Ik heb begrepen dat een LPG systeem voor de B21ET motor in standaard uitvoering met Intercooler problematisch is vanwege de "mechanische" injectie in combinatie met de turbo overdruk in het inlaatkanaal.
Enkele jaren geleden heb ik echter iemand gesproken die met succes zijn B21ET op LPG had lopen.
Dus het kan wel!!?
Alle info welkom.
B21ET Intercooler met LPG !!!!
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07.09.2006 - 12:57
- Locatie: Boxtel
De turbo van de 440 (FT() type blok' is van het zgn multipoint systeem waarbij de standaard overdruk lpg systemen werken. Echter heeft de ET een mechanische inspuiting wat het probleem volgens mijn standaard gas inbouwer (Orsouw E´hoven) veroorzaakt.
Verder weet ik de details er niet van. Iemand anders hopelijk welk..
Gegroet
Verder weet ik de details er niet van. Iemand anders hopelijk welk..
Gegroet
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
zoek, lees of vraag anders eens hier: http://www.volvolvo.nl/forum/
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01.01.2007 - 13:17
Ik heb een 245 Turbo uit 1984.
Bijna nieuw gekocht. In het verleden veel in gereden.
Ongeveer 40000 km per jaar.
Tegenwoordig rijd ik nog 50 km per jaar.
Het gas heb ik er vorig jaar uitgehaald. Niet omdat het niet functioneert, maar omdat ik de auto weinig gebruik.
Ik heb hem helemaal gestript, opgebouwd met nieuwe onderdelen. Bovendien nog verlaagd en sportdempers.
Nu wordt het tijd om hem ook sneller te maken.
Het blok is nog origineel. De kop heb ik laten vlakken en voorzien van andere kleppen. Ik heb nooit een probleem gehad met het gas.
Wil je het goed doen: Lean Mesman in Son.
Groeten van Bart Mikkers
Bijna nieuw gekocht. In het verleden veel in gereden.
Ongeveer 40000 km per jaar.
Tegenwoordig rijd ik nog 50 km per jaar.
Het gas heb ik er vorig jaar uitgehaald. Niet omdat het niet functioneert, maar omdat ik de auto weinig gebruik.
Ik heb hem helemaal gestript, opgebouwd met nieuwe onderdelen. Bovendien nog verlaagd en sportdempers.
Nu wordt het tijd om hem ook sneller te maken.
Het blok is nog origineel. De kop heb ik laten vlakken en voorzien van andere kleppen. Ik heb nooit een probleem gehad met het gas.
Wil je het goed doen: Lean Mesman in Son.
Groeten van Bart Mikkers