Pagina 1 van 1

Niet nieuw maar toch weer nieuw

Geplaatst: 30.04.2025 - 21:10
door banaanengerrit
Na een omzwerving naar een Renault Scenic toch weer een Volvo….dit keer een C30 en gelijk een vraag die al een aantal keren voorbij is gekomen.
De auto houdt behoorlijk in bij warme motor.
Vervangen zijn de bougies, bobines en de tankdop omdat de oude toch wel een enorm vacuüm trok.
Mijn verdenking gaat naar een haperende EVAP die misschien wel ergens een klein vacuüm veroorzaakt bij optrekken, zou dit kunnen? Of bij de verschillende sensors die op het blok zitten (drallklep, lambdasonde of sensor brandstofdruk.
Heeft iemand tips, en laat het mij vooral weten als ik onzin uitkraam, daar leer ik ook weer van.

Albert

Niet nieuw maar toch weer nieuw

Geplaatst: 30.04.2025 - 21:48
door Fredhead
Welkom terug!

Wat voor motor ligt erin in de C30?

Niet nieuw maar toch weer nieuw

Geplaatst: 30.04.2025 - 22:26
door banaanengerrit
1800 loopt verder prima op (soms) die vervelende nukken na…

Niet nieuw maar toch weer nieuw

Geplaatst: 01.08.2025 - 12:35
door volvo480
Is het probleem nu opgelost?

Niet nieuw maar toch weer nieuw

Geplaatst: 02.08.2025 - 21:38
door banaanengerrit
Hoi

Nee het probleem is nog niet opgelost en ik denk dat de C30 opgeruimd gaat worden. Ik heb zo,n beetje alles vernieuwd zonder resultaat. Ben er nu achter dat hij een sloot olie verbruikt. Ik denk dat het inhouden verband houdt met olie wat tijdens hogere toerentallen in de verbrandingskamer komt en zorgt voor het inhouden. Ik zou het ook echt verder niet weten, zou ook verder niet weten waar die olie blijft.
Geen zwarte bougies, geen rookwolken achter de auto, geen olie in koelvloeistof en geen koelvloeistof in olie. Ben eigenlijk een beetje uitgedokterd en behoorlijk teleurgesteld in het motorblok wat er in de Volvo zit.