Hallo allemaal,
Mijn huidige Volvo XC60 (met 298.000 km) op de teller begin vreemde kuren te krijgen, hij maakt wat geluiden die er duidelijk eerst niet waren en hij verliest snelheid zodra ik wind tegen heb (hogere snelheid) en als ik bijvoorbeeld bij bergen en aquaducten op moet rijden. Nu heb ik v.d. Schaaf hier al eens over benadert maar nooit meer een antwoord gekregen van kom maar langs met de auto. Ik denk erover na om een andere volvo te gaan aanschaffen. Nu kom ik veel nieuwere modellen tegen (die betaalbaar zijn) met vaak meer dan 300.000 km op de teller. Mijn vraag is of dat bij een Volvo (diesel) niks uitmaakt of dat ik beter kan gaan voor een versie met een lage km stand. Wat is jullie ervaring hiermee?
Algemene vraag
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.06.2021 - 06:27
Het zou dan om deze gaan: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... nderhouden
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Welke motor ligt er in jouw huidige XC60? Hoge kilometer standen bij een diesel en daarnaast prima rijdend, zijn vaak geen uitzondering.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.06.2021 - 06:27
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.06.2021 - 06:27
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Dat is een 5 cilinder, volgens mij. Die heb ik ook gehad, rijdt mijn dochter nu mee. Dat is een van de beste motoren van Volvo. Ga er mee naar een dealer of een Volvo specialist, voordat je hem weg doet en laat er naar kijken.
Dan kun je een betere beslissing nemen om te vervangen of niet.
Dan kun je een betere beslissing nemen om te vervangen of niet.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.06.2021 - 06:27
Ik ben in contact geweest met een Volvo specialist maar niks meer vernomen, ga er maar eens langs danFrits V70 schreef: ↑07.05.2025 - 19:46 Dat is een 5 cilinder, volgens mij. Die heb ik ook gehad, rijdt mijn dochter nu mee. Dat is een van de beste motoren van Volvo. Ga er mee naar een dealer of een Volvo specialist, voordat je hem weg doet en laat er naar kijken.
Dan kun je een betere beslissing nemen om te vervangen of niet.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Die van mijn dochter heeft nu ruim 3 ton gelopen. Rijdt nog steeds heel fijn.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik vermoed dat de auto te weinig lucht krijgt. Airintake laten reinigen bij Volservice in Elst zou een optie kunnen zijn. Vermoedelijk heb je daarna weer een auto die krachtig genoeg. (Ja ik spreek uit eigen ervaring)MrJandeGroot1 schreef: ↑06.05.2025 - 19:25 Hallo allemaal,
Mijn huidige Volvo XC60 (met 298.000 km) op de teller begin vreemde kuren te krijgen, hij maakt wat geluiden die er duidelijk eerst niet waren en hij verliest snelheid zodra ik wind tegen heb (hogere snelheid) en als ik bijvoorbeeld bij bergen en aquaducten op moet rijden. Nu heb ik v.d. Schaaf hier al eens over benadert maar nooit meer een antwoord gekregen van kom maar langs met de auto. Ik denk erover na om een andere volvo te gaan aanschaffen. Nu kom ik veel nieuwere modellen tegen (die betaalbaar zijn) met vaak meer dan 300.000 km op de teller. Mijn vraag is of dat bij een Volvo (diesel) niks uitmaakt of dat ik beter kan gaan voor een versie met een lage km stand. Wat is jullie ervaring hiermee?
Carboncleaning is ook zoiets.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4274
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Je eigen auto ken je qua onderhoudshistorie, van een 2de hands moet je nog afwachten wat er aan kosten komt. Ik zou dus, zoals hoger aangehaald, eerst je eigen auto laten nakijken (inlaat, EGR, brandstoffilter en -pomp, , injectoren, ...). Een goede technicus zal vrij snel een diagnose kunnen maken en een inschatting van de kosten.
Met ChatGPT kan je makkelijk nagaan welke onderdelen bij hogere kilometerstanden het vaakst vervangen moeten worden. Mogelijk zijn bij jouw auto al een aantal van die zaken vervangen. Bij een occasion met hoge kilometerstand is het dan zaak om daar zicht op te krijgen, zodat je dit kan incalculeren en mogelijk kan gebruiken als onderhandelingsmarge.
Met ChatGPT kan je makkelijk nagaan welke onderdelen bij hogere kilometerstanden het vaakst vervangen moeten worden. Mogelijk zijn bij jouw auto al een aantal van die zaken vervangen. Bij een occasion met hoge kilometerstand is het dan zaak om daar zicht op te krijgen, zodat je dit kan incalculeren en mogelijk kan gebruiken als onderhandelingsmarge.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.06.2021 - 06:27
Inmiddels besloten toch voor de reparatie te gaan in plaats van voor deze tweedehands Volvo. Vandaag bij van der Schaaf geweest, afspraak gemaakt voor juni en dan gaan ze eerst een diagnose en kostenplaatje opmaken en daarna contact zoeken zodat we het probleem kunnen verhelpen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
We branden van nieuwsgierigheid....MrJandeGroot1 schreef: ↑09.05.2025 - 15:35 Inmiddels besloten toch voor de reparatie te gaan in plaats van voor deze tweedehands Volvo. Vandaag bij van der Schaaf geweest, afspraak gemaakt voor juni en dan gaan ze eerst een diagnose en kostenplaatje opmaken en daarna contact zoeken zodat we het probleem kunnen verhelpen.
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Helemaal met je eens. Maar Bomvol is wel de ergste, zeker als dat ook nog eens niet zo is.
Life is what happens while you're busy making other plans
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6386
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Zoals deze: Mijn PANO zit Bomvol vingerafdrukken........



Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)