.

Waarom een diesel? Omdat je.in heuvelachtig gebied rijdt? Nou,.... zelden zoiets gehoord. Ik woon zelf in de bergen en rij oa met een Subaru op benzine. Gaat dikke prima.

Maar een diesel kiezen voor zo weinig km's.... Ik raad het je af.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 317
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Dank voor alle reacties.
Duidelijk een no go.
Jammer want ik heb zo een VRESELIJK mooie V40 diesel op het oog....

Benzineuitvoeringen gaan waarschijnlijk boven mijn budget. Of veel te veel kilometers gelopen.

Ik ga iets anders verzinnen.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Waar wil je hem naar toe brengen?
Punt met diesels is ook met kleine stukjes dat dat roetfilter vol gaat zitten en je allemaal foutmeldingen gaat krijgen.

Is een V60 D6 niks voor je? Al die kleine stukjes op stroom en af en toe even diesel verbranden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 317
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Paul schreef: 27.03.2025 - 12:50 Waar wil je hem naar toe brengen?
Punt met diesels is ook met kleine stukjes dat dat roetfilter vol gaat zitten en je allemaal foutmeldingen gaat krijgen.

Is een V60 D6 niks voor je? Al die kleine stukjes op stroom en af en toe even diesel verbranden.
Bulgarije.
Budget is niet toereikend vrees ik.
Heb sowieso geen oplaadmogelijkheid daar.
Plaats reactie

Terug naar “V40”