Standaard opties bij elke plug-in V60

Plaats reactie
robnas
Starter

Hallo, ik ben langzaamaan op zoek naar een Volvo V60 plug-in hybride.
Ik bezit nu een Skoda Octavia station 1.4TSI (gechipt) uit 2014.
De Volvo zal iets minder kofferruimte hebben, maar voor de rest verwacht ik er op vooruit te gaan in de toekomst.

Wat ik graag wil weten, is of de volgende opties standaard op elke V60 plug-in hybride zitten:
lichtsensor (kan ik niet vinden)
regensensor (ik weet bijna zeker van wel)
preconditioning (warmt dit ook de verbrandingsmotor op?)
automatisch dimmende binnenspiegels
automatisch dimmende buitenspiegel
verwarmde buitenspiegels
elektrisch verstelbare buitenspiegels

De reden is dat dit de zoektocht online een stuk makkelijker kan maken. Ik zie dat bij het aan-/uitzetten van filters soms minimale (1%) verschil in aantal resultaten oplevert, waarbij ik vermoed dat dit er dan wel op zit, maar vergeten is op te nemen.

Uiteindelijk zou ik ook graag stoelventilatie willen, maar dat verkleint het aanbod aanzienlijk. Via lederinbouw Nederland zou ik dat achteraf kunnen realiseren (geen idee van kosten, ik gok dat dit €2.500 zal worden), maar zou dat ook achteraf kunnen met "aftermarket" Volvo onderdelen? Misschien nieuw of van de sloop en dan de stoelventilatie inprogrammeren met Vdash?
J33Bee
5th Gear member

De Octavia heeft een bak meer ruimte. Dus als je een praktische reisauto wenst, gaat een V60 je tegenvallen denk ik.

Een PHEV editie is/was zeker een stuk uitgebreider vanuit de standaard configs AFAIK. Er zijn inmiddels ook uitgekledere versies + de Essential achtige prijsknallers dus als je recentere modellen zoekt, zou ik die goed checken obv je behoeftes :)
raspaardje
6th Gear member

Hiermee kan je de standaarduitrusting door de modeljaren heen van in Nederland geleverde auto's uitzoeken: https://volvocarstools.nl/prijslijsten/
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gouwe
7th Gear member

robnas schreef: 09.04.2025 - 11:04 Hallo, ik ben langzaamaan op zoek naar een Volvo V60 plug-in hybride.
De Volvo zal iets minder kofferruimte hebben, maar voor de rest verwacht ik er op vooruit te gaan in de toekomst.

Wat ik graag wil weten, is of de volgende opties standaard op elke V60 plug-in hybride zitten:
verwarmde buitenspiegels

De reden is dat dit de zoektocht online een stuk makkelijker kan maken. Ik zie dat bij het aan-/uitzetten van filters soms minimale (1%) verschil in aantal resultaten oplevert, waarbij ik vermoed dat dit er dan wel op zit, maar vergeten is op te nemen.

Uiteindelijk zou ik ook graag stoelventilatie willen, maar dat verkleint het aanbod aanzienlijk. Via lederinbouw Nederland zou ik dat achteraf kunnen realiseren (geen idee van kosten, ik gok dat dit €2.500 zal worden), maar zou dat ook achteraf kunnen met "aftermarket" Volvo onderdelen? Misschien nieuw of van de sloop en dan de stoelventilatie inprogrammeren met Vdash?
Die zoekfilters kun je beter niet gebruiken, die kloppen sowieso niet en je mist dus heel veel auto's daardoor.
Zie link van raspaardje, maar het zou mij verbazen als de zaken zoals licht-, regensensor en dimmende spiegels en verwarmde spiegels niet standaard zijn op elke uitvoering.
Standkachel verwarmt ook de de motor als het een short range is (dat is namelijk een benzine aangedreven systeem). Vanaf ergens 2023 kwam de elektrische uitvoering en daar weet ik het niet helemaal zeker van (maar vermoed van wel).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
robnas
Starter

J33Bee schreef: 09.04.2025 - 11:06 De Octavia heeft een bak meer ruimte. Dus als je een praktische reisauto wenst, gaat een V60 je tegenvallen denk ik.
Ik ga er wat op achteruit, op papier zo'n 10% (600 vs 530ltr). Maar de wijze van meten is volgens mij niet helemaal zuiver, plus het hangt ook af van de ruimte op de achterbank. Ik ga eerder uit dat ik 20% ruimte in ga leveren.
Maar: noodzakelijk is dat niet voor mij, ik heb twee kinderen (<4 jaar), en de volledige kofferruimte is op vakantie niet afdoende. Drie jaar terug met één kind en tent op vakantie betekende de Octavia vol, een hele grote dakkoffer helemaal vol (+600liter) en een trekhaakbak vol (+400 liter). Ik had nog wel zicht naar achter via de binnenspiegel. Met een kind extra is een tent sowieso geen mogelijkheid, dus voor nu is een (sta)caravan een optie. En dan is de achterbak plus de 500 kilo extra (plus de 700 kilo extra eigen gewicht van de auto zelf) prima en/of beter.

Wat ik met hulp van de link van raspaardje heb gevonden ("V" is aanwezig, "o" optioneel):
(V) lichtsensor ("Safety lights", automatische dimlichten)
(V) regensensor
(o) preconditioning
(o) automatisch dimmende binnenspiegels
(o) automatisch dimmende buitenspiegel
(V) verwarmde buitenspiegels
(V) elektrisch verstelbare buitenspiegels
Laatst gewijzigd door robnas op 09.04.2025 - 14:15, 3 keer totaal gewijzigd.
J33Bee
5th Gear member

Ik zou het in ieder geval goed toetsen. Mijn vergelijk Passat/Mondeo; daar paste het allemaal wel, bij de V60 allemaal net niet.

Ook in de “cockpit” kun je weinig spullen kwijt. Middenconsole zit de batterij en in de deuren is het ook lala.
raspaardje
6th Gear member

Gouwe schreef: 09.04.2025 - 11:34 Die zoekfilters kun je beter niet gebruiken, die kloppen sowieso niet en je mist dus heel veel auto's daardoor.
Dit dus.
Door de jaren heen is er zoveel veranderd aan de V60 PHEV (techniek maar ook uitrusting) dat je beter zelf onderzoek kan doen op basis van prijslijsten.
En bedenk dat uitrustingsmodificaties van een Volvo vaak complexer zijn dan bij een VAG auto.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Hans oet Twent
8th Gear member

robnas schreef: 09.04.2025 - 11:04 Hallo, ik ben langzaamaan op zoek naar een Volvo V60 plug-in hybride.

verwarmde buitenspiegels

Mijn ex V60T6 staat in Zutphen te koop. Heeft bijna alles wat je zoekt. Sportstoelen, R-Design met dito interieur, 20" Velgen, Zwarte accenten op alles, serieus dikke ploffert. Geen geventileerd leer, wel standkachel etc etc.Check je inbox ff stuur je een PB.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
wasbeer2006
5th Gear member

Qua ruimte is het om het even. De V60 is "premium" ingericht, dus alle ruimte voor de bestuurder.
Veel betere stoelen, je zit recht voor je stuur, dat is bij bijna geen enkele niet premium auto, maar niemand die het door heeft.

Ik had ook pas een discusie met iemand die zei een X1 heeft meer kofferbak ruimte dan een XC40. Ik geloofde daar niets van.
Dat bleek echter in de meetmethode te zitten bij de XC40 stopt volvo veel lager bij het meten.

Het zal niet veel schelen verwacht ik.
-V60 B4 7dct R design wit
Gouwe
7th Gear member

robnas schreef: 09.04.2025 - 13:52 ....(o) preconditioning
Kan me haast niet voorstellen dat op en T6/T8 preconditioneren een optie is. Zowel koelen als verwarmen is nodig voor de accu......
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
J33Bee
5th Gear member

wasbeer2006 schreef: 11.04.2025 - 08:33
Het zal niet veel schelen verwacht ik.
Je weet het mooi te brengen :D Heb je wel eens een Octavia vol gestouwd vs een V60 alvorens je met een paar kleine koters op vakantie gaat? Meten zegt me (ook) niks :P
wasbeer2006
5th Gear member

Zeker, mijn zwager had er een, scheelde echt niet veel. Ik heb wel een mild hybrid he!
Dat scheelt wel wat centimeters en ook onder die klep kan je nog een hoop kwijt.
-V60 B4 7dct R design wit
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”