Beste leden,
Alweer bijna een jaar geleden heb ik een topic geopend over mijn startporbleem met mijn 2.0D D4204T motor in mijn c70.
Ik heb echt van alles vervangen maar tevergeefs.
Van dieselfilter tot aan nieuwe verstuivers.
Volgens een kennis van mij zouden mij verstuivers niet toch niet in orde zijn ondanks ze nieuw zijn.
Ik ben daarom op zoek naar iemand het liefst in Noord-holland, die deze verstuivers voor mij kan uitlezen en zien of de waardes kloppen. Volgens die kennis van mij houden de verstuivers de brandstof druk niet vast waardoor hij elke ochtend weer de druk op moet bouwen en daarom pas na een aantal keer starten aanslaat. Heb lopen halen en trekken met het bedrijf waar ik ze gekocht heb. Die zeggen nu stuur maar op en dan controleren ze de verstuivers. Maar voordat ik dat doe, zou ik ze toch eerst digitaal willen laten controleren als dat mogelijk is. En of je op die manier duidelijk afwijkingen kan zien. Ik heb dit vaker aan volvo voorgelegd maar zij kijken steeds naar dingen waar zij denken dat het aan ligt. Elke x zonder resultaat maar wel elke keer een stuk armer.
Op zoek naar iemand met vida noord-holland
- fmulders
- 2nd Gear member
Als je denkt dat er een verstuiver lekt, dan kan je ook eenvoudig naar de druk in de brandstofrail kijken. Dat kan je met een simpele OBD2 tool checken.
Controleer de druk als je hem parkeert na een stuk rijden, en vervolgens nadat hij langere tijd heeft stil gestaan en dus slecht aanslaat. Past als je weet dat de druk verdwijnt zou ik verder gaan met de verstuivers.
Een lekkende verstuiver zal je niet digitaal kunnen vinden, helaas.
Controleer de druk als je hem parkeert na een stuk rijden, en vervolgens nadat hij langere tijd heeft stil gestaan en dus slecht aanslaat. Past als je weet dat de druk verdwijnt zou ik verder gaan met de verstuivers.
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22
-
- 5th Gear member
De oorzaak kan inderdaad heel goed het verliezen van restdruk zijn.
De boosdoener vinden is een andere zaak.
Alle leidingen controleren op lekkage levert de boosdoener mogelijk op.
Digitaal zal de oorzaak waarschijnlijk niet aangegeven worden.
Een kleine lekkage is voldoende om dit probleem te veroorzaken.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 1st Gear member
Dankjewel voor je reactie. De druk is al eens gemeten en die zou goed zijn op.het moment dat de motor draait. Echter na het uitschakelen van de motor valt de druk vrijwel direct weg. De ene zegt dat dat normaal is en de andere weer nietfmulders schreef: ↑18.06.2025 - 08:56 Als je denkt dat er een verstuiver lekt, dan kan je ook eenvoudig naar de druk in de brandstofrail kijken. Dat kan je met een simpele OBD2 tool checken.
-
- 1st Gear member
Dankjewel voor je reactie Willywortel.WillyWortel2 schreef: ↑18.06.2025 - 10:43 De oorzaak kan inderdaad heel goed het verliezen van restdruk zijn.
Ik zal dit laten controleren. Vreemd dat niemand dit al gedaan heeft aangezien de auto al bij 5 verschillende volvo dealers is geweest.
Ik merkt ook bij het uitschakelen dat hij na dieselt of pingelt hoe ze dat noemen. De motor slaat niet netjes af. Maar klinkt voor een fractie van een seconde alsof de motor door wilt lopen zonder olie of brandstof zo klinkt dat in mijn oren
-
- 5th Gear member
Drukverlies is Old School diesel techniek.
Het euvel kan zich ook voordoen bij de retouren van een brandstof systeem.
Het euvel kan zich ook voordoen bij de retouren van een brandstof systeem.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.