Iemand een tip mocht ik volgende week wederom niet door de meting komen?
Ik vrees dan vervanging roetfilter.
Mvg

Mja maar wanneer je die 400km aflegt met 100 in het uur dan draait het blok18/1900rpm en je wil hem warm hebben..chris2 schreef: ↑27.05.2025 - 13:40 Ik heb de auto pas 3000km. Ik rijd circa 400km snelweg per week dus moet geen probleem zijn toch.
Ik tank normale diesel en heb een normale rijstijl.
De garage heeft een aditief in de half volle tank gedaan en geadviseerd deze op te rijden met af en toe pittig optrekken. Dat laatste doe ik in de dynamica modus tijdens het invoegen. Heb ook nog een fles Forte diesel treatment staan die ik, mocht de tank eerder dan maandag (2e APK poging) leeg zijn erin gooi op een verse halfvolle tank.
Deze auto heb ik van een kennis overgenomen, hij had afgelopen jaar tijdens de APK hetzelfde euvel en opgelost met een aditief.
Hoeveel kilometer heeft de auto gereden? Kan ook zijn dat het roetfilterprobleem een gevolg is van een ander probleem waardoor de motor teveel roet uit stoot. Vroeger zag je dat nog, maar nu wordt dat allemaal afgevangen door het filter. Dan kan je het filter wel vervangen voor veel geld maar ben je volgend jaar weer aan de buurt.chris2 schreef: ↑27.05.2025 - 20:42 Op hoop van zegen ga ik maandag de 2e keuring in. De komende dagen ff goed doortrekken en forte erin. Op hoop van zegen......... Anders straks een flinke rekening voor een nieuw roetfilter en hopelijk ook nog voordat de APK vervalt.....gedoe die !@#^^#€*#**@ meting.