Na een omzwerving naar een Renault Scenic toch weer een Volvo….dit keer een C30 en gelijk een vraag die al een aantal keren voorbij is gekomen.
De auto houdt behoorlijk in bij warme motor.
Vervangen zijn de bougies, bobines en de tankdop omdat de oude toch wel een enorm vacuüm trok.
Mijn verdenking gaat naar een haperende EVAP die misschien wel ergens een klein vacuüm veroorzaakt bij optrekken, zou dit kunnen? Of bij de verschillende sensors die op het blok zitten (drallklep, lambdasonde of sensor brandstofdruk.
Heeft iemand tips, en laat het mij vooral weten als ik onzin uitkraam, daar leer ik ook weer van.
Albert
Niet nieuw maar toch weer nieuw
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27209
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Welkom terug!
Wat voor motor ligt erin in de C30?
Wat voor motor ligt erin in de C30?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29.01.2014 - 15:46
1800 loopt verder prima op (soms) die vervelende nukken na…