Vanuit mijn uitrit heb ik geen goed overzicht op de weg en het eventueel naderende verkeer van links en rechts in een 30 km verkeersluwe zone.
Vandaar dat ik bij het wegrijden op de rand van mijn uitrit altijd de camera aan de voorzijde 'aan' selecteer om daarmee net voldoende "om de hoek' links en rechts te kunnen kijken, alvorens ik de weg op rijd.
Voor mij is dat camera gebruik bij mijn uitrit dus belangrijk.
Om onduidelijke reden heb ik nu een aantal keren geen camera kunnen selecteren. Na instappen en 'Drive' selecteren, kies ik het camera symbool, maar er gebeurt niets. Ik krijg geen camerabeeld en er is ook geen foutmelding of iets dergelijks te zien.
Een herstart (opnieuw in 'P' zetten en de 'D' na enkele seconden opnieuw selecteren) levert geen ander resultaat op.
Weet iemand een andere mogelijkheid om de camera's tot actie te dwingen?
p.s. in de boven omschreven situatie naar 'R' schakelen zou de achteruitrij camera automatisch moeten doen aanspringen, maar ook deze functie werd niet actief ...
camera perikelen
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Bij vooruit parkeren moet je de camera ook zelf activeren. Dat was bij de BMW toch een stuk handiger... eerlijk is eerlijk. Daar kreeg je automatisch vooruit of achteruit parkeren overal zicht
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Burnardo
- Starter
Mogelijk moet ik iets duidelijker zijn in mijn bewoording. Het gaat mij niet om het feit of je wel of niet een camera moet aanzetten of dat deze automatisch aan gaat.
In mijn geval krijg ik geen enkele camera in werking, ongeacht wat ik daarvoor doe.
Maar ... ondertussen heb ik ook al weer 'n keer normale selectie kunnen doen van de camera. En er was ondertussen ook 'n automatische selectie (bij achteruit rijden) door het systeem.
Dus ik hoop dat het 'n toevalstreffer (of -misser) is geweest toen de camera's niet beschikbaar waren en ook niet geselecteerd konden worden terwijl het selectie-icoon wel zichtbaar was.
In mijn geval krijg ik geen enkele camera in werking, ongeacht wat ik daarvoor doe.
Maar ... ondertussen heb ik ook al weer 'n keer normale selectie kunnen doen van de camera. En er was ondertussen ook 'n automatische selectie (bij achteruit rijden) door het systeem.
Dus ik hoop dat het 'n toevalstreffer (of -misser) is geweest toen de camera's niet beschikbaar waren en ook niet geselecteerd konden worden terwijl het selectie-icoon wel zichtbaar was.
Volvo EX30 Ultra 2024
- iHansz
- 3rd Gear member
Ik moet zeggen dat ik nooit zo op de camera's let of die het wel of niet doen. Wilde wel een keer iemand die 3D-versie laten zien, soort bird view en waarbij je de auto op 't scherm kan ronddraaien met je vinger, maar kon die optie toen niet meer vinden. Misschien helpt update v1.5.3 voor jouw misser, want er staat: "Deze update bevat algemene oplossingen voor bugs en verbeteringen om de algehele prestaties en betrouwbaarheid van uw ervaring te verbeteren." Donderdag krijgt de mijne die update, zal dan eens op de camera's letten.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |