Volvo Cars heeft een nieuwe overeenkomst gesloten met het Zweedse staalbedrijf SSAB voor de levering van gerecycled en bijna emissievrij staal van hoge kwaliteit, vanaf 2025. Volvo Cars is de eerste autofabrikant die een leveringsovereenkomst tekent met SSAB voor gerecycled staal met een vrijwel nulemissie voor serieleveringen. De overeenkomst is een uitbreiding van een langdurige bestaande samenwerking tussen de twee bedrijven, met als doel voorop te lopen bij de overgang naar duurzamer staal.
Volvo Cars koopt niet alleen gerecycled staal en staal dat bijna emissievrij is, maar maakt ook vorderingen met zijn circulaire ambities door staalschroot te verkopen, wat Volvo Cars helpt om materialen zo lang mogelijk tegen de hoogste waarde te houden in een gesloten kringloopsysteem.
“Een van de grootste bronnen van CO₂-uitstoot in ons productieproces is het staal dat we gebruiken om onze auto's te bouwen, gemiddeld 25% van alle materiaalgerelateerde uitstoot voor een nieuwe Volvo”, zegt Francesca Gamboni, Chief Supply Chain and Manufacturing Officer. “Wij streven naar een broeikasgasuitstoot van nul tegen 2040, en het terugdringen van staalgerelateerde uitstoot heeft echt het potentieel om de naald te verplaatsen.”
Het gerecyclede staal zal worden gebruikt in geselecteerde onderdelen van de aanstaande, volledig elektrische EX60 en andere auto's op basis van Volvo Cars' volgende generatie SPA3-architectuur. Van cruciaal belang is dat dit gerecyclede staal voldoet aan dezelfde veiligheidsvereisten als primair staal op het gebied van sterkte en duurzaamheid.
Het gesloten kringloopsysteem van SSAB recyclet schrootstaal, waardoor de CO₂-uitstoot aanzienlijk wordt verminderd en materialen en natuurlijke hulpbronnen langer in gebruik blijven. Vergeleken met traditioneel geproduceerd staal in Europa genereert het gerecyclede staal van SSAB bijna 100% minder CO₂-uitstoot bij de eigen activiteiten en wordt het gemaakt met een gerecyclede inhoud van bijna 100%.
“Staal is een belangrijk materiaal om de veiligheid, sterkte en duurzaamheid van onze producten te garanderen en traditioneel levert het een aanzienlijke bijdrage aan onze koolstofuitstoot,” zegt Francesca Gamboni. “Door deze overeenkomst te ondertekenen, hebben we een belangrijke stap gezet in het verminderen van de impact op het milieu en het vergroten van het bewustzijn voor het gebruik van gerecyclede materialen binnen ons leveranciersnetwerk.”
Volvo Cars zet zich in voor een volledig elektrische toekomst en heeft de ambitie om in 2040 een netto nul uitstoot van broeikasgassen te bereiken. Het doel is om in 2030 de CO₂-uitstoot per auto met 65-75% te hebben verminderd ten opzichte van een basiswaarde van 2018, door de CO₂-uitstoot in de hele waardeketen continu te verminderen.
De overeenkomst met SSAB is hier een voorbeeld van. Het ondersteunt ook de ambities van Volvo Cars op het gebied van circulariteit, met als doel om in 2030 gemiddeld 30% gerecycled materiaal te gebruiken in het hele wagenpark en dat nieuwe automodellen die vanaf 2030 op de markt komen ten minste 35% gerecycled materiaal of materiaal op biologische basis bevatten.
Persbericht: Volvo Cars sluit overeenkomst met SSAB voor gerecycled staal
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40758
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors