B21ET Intercooler met LPG !!!!

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
skidje
Starter

Ik heb begrepen dat een LPG systeem voor de B21ET motor in standaard uitvoering met Intercooler problematisch is vanwege de "mechanische" injectie in combinatie met de turbo overdruk in het inlaatkanaal.

Enkele jaren geleden heb ik echter iemand gesproken die met succes zijn B21ET op LPG had lopen.

Dus het kan wel!!?

Alle info welkom.
Laptom
2nd Gear member

Ik heb mijn B18FT (440 Turbo) al tijden zonder problemen op LPG. Op mijn inlaatspruitstuk zitten 4 injectors (LPI systeem) geschroefd die het vloeibare gas onder hoge druk in de inlaat spuiten net voor de kleppen.
skidje
Starter

De turbo van de 440 (FT() type blok' is van het zgn multipoint systeem waarbij de standaard overdruk lpg systemen werken. Echter heeft de ET een mechanische inspuiting wat het probleem volgens mijn standaard gas inbouwer (Orsouw E´hoven) veroorzaakt.
Verder weet ik de details er niet van. Iemand anders hopelijk welk..

Gegroet
Ludo
6th Gear member

zoek, lees of vraag anders eens hier: http://www.volvolvo.nl/forum/
Mikkers
Starter

Ik heb een 245 Turbo uit 1984.
Bijna nieuw gekocht. In het verleden veel in gereden.
Ongeveer 40000 km per jaar.
Tegenwoordig rijd ik nog 50 km per jaar.

Het gas heb ik er vorig jaar uitgehaald. Niet omdat het niet functioneert, maar omdat ik de auto weinig gebruik.
Ik heb hem helemaal gestript, opgebouwd met nieuwe onderdelen. Bovendien nog verlaagd en sportdempers.
Nu wordt het tijd om hem ook sneller te maken.

Het blok is nog origineel. De kop heb ik laten vlakken en voorzien van andere kleppen. Ik heb nooit een probleem gehad met het gas.
Wil je het goed doen: Lean Mesman in Son.

Groeten van Bart Mikkers
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”