Garantie geblokkeerd Volvo V60 2020 T6 PHEV

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
BramRoemaat
Starter

In verband met problemen van de ERAD contact gehad met de dealer. Hier kreeg ik helaas het slechte nieuws dat ik niet in aanmerking kom voor garantie/coulance over alle delen van mijn auto. Blijkt dat mijn auto in augustus 2022 is uitgesloten van garantie bij een dealer in Duitsland. Hij is naar Nederland geïmporteerd en hier via een goed aangeschreven autobedrijf is verkocht. De dealer kan helaas niet inzien waarom deze is geblokkeerd in Duitsland en geeft aan dat ik misschien op een andere manier erachter kan komen. De verkopende autogarage kan/wil me niet helpen gezien ik de auto 2 jaar geleden heb gekocht etc.

Een mogelijkheid is via een Duitse Volvo "handler" na te gaan wat er gebeurd is maar helaas zelf geen idee waar te beginnen. Zijn er mensen op het forum die hiervoor
mogelijkheden hebben via het VIN nummer?

Er zat op moment enkel nog garantie op de accu (8 jaar) maar daar ben ik dus van uitgesloten. Ik zou graag te weten willen komen wat hiervan de reden is geweest want het kan ook een "total loss" auto zijn
maar vermoed het niet gezien deze een aankoopinspectie heeft gehad en niks afwijkends is gevonden.

Hoor het graag of er iemand is die me kan helpen.

Betreft een Volvo V60 T6 PHEV en kan mijn VIN via een pb sturen.
Henry82
5th Gear member

Kun je je VIN eens sturen?
Life is what happens while you're busy making other plans
OGA244
8th Gear member

Mijn ervaring dat er uitsluitend “warranty void” in het systeem staat, niet waardoor de garantie beëindigd is.
Maar het gevolg is dat er niets meer te claimen is
marsman
3rd Gear member

Ik ben een beetje benieuwd wat je bedoeld met 'uitgesloten van garantie bij een dealer in Duitsland'. De wagen is van 2020. Standaard fabrieksgarantie is 2 jaar, eventueel uit te breiden tot max 3 jaar dacht ik. Maar dat is vast alleen voor de originele koper. Niet voor een tweedehands. Dus, wat verwacht je van garantie of coulance? Ik denk dat hij gewoon al lang en breed uit de garantie is.

Zoek hier maar eens op Erad op het forum. Het is helaas een zwak onderdeel. Mijn wagen is van 2018, dus wat ouder. Vorig jaar de Erad moeten laten vervangen bij 120K kilometer en kreeg nergens iets van coulance. Ik denk dat de enige kans op garantie moet komen van het autobedrijf waar je hem gekocht hebt. Maar als dat al langer dan 2 jaar terug is, dan geef ik je hier ook weinig kans. Zelfs als je het zou gooien op conformiteit.

Helaas . . .
OGA244
8th Gear member

Volvo garantie is op de auto, dus evt verlengde garantie is overdraagbaar.
Bij regulier onderhoud zijn er na de garantie wel degelijk coulance mogelijkheden, er is daarvoor een Matrix waar de dealer in kan zien welk deel vergoed wordt door vnl
Mocht om één of andere reden er een warranty void zijn komen staan vervalt deze mogelijkheid
BramRoemaat
Starter

Zoals OGA244 beschrijft zijn er verschillende garanties na de standaard 24 maanden. Zo heeft de aandrijfbatterij een garantie van 8 jaar en 160.000km. Zegt niet dat je een nieuwe krijgt maar een vervangende bij eventueel problemen maar dat scheelt natuurlijk wel flink in de portomonee. Reparatie van mijn ERAD zou onder coulance kunnen maar Volvo Nederland mag helaas geen coulance/garantie meer aanbieden door de intrekking. Contact loopt al via de dealer en die heeft mij deze informatie gegeven. Dat de auto is uitgesloten voor garantie, betekend ook meteen dat er iets is gebeurd met de auto en dat wil je natuurlijk ook graag weten.

Contact gehad met Volvo Nederland maar die geven aan dat ik contact moet opnemen met Volvo Duitsland. Dealer die garantie heeft geblokkeerd reageert nog niet en verkopende partij krijg ik ook nog geen contact mee. Nu contact zoeken met Volvo Duitsland. Daarnaast ook ook vraag gesteld bij een Duits Volvo forum om te kijken of hier iemand de informatie kan verschaffen.
WillyWortel2
5th Gear member

Het is een zwaar besluit om een auto uit te sluiten van claims die normaal wel gehonoreerd worden na de twee jarige garantie.

De mogelijkheden die ik zie zijn zware schade die hersteld is maar niet zoals het hoort. Daar zou iets van terug te vinden moeten zijn.
Andere mogelijkheid is een dubieus verleden wat de identiteit van de auto zelf betreft of het gebruik van onderdelen die van diefstal afkomstig zijn.

Er is een auto expert die ook in geschillen commissies van de BOVAG zit en de vroegere FOCWA.
Hij heeft lang voor verzekeraars gewerkt. Deze man zou ik benaderen om onderzoek aan de auto te laten doen,
Dat lijkt mij de enige mogelijkheid wanneer je in Duitsland nietverder komt.

Stuur maar een PM wanneer je met deze expert in contact wil komen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-KJ-
5th Gear member

Voor zover ik weet wordt “warranty void” ook vermeld als blijkt dat de begrenzing van de maximumsnelheid is verwijderd. Dat zou in Duitsland niet ondenkbaar zijn.
Henry82
5th Gear member

Of een teruggedraaide teller, of een onrechtmatige tuning, of een total loss, het kan meerdere redenen hebben. De duitse dealer kan er meer over vertellen waarschijnlijk.
Life is what happens while you're busy making other plans
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”