Hallo iedereen,
Laatste tijd heb ik last van condens vorming op mijn voorruit. Als ik de klimaat temperatuur omhoog zet dan vormt er heel langzaam condens op mijn voorruit.
Als ik dan de temperatuur weer omlaag haal naar ongeveer 18 graden dan verdwijnt het condens weer. De airco staat aan.
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?
V40 T3 condens op voorruit
-
- Starter
Ik heb eigenlijk een soort gelijk probleempje. als ik een lang afstand gereden heb, en na een korte pauze weer verder rij. Krijg ik aan de binnenzijde van de vooruit condens.
als ik hem dan van auto afhaal en zet op alleen vooruit dan gaat langzaam de condens weg. Ik ruik niks vreemds
De garage heeft gisteren de airco nagekeken en bijgevuld. nu afwachten of het probleem ook weg is (blijft)
Maar wel iets vreemd
als ik hem dan van auto afhaal en zet op alleen vooruit dan gaat langzaam de condens weg. Ik ruik niks vreemds
De garage heeft gisteren de airco nagekeken en bijgevuld. nu afwachten of het probleem ook weg is (blijft)
Maar wel iets vreemd
Volvo V40 1.6 T3 2012
154000 km
154000 km
-
- Starter
Ik heb het bij mij kunnen oplossen. bij mij lekte er condenswater in het interieur omdat het slangetje van het condenswater uit de airco verstopt was.schildtje schreef: ↑11.06.2025 - 13:53 Hallo iedereen,
Laatste tijd heb ik last van condens vorming op mijn voorruit. Als ik de klimaat temperatuur omhoog zet dan vormt er heel langzaam condens op mijn voorruit.
Als ik dan de temperatuur weer omlaag haal naar ongeveer 18 graden dan verdwijnt het condens weer. De airco staat aan.
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?
dit zit in de middenconsole passagierszijde. door kun je de bekleding los maken en zie je een kleine slang die in de middenconsole uitkomt. deze was bij mij verstopt. na het doorblazen
loopt het water nu goed weg (dus onder de auto). Nu heb ik geen condens meer op de vooruit aan de binnenzijde.
Volvo V40 1.6 T3 2012
154000 km
154000 km