Ik zou graag van jullie enige ervaringen willen ontvangen mbt het maken van een keus.
Ik ben genoodzaakt prive een auto te kopen. Na jaren lang lease te hebben gereden is dat tijdperk voorbij. Gevoelsmatig zal ik prive ergens tusen de 15 en 20000 km per jaar gaan rijden. Daarvan zijn er bij benadering een 8000 met caravan van 1500kg. De rest is geneuzel in de buurt. En af en toe eens een wat langere rit. Ik ben van huis uit een diesel rijder. Dieselen geniet mijn voorkeur, en met name de D5 is een wens. Echter die auto's zijn nog redelijk aan de prijs, en dat houdt me nog een beetje tegen. De oudere V70 TDI is zeker een gave auto. Echter of je nu een diesel, LPG of benzine zoekt ze hebben allemaal veel kilometers gedraaid. Ze zijn er zelfs met meer dan 400k aan kilometers te vinden.
Wat is wijsheid? Wie kan mij adviseren welke motor voor mij het meest geschikt is? De benizne's 2.0 en de 140 pk benzine vallen af. En is een 2,4D met een chip een goede oplossing? Welke motor springt het voordeligste met de brandstof om? Overigens betaal ik liever iets meer en ben dik tevreden, dan dat ik met iets 'minder' genoegen moet nemen en toch steeds met scheve ogen naar de wellicht duurdere keuze blijf kijken. En tenslotte is niveauregeling met caravan een must?
De groetn oet Twent