USB-C hub(je)

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Ebe66
Starter

Hopelijk het goede sub-forum voor deze vraag.

Ik ben in blijde verwachting van een nieuwe V90 ;-) In de tijd voordat hij/zij/hun komt ben ik al flink aan het lezen en bestellen.
Als ik het goed begrijp is er slechts 1 USB-C poort met de "computer" verbonden en zijn overige poorten puur laadpoorten.

Mogelijk wil ik de audio wagon app gebruiken maar tegelijkertijd ook mijn telefoon aangesloten hebben. Misschien is het al meerdere keren gevraagd maar heeft iemand wel eens geprobeerd of dit lukt met een simpele (mini) usb hub?
adderoos
3rd Gear member

Helaas zal dat niet lukken, er wordt maar 1 van de 2 actief, afhankelijk van de aansluit volgorde.
Het handigste is misschien om de telefoon via bluetooth te koppelen, als het zou gaan om muziek af te spelen.
Eventueel kan ook spotify via de mobiel gebruikt worden als dat niet is voorzien in de V90.
Geen idee of er een draadloze mogelijkheid is in de V90, anders eventueel die zelf maken, heb ik in de armsteun gemaakt.
Bewust niet de bestaande, dan kan ik de mobiel niet bedienen en wordt de mobiel ook niet te warm van de zon die in de auto schijnt.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
Ebe66
Starter

Dank je voor de reactie.
Ik vermoede het al. Ik blijf nog even hopen aangezien ik als het goed is de nieuwe snapdragen headunit krijg. Misschien is het daar weer net anders. Maar de eerste usb dingen die ik daar over lees geven weinig hoop, integendeel. In het changelog van audio wagon staat het volgende:
Some Polestar 4 and Volvo XC60 2026 drivers reported that audio playback was stuttering a lot, especially noticeable with large FLAC files. Such errors were not seen in Polestar 2 and other older Volvo models. Possibly the new Snapdragon-CPU based headunit has different USB chipsets and drivers that look like they perform worse than previous headunit generations.

Gelukkig schept android automotive ook wat mogelijkheden (buiten android auto).
Ik gebruik al vele jaren Logitech music server, nu lyrion music server om online muziek van huis te kunnen streamen. Ik weet echter nog niet of dit ook op android auto/automotive gaat werken. Sinds gister nu ook Navidrome wat ongeveer dezelfde mogelijkheden lijkt te bieden en ook een client heeft die android auto ondersteund.

Maar er zijn tenminste idd opties.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”