Goedemiddag,
Ik heb nadat mijn V70 koppakking problemen kreeg, deze ingeruild op een V60 D3 op 17" velgen. Nu staan er bij mij in de buurt een setje 19" velgen te koop, schijnbaar afkomstig van een V70 met de volgende bandenmaar: 255/35R19. Het lijken op Odysseus velgen, maar ik kan nergens een ET waarde ervan vinden.
Zou iemand mij kunnen zeggen of dit gaat passen, Vind ze namelijk nog wel aan de brede kant vergeleken met de standaard maat van 215/50R17 die er nu op liggen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
andere velgen
-
- 3rd Gear member
Dan vraag je de verkoper toch even naar de velgbreedte en de ET. 255 is inderdaad wat breed. Met een wat lagere ET dan de standaard 55 komt die wat verder naar buiten en zou aanlopen bij insturen voorkomen kunnen worden. Denk wel dat het er extreem uit ziet. Heeft de verkoper foto’s onder de V70 ? Bij de v60 komt die net zover naar buiten (breedte carrosserie en spoorbreedte zijn hetzelfde). Het kan zijn dat de verkoper toch wat problemen heeft met deze band/velg combinatie en ze daarom verkoopt?
-
- 3rd Gear member
Probeer originele Volvo velgen te vinden. Toch minder kans op problemen. Vanaf 235mn adviseert Volvo uitslag begrenzers om aanlopen in de wielkast te voorkomen. Je draaicirkel wordt een metertje groter. Maar er schijnen mensen te zijn die geen problemen hebben zonder die begrenzers, wellicht met banden die een wat rondere schouder hebben.