Pagina 1 van 1
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 26.03.2025 - 12:19
door Stoyanov
Sorry voor de ietwat vreemde aanhef, maar de vraag is als volgt:
Wij zijn op zoek naar een gebruikte V40 Diesel van de bouwjaren tussen 2010 en 2015.
Die willen we exporteren.
Ik zie dat er een verscheidenheid aan soorten diesels en uitvoeringen is.
Onze wens is simpel.
Het mag luxe zijn, maar het is beslist geen moeten.
We gaan rijden in een heuvelachtig gebied.
Ongeveer 3000 km per jaar (max.)
Moeten we terugschrikken van hoge kilometerstanden? Hoeveel km gaat zo'n auto normaliter, bij regulier onderhoud, ongeveer mee?
We willen maximaal 10K uitgeven.
Alle adviezen zijn welkom.
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 26.03.2025 - 13:35
door Fredhead
Zou je met zo weinig kilometers per jaar niet voor een benzine exemplaar gaan?
Volledig los van eventuele hogere belastingen kijk ik dan naar de techniek want geheid dat je daar vroeg of laat ellende mee krijgt.
Onder andere roetfilters houden daar niet zo van.
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 26.03.2025 - 13:51
door Walter
dan moeten die 3000 km wel 30 ritjes van 100 km zijn, zoals Fredhead al aangeeft, houden diesels niet van korte afstanden. De motoren zijn zo efficiënt, dat er te weinig restwarmte is om de motor mee op te warmen.
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 26.03.2025 - 14:43
door Stoyanov
fredhead schreef: ↑26.03.2025 - 13:35
Zou je met zo weinig kilometers per jaar niet voor een benzine exemplaar gaan?
Volledig los van eventuele hogere belastingen kijk ik dan naar de techniek want geheid dat je daar vroeg of laat ellende mee krijgt.
Onder andere roetfilters houden daar niet zo van.
Minimale afstand heen en weer is plusminus 20km (40 totaal dus).
Meest gereden afstand zal zo rond de 50 km heen en 50km terug zijn.
Diesel is aanmerkelijk goedkoper daar waar hij heen gaat.
Wegenbelasting is geen issue
Roetfilter kan er ook af, heb ik gehoord....
Benzine exemplaren zijn hier veel duurder valt me op
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 26.03.2025 - 14:51
door Walter
niet alleen roetfilter, ook EGR etc vindt dat niet fijn. Alles koekt dicht
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 26.03.2025 - 20:06
door vankol
Ik denk dat hij 30.000 pj bedoeld
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 26.03.2025 - 20:27
door Urbexpeditie
3000 km per jaar waarvan ritjes van 20 tot 50 km en diesel van dit bouwjaar gaat niet samen. Dat is vragen om problemen.
Waarom een diesel? Omdat je.in heuvelachtig gebied rijdt? Nou,.... zelden zoiets gehoord. Ik woon zelf in de bergen en rij oa met een Subaru op benzine. Gaat dikke prima.
Maar een diesel kiezen voor zo weinig km's.... Ik raad het je af.
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 27.03.2025 - 12:31
door Stoyanov
Dank voor alle reacties.
Duidelijk een no go.
Jammer want ik heb zo een VRESELIJK mooie V40 diesel op het oog....
Benzineuitvoeringen gaan waarschijnlijk boven mijn budget. Of veel te veel kilometers gelopen.
Ik ga iets anders verzinnen.
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 27.03.2025 - 12:50
door Paul
Waar wil je hem naar toe brengen?
Punt met diesels is ook met kleine stukjes dat dat roetfilter vol gaat zitten en je allemaal foutmeldingen gaat krijgen.
Is een V60 D6 niks voor je? Al die kleine stukjes op stroom en af en toe even diesel verbranden.
Advies gevraagd voor export Diesel
Geplaatst: 27.03.2025 - 12:53
door Stoyanov
Paul schreef: ↑27.03.2025 - 12:50
Waar wil je hem naar toe brengen?
Punt met diesels is ook met kleine stukjes dat dat roetfilter vol gaat zitten en je allemaal foutmeldingen gaat krijgen.
Is een V60 D6 niks voor je? Al die kleine stukjes op stroom en af en toe even diesel verbranden.
Bulgarije.
Budget is niet toereikend vrees ik.
Heb sowieso geen oplaadmogelijkheid daar.