Goedendag,
Ik heb een Volvo X40 plug in hybride T5 R-design gekocht in 2023, bouwjaar 2021. Omdat Volvo een betrouwbaar merk is heb ik van de Autobedrijf geen extra garantie genomen maar wel wat korting.
Het volgende doet zich nu voor;
De bekende schilpad symbool op het display en hierna kon ik de auto niet meer starten, melding onvoldoende vermogen! Auto laten slepen door de Anwb naar een bekende autogarage. Een maand lang was het zoeken naar de oorzaak heeft weinig opgeleverd. Men had het vermoeden dat er vocht/water is gelekt door het middenconsole bij de bekerhouder. Hierdoor kortsluiting bij de elektra module(regelmodule)? Ik dacht ik wordt in de zeik genomen dat kan toch niet. Hoe kan Volvo dat niet bedacht en beschermd hebben. Toen ging de auto wel naar de Volvo dealer en na twee maanden wachten werd de diagnose bekend. Het is inderdaad de regelmodule die maar liefst €4100 alleen het onderdeel kost! Ik error natuurlijk… totale kosten €6500..
Wie heeft hier ervaring mee en kan ik coulante regeling aanvragen? Hoor het graag,
Wil ik nog wel Volvo rijden
- Gouwe
- 7th Gear member
Het wordt hier wel op prijs gesteld als je je even netjes voorstelt.
Hoe lang geleden heb je de auto gekocht? In ieder geval sowieso teruggaan naar de verkoper want alleen daar kun je iets van wettelijke garantie/coulance claimen. Bij Volvo hoef je niet aan te kloppen want juridisch gezien zijn zij geen partij.
En ja Volvo kan dan wel betrouwbaar zijn, maar dat hoeft de vorige eigenaar of verkoper natuurlijk niet te zijn, dus als je zonder garantie kopen is ook accepteren dat daar risico's aan verbonden zijn. Heb je nu niets aan, maar toch.
Overigens snap ik niet dat een module in- en uitbouwen 2400,- euro kost én dat het je 3 maanden heeft gekost om tot een diagnose te komen.
Heb je niet al overlegd met de dealer dan? En wat was zijn antwoord? Heb je een factuur/offerte? Kun je die eens delen hier zoals artikelnummers etc?
Hoe lang geleden heb je de auto gekocht? In ieder geval sowieso teruggaan naar de verkoper want alleen daar kun je iets van wettelijke garantie/coulance claimen. Bij Volvo hoef je niet aan te kloppen want juridisch gezien zijn zij geen partij.
En ja Volvo kan dan wel betrouwbaar zijn, maar dat hoeft de vorige eigenaar of verkoper natuurlijk niet te zijn, dus als je zonder garantie kopen is ook accepteren dat daar risico's aan verbonden zijn. Heb je nu niets aan, maar toch.
Overigens snap ik niet dat een module in- en uitbouwen 2400,- euro kost én dat het je 3 maanden heeft gekost om tot een diagnose te komen.
Heb je niet al overlegd met de dealer dan? En wat was zijn antwoord? Heb je een factuur/offerte? Kun je die eens delen hier zoals artikelnummers etc?
Laatst gewijzigd door Gouwe op 24.05.2025 - 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Paul
- Geartronic member
Veel vragen en om antwoord te geven op je vraag van de titel. Ik denk dat je dit met elke auto kan hebben, zeker met goedkoop zonder garantie is gewoon soms duurkoop. Veel mensen die nooit iets kopen met garantie, houden hier gewoon rekening mee en kunnen dan dit opvangen met een buffer. Wil je dat risico niet lopen, dan koop je het bij garage/dealer met garantie.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- iHansz
- 3rd Gear member
Auw, da’s balen. Er ploppen wel een paar vragen bij mij op? Is ‘t een officiële Volvo-dealer geleverde auto? Is ‘t een officieel Nederlandse auto? Dus niet geïmporteerd? Heb je gecheckt of die schade heeft gehad? Via bv https://autocoach.nl/inspiratie/3-manie ... chterhalen
Sowieso teruggaan naar de verkoper. Sterkte iig!
Sowieso teruggaan naar de verkoper. Sterkte iig!
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
- Rogier64
- 5th Gear member
Ik ben ook wel benieuwd wat dit voor 'regelmodule' is en waarom het zo lang geduurd heeft voor de diagnose gesteld kon worden. Auto is gekocht zonder garantie, met de storing naar een bekende garage en uiteindelijk bij een dealer gerepareerd, zijn dat 3 bedrijven in dit verhaal? Van coulance lijkt mij geen sprake tenzij de verkopende partij je tegemoet wil komen, maar ja, expliciet zonder garantie en lagere prijs bedingen maakt het wel lastig.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 7th Gear member
Volvo heeft toch 3 jaar fabrieksgarantie?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 7th Gear member
Ah, natuurlijk. 2025 

-
- 5th Gear member
Op gebruikte auto's wordt in de EU een jaar verplicht garantie gegeven door professionele verkopers.
Die verplichte garantie hoeft in een aantal gevallen niet gegeven te worden oa wanneer de auto wordt verkocht voor onderdelen of wanneer het een schade auto betreft.
Ga er even van uit dat de garantie toch geldt dan is de termijn van een jaar inmiddels verstreken.
Daarnaast is het aannemelijk dat er vloeistof is gemorst door de gebruiker bij het plaatsen van bekers met drank in de bekerhouder.
Zo te zien twee redenen die aanspraak op garantie uitsluiten.
Het heeft niet veel zin de verkoper met deze schade te confronteren.
De TS geeft niet aan of de auto al gerepareerd is. Wanneer dat nog moet gebeuren is het gebruik van gebruikte onderdelen mogelijk een kans om de kosten te verminderen.
Ik zou met RIMA in Druten overleggen omdat zij het onderdeel waarschijnlijk hebben en zij ook de reparatie kunnen uitvoeren.
Die verplichte garantie hoeft in een aantal gevallen niet gegeven te worden oa wanneer de auto wordt verkocht voor onderdelen of wanneer het een schade auto betreft.
Ga er even van uit dat de garantie toch geldt dan is de termijn van een jaar inmiddels verstreken.
Daarnaast is het aannemelijk dat er vloeistof is gemorst door de gebruiker bij het plaatsen van bekers met drank in de bekerhouder.
Zo te zien twee redenen die aanspraak op garantie uitsluiten.
Het heeft niet veel zin de verkoper met deze schade te confronteren.
De TS geeft niet aan of de auto al gerepareerd is. Wanneer dat nog moet gebeuren is het gebruik van gebruikte onderdelen mogelijk een kans om de kosten te verminderen.
Ik zou met RIMA in Druten overleggen omdat zij het onderdeel waarschijnlijk hebben en zij ook de reparatie kunnen uitvoeren.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
Ik denk trouwens dat geen enkele auto binnenin waterdicht is afgewerkt, de waterdichtheid wordt verzorgd door de carrosserie en ramen,. Is het water/frisdrank/vocht eenmaal in de auto en wordt dat over de middenconsole gegoten dan zal elk merk hierdoor kortsluiting kunnen krijgen, dat zou dus geen reden moeten zijn om geen Volvo meer te willen rijden.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
-
- 7th Gear member
Aan de andere kant: Als men een dergelijke constructie maakt voor bekerhouders, dan kan je als fabrikant ook verwachten dat er wel eens wat sneuveld aan drank.Emmevi schreef: ↑25.05.2025 - 16:52 Ik denk trouwens dat geen enkele auto binnenin waterdicht is afgewerkt, de waterdichtheid wordt verzorgd door de carrosserie en ramen,. Is het water/frisdrank/vocht eenmaal in de auto en wordt dat over de middenconsole gegoten dan zal elk merk hierdoor kortsluiting kunnen krijgen, dat zou dus geen reden moeten zijn om geen Volvo meer te willen rijden.
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
@Emmevi: +11
Overigens: ik zou de gespecificeerde rekening wel eens willen zien.
Overigens: ik zou de gespecificeerde rekening wel eens willen zien.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 7th Gear member
Waarom?
-
- 7th Gear member
De 945 van ons wel eens gebeurd. Daar heb ik het dakraam wel eens open van laten staan met een minder leuke verrassing de volgende ochtend.
Stond wat water in
Maar alles deed het gewoon nog.
Stond wat water in
Maar alles deed het gewoon nog.
- iHansz
- 3rd Gear member
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Natuurlijk zal een fabrikant er toch wel over nagedacht hebben, dat er in de praktijk wel eens gemorst word met Koffie, of met andere dranken in die houders?
Als door het morsen van vloeistof, dit op zeer gevoelige units terecht kan komen, waardoor heel het systeem ontregeld word, (want dat kan in de praktijk)
noem ik dat een grote misser van de fabrikant, waar niet goed over nagedacht is. On Topic: En ja, ik wil zeker nog Volvo blijven rijden.
Als door het morsen van vloeistof, dit op zeer gevoelige units terecht kan komen, waardoor heel het systeem ontregeld word, (want dat kan in de praktijk)
noem ik dat een grote misser van de fabrikant, waar niet goed over nagedacht is. On Topic: En ja, ik wil zeker nog Volvo blijven rijden.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- vankol
- 4th Gear member
als het al onder garantie valt, ze kunnen ook zeggen dat het door eigen schuld komt. knoeien met vloeistoffen.
Daar zijn ze goed in, de schuld bij consument leggen.
Zodat wij moeten aantonen dat dat niet het geval is.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016