Toch even in de EX30 gezeten

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Plaats reactie
AdB1955
2nd Gear member

Vandaag mijn XC40 bij de dealer gebracht voor een vakantiecheck. Geeft toch een gerust gevoel. Kan het dan niet laten om dan even in verschillende auto's te gaan zitten die in de showroom staan, zo ook de EX30. Het viel me op dat de instap wel aangenaam hoog is maar dat de vloer dat ook is zodat je zithouding weinig verschilt van een niet-SUV. Wel apart. Verder viel me op dat mijn rechterbeen al gauw tegen het middengedeelte aanschuurde. Vond ik minder prettig. Heb de auto maar niet onderworpen aan verder onderzoek. Doe mij de XC40 maar.. PS kreeg even later mijn auto zonder aan- of opmerkingen terug, klaar voor het zomerseizoen!
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
sbv
6th Gear member

Ik kan mijn linkerbeen niet kwijt in EX30. Naast rempedaal is geen ruimte voor mijn voet. Stoellen naar mijn idee Volvo onwaardig(slechte verstelling). Het is een persoonlijk ding maar ik mis de uitgebreide verstelling in oudere Volvo. In onze V60 zit ik prima en zelfs in de S70 zit ik vele malen lekkerder.
Zo om te zien kan ik wel wennen aan EX30 maar ik sla zelf over en zou dan eerder voor EX40 gaan

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
mga1600
6th Gear member

Ik had tot vorig jaar respectievelijk een XC40 P8 en daarna een C40 Twin maar heb in die tijd meermaals in een EX30 gereden en dus heel goed kunnen vergelijken. . Ik vond de EX30 echt een stuk lekkerder en strakker rijden dan de C40. Maar de stoelen van de EX30 vond ik oncomfortabel, de instap is prima (beter dan de 40) voorin althans , achterin is het erg krap, maar de uitstraling van het interieur vind ik te ‘goedkoop’.

Mijn schoondochter rijdt nu een maand of 8 in een EX30 en is daar heel tevreden over. Mijn zoon rijdt zelf in een mooie Audi A6, maar pakt - als ze ‘m zelf tenminste niet nodig heeft - liever de EX30 mee omdat die vlotter stuurt, rijdt en wendbaarder is…… Van de software issues die er in het begin met de EX30 waren hebben zij totaal geen last gehad - het ding werkt gewoon goed. Vorige week nog is er een OTA update gekomen waardoor ze nu telefoon als sleutel kunnen gebruiken.

Als de EX30 zo’n 15 (?) cm meer beenruimte achterin zou hebben gehad , in combinatie met betere stoelen en een ‘fatsoenlijker’ interieur-styling zou ik ‘m zeker aantrekkelijk hebben gevonden (maar ik denk dat ik het met dat wensenpakket dan niet meer over een EX30 maar eerder over een soort EX60 heb).

Ik ben overigens nog steeds erg blij met de keuze voor de XC60 ! Toevallig gisteren weer 500 km gereden (250 heen en 250 terug). Het was erg druk maar Maps heeft alle files perfect vermeden, de auto heeft heerlijke stoelen, een goede stereo (B&W) zodat je aan het eind van de rit het gevoel hebt dat je nog gemakkelijk 500 km meer aan zou kunnen.
Met volle accu vertrokken 18 kWh) en die uiteraard leeg getreden en het bijbehorende brandstofverbruik over de rit was 5,2 l/100 km (beter dan 1:19 dus). Ik ben keer op keer verbaasd hoe zuinig de XC60 T6 is.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Plaats reactie

Terug naar “EX30”