Hallo!
Ik wil met mijn auto de Aziatische kant van Turkije bezoeken. Maar de Pechhulp verzekering van Volvo (volgens mij ook de premium variant) dekt alleen het Europees stukje van Turkije (alleen İstanbul)
Ik wil niet een apart abonnement afsluiten bij de ANWB a 20€ in de maand voor minimaal 12 maanden om gedekt te zijn in het oosten van Turkije.
Heeft iemand tips?
Volvo Assistance buiten Europa..
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik denk dat elk alternatief geld kost. Ik lees op de website van VA dat zij het Aziatische deel van Turkije niet afdekken (dus ook de Premium versie niet).
Bij de ANWB idem, tenzij je daar een Plus abo afneemt: https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa/e ... #pakketten
Kost je minimaal 15,88 per maand.
Verzekeren is risico afdekken, dus hoe groot is de kans dat je pech krijgt (wat lokaal niet verholpen kan worden) en hoe groot is het gevolg?
200 euro is geld, maar met pech stranden in Azie kan meer ellende opleveren wat niet in geld is uit te drukken..... Alleen jij kunt dat bepalen en wat het je waard is om dat risico af te dekken door een verzekering.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Almerev70
- 4th Gear member
Je kan kijken bij je autoverzekering, daar is pechhulp vaak een optie maar voor welke gebieden?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 5th Gear member
Beetje creatief denken misschien?
Vervoer van de auto van het Aziatische deel naar het Europese deel van Turkije zal best meevallen.
Dan maak je gebruik van de standaard dekking voor pech hulp wanneer dat nodig is en reparatie in het Aziatische deel niet mogelijk is.
Zorg voor goede hulp bij het versturen van onderdelen door familie lid of garage in Nederland.
Onderdelen zijn vaak het struikelblok bij hulp ter plaatse.
Vervoer van de auto van het Aziatische deel naar het Europese deel van Turkije zal best meevallen.
Dan maak je gebruik van de standaard dekking voor pech hulp wanneer dat nodig is en reparatie in het Aziatische deel niet mogelijk is.
Zorg voor goede hulp bij het versturen van onderdelen door familie lid of garage in Nederland.
Onderdelen zijn vaak het struikelblok bij hulp ter plaatse.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
De ANWB hanteert allerlei voorwaarden die een beroep op hulp uitsluiten.
Die uitgave hoef je alleen te doen wanneer zich een evenement voordoet.
Als eerste komt ter plaatse repareren in aanmerking.
Vandaar mijn advies het verzenden van onderdelen voor te bereiden.
Die uitgave hoef je alleen te doen wanneer zich een evenement voordoet.
Als eerste komt ter plaatse repareren in aanmerking.
Vandaar mijn advies het verzenden van onderdelen voor te bereiden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 1st Gear member
Ik heb inmiddels heen en weer gebeld, ik heb een volledig casco verzekering voor de auto bij Baloise (via Volvo car insurance) en daar zit blijkbaar Pechhulp bij inbegrepen, in heel Turkije. Toch bedankt iedereen voor het meedenken!!
-
- 5th Gear member
De ene Volvo is de andere niet. Ik heb het volste vertrouwen in mijn V70 ondanks de hoge kilometerstand.
Recentere auto's lopen statistisch meer kans op pech. Dat speelt ook een rol bij het bepalen van het risico.
De mensen die ANWB/WW lid zijn raad ik aan de voorwaarden nog eens te lezen.
In de loop der tijd heeft de WW de voorwaarden aanzienlijk scherper geformuleerd.
Er zijn veel uitsluitingen bij gekomen die voor onaangename verrassingen kunnen zorgen.
Toen ik door andere besognes minder goed oplette tijdens een rit naar huis kwam ik zonder brandstof te staan.
Netjes weggesleept van de plaats waar ik gestrand was naar een parkeerterrein bij de Mc.
Wegenwachter sluit het diagnose apparaat aan. Conclusie: brandstof storing. De monteur keek niet verder en liet me daar staan. Mijn garage haalde de auto daar de volgende dag op. Ik betaalde 20 liter diesel, dat was alles.
Dit is het gevolg van al die mooie diagnose kastjes. Even verder kijken is er niet meer bij.
Ik betaal 35 euro per jaar voor uitgebreide pechhulp middels de garage waar mijn auto in onderhoud is.
Dekking in heel Europa. Er zijn meer alternatieven voor de ANWB/WW die geen uitsluitingen kennen.
Recentere auto's lopen statistisch meer kans op pech. Dat speelt ook een rol bij het bepalen van het risico.
De mensen die ANWB/WW lid zijn raad ik aan de voorwaarden nog eens te lezen.
In de loop der tijd heeft de WW de voorwaarden aanzienlijk scherper geformuleerd.
Er zijn veel uitsluitingen bij gekomen die voor onaangename verrassingen kunnen zorgen.
Toen ik door andere besognes minder goed oplette tijdens een rit naar huis kwam ik zonder brandstof te staan.
Netjes weggesleept van de plaats waar ik gestrand was naar een parkeerterrein bij de Mc.
Wegenwachter sluit het diagnose apparaat aan. Conclusie: brandstof storing. De monteur keek niet verder en liet me daar staan. Mijn garage haalde de auto daar de volgende dag op. Ik betaalde 20 liter diesel, dat was alles.
Dit is het gevolg van al die mooie diagnose kastjes. Even verder kijken is er niet meer bij.
Ik betaal 35 euro per jaar voor uitgebreide pechhulp middels de garage waar mijn auto in onderhoud is.
Dekking in heel Europa. Er zijn meer alternatieven voor de ANWB/WW die geen uitsluitingen kennen.