Hallo
Van onze Volvo XC70D3 uit 2011 werkt de electrische achterklep bediening niet meer.
Inmiddels diverse dingen gedaan, het bekende aarde draadje om de stekker gezet, de hydraulische dempers in de hemel vervangen, tenslotte de hele kabelboom van de achterklep vervangen.
Dit alles heeft niet geholpen. De klep doet het soms wel maar meestal niet. Als je hem met de hand dicht drukt gaat de vergrendeling er gewoon op. Op skandix zag ik dat een slot mechanisme €458,- kost.
Een hoop geld natuurlijk. Weet iemand of er op het slot mechanisme positieschakelaartjes zitten die bij slecht of geen contact de bediening verstoren? Heeft er al eens iemand met dit bijltje gehakt?
Blijft het handwerk of €458,-?
graag jullie reactie.
Met vriendelijke groeten.
CK
electrische achterklep werkt niet meer
-
- 2nd Gear member
Hmmm, bij mij help ik hem ook altijd met 1 vinger mee omdat hij anders terug open gaat.
Het onderwerp van het topic is onduidelijk want hij werkt wel alleen moet je hem handmatig meehelpen met dicht te gaan begrijp ik dit goed?
Is het niet gewoon de aanslag rubbers iets verder indraaien?? Nu ik dit type denk ik ja dit zou ik ook moeten doen, dan is dat vingertje niet meer nodig
Niet te ver want deze "klikken" hem ook open.
Het onderwerp van het topic is onduidelijk want hij werkt wel alleen moet je hem handmatig meehelpen met dicht te gaan begrijp ik dit goed?
Is het niet gewoon de aanslag rubbers iets verder indraaien?? Nu ik dit type denk ik ja dit zou ik ook moeten doen, dan is dat vingertje niet meer nodig

Niet te ver want deze "klikken" hem ook open.
-
- 2nd Gear member
Vandaag voor de eerste keer in 5 jaar naar gekeken omdat het een gewoonte was geworden om de achterklep even te helpen met een vinger. Hij stond volledig recht geparkeerd en werkte gewoon goed. Dus niets aan gedaan. Zodra het voertuig bij een achterwiel iets hoger staat, dan sluit hij niet goed en gaat weer open als ik hem niet even help. De oorzaak is het torderen van de carrosserie.
De afstelling van de bumpstops let nauw. Zie hiervoor mooie uitleg van volvosweden:
De afstelling van de bumpstops let nauw. Zie hiervoor mooie uitleg van volvosweden: