Hobbelig gevoel in stoel

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
XC60T5
2nd Gear member

Ik rij met 4 relatief nieuwe Michelin Latitude Sport 3 (VOL) acoustic 255/45/R20 105V banden.
Heb altijd al een beetje de ervaring gehad dat je toch altijd wel een onregelmatig hobbelig gevoel hebt tijdens rijden.
Niet zozeer in het stuur maar in de stoel. Zowel bij hoge als lagere snelheden en zelfs op zichtbaar gladde wegen.
De dealer zegt dat dit normaal is en komt doordat grotere velgmaten met relatief plattere banden minder goed oneffenheden kunnen absorberen.
Is dit herkenbaar?
raspaardje
6th Gear member

Hobbelig gevoel in de stoel betekent dat er iets mis zou kunnen zijn met de achterwielen; band niet goed gebalanceerd, kleine hoogteslag in velg of band?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
marsman
3rd Gear member

Ik heb dezelfde banden en inch maat, en heb een beetje dezelfde ervaringen. Ben al wat aan het spelen geweest met bandenspanning, staan nu op 2,5 bar rondom en dat lijkt redelijk te werken. Ik heb niet zozeer het gevoel dat ik in mijn stoel een hobbel voel. Maar ik vind de banden stoterig, vooral op korte oneffenheden en ook best luidruchtig ondanks de beloften van de fabrikant hierover. Mijn banden zijn wel over de 50% heen qua gebruik denk ik, maar ik vond dat de banden al vrij snel luidruchtig werden.

Met mijn winterbanden heb ik dit totaal niet, maar die heb ik op een andere set in 19 inch en een ander merk. Zomer en winterbanden zijn natuurlijk lastig te vergelijken.

Ik weet het niet zeker, maar dacht gelezen te hebben dat die acoustic versie van de Michelins een soort extra schuimlaag hebben die zorgen dat ze stiller zijn. Daar zijn wel eens issues mee (loslaten), maar ik ben niet zeker of dat echt zo is. Weet iemand dat? Hier wat meer info: https://www.michelin.nl/auto/why-michel ... technology
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”