Niet nieuw maar toch weer nieuw
Geplaatst: 30.04.2025 - 21:10
Na een omzwerving naar een Renault Scenic toch weer een Volvo….dit keer een C30 en gelijk een vraag die al een aantal keren voorbij is gekomen.
De auto houdt behoorlijk in bij warme motor.
Vervangen zijn de bougies, bobines en de tankdop omdat de oude toch wel een enorm vacuüm trok.
Mijn verdenking gaat naar een haperende EVAP die misschien wel ergens een klein vacuüm veroorzaakt bij optrekken, zou dit kunnen? Of bij de verschillende sensors die op het blok zitten (drallklep, lambdasonde of sensor brandstofdruk.
Heeft iemand tips, en laat het mij vooral weten als ik onzin uitkraam, daar leer ik ook weer van.
Albert
De auto houdt behoorlijk in bij warme motor.
Vervangen zijn de bougies, bobines en de tankdop omdat de oude toch wel een enorm vacuüm trok.
Mijn verdenking gaat naar een haperende EVAP die misschien wel ergens een klein vacuüm veroorzaakt bij optrekken, zou dit kunnen? Of bij de verschillende sensors die op het blok zitten (drallklep, lambdasonde of sensor brandstofdruk.
Heeft iemand tips, en laat het mij vooral weten als ik onzin uitkraam, daar leer ik ook weer van.
Albert