Beste forum mensen,
Ik heb een probleem met mijn v50 2006 benzine, ik had altijd al gedoe dat de rust stroom te hoog was, bleek een slot te zijn dat niet in tweede stand sprong waardoor alarm telkens bleef rondvragen en niet in ruststand kwam.. ik had ook nog een nieuwe dynamo laten plaatsen omdat de diodes/gelijkrichter daarin ook wel eens problemen konden geven.
Ik bleef echter een wat hogere rust stroom houden? 0,8 ampere als ik het me goed herinner.
Ging allemaal heel lang goed, twee weken niet rijden was op het randje, nu echter was hij veel sneller leeg. 2e reserve accu erin gezet maar tot mijn stomme verbazing was deze tot 8 V gezakt in 1 nacht parkeren..
Tja wat nu ik woon in delft wat is een goed adres om dit te laten bekijken? Zijn er forumleden die dit soort oplossen ervaren mensen weten die hier tijd in willen steken?
Ik kan natuurlijk naar de volvo dealer maar ja het is wel een auto van bijna 20 jaar.
Mvg
Michiel
Accu leeg na 1 nacht parkeren
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10.12.2024 - 12:06
Zit niet echt dicht bij Delft maar ik heb hier wel goeie ervaring met mijn niet-Volvos gehad
https://carrec-technocenter.nl/
https://carrec-technocenter.nl/
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21.09.2020 - 08:22
Carrec Technocenter in Soesterberg is inderdaad een fijne garage, helaas werken ze nu niet meer aan Volvo’s. Ze zijn gespecialiseerd in VAG en BMW.renezijl schreef: ↑27.06.2025 - 13:13 Zit niet echt dicht bij Delft maar ik heb hier wel goeie ervaring met mijn niet-Volvos gehad
https://carrec-technocenter.nl/
Met https://www.volservice.nl/ in Elst heb ik ook goede ervaringen, maar die ligt niet in de beurt van Delft.
V70 2.3 T5 ‘97 - Tropic Green Metalic
Mazda MX-5 1.6 ‘00 California - Sunburst Yellow
V40 CC 2.0 D2 ‘17 Nordic+ - Denim Blue
V40 2.0 D2 ‘15 Summum Business - Flamenco Red Metallic
Mazda MX-5 1.6 ‘00 California - Sunburst Yellow
V40 CC 2.0 D2 ‘17 Nordic+ - Denim Blue
V40 2.0 D2 ‘15 Summum Business - Flamenco Red Metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.09.2019 - 19:43
Je zou het in Delft kunnen proberen bij Vespa Amazon Service, in Berkel en Rodenrijs bij Toncar, of in Den Haag bij Hardeman. Evt in Delft bij AED (Auto Electro Delft), al zijn die vooral gespecialiseerd in accu's e.d. zelf, weet niet of ze iets kunnen betekenen op het gebied van de auto.
V50 2.4 2008
Amazon Combi B20 1965
Amazon Combi B20 1965
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Kan je zelf de lekstroom meten?
Zo ja, 1 voor 1 de zekeringen er uit halen en kijken wannneer de lekstroom verdwijnt.
Dan heb je in ieder geval een idee waar je wat dieper moet zoeken.
Zo ja, 1 voor 1 de zekeringen er uit halen en kijken wannneer de lekstroom verdwijnt.
Dan heb je in ieder geval een idee waar je wat dieper moet zoeken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1239
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
0,8 A is geen lekstroom maar een gebruiker die de accu leeg trekt.
Lekstroom mag maximaal 0,03 ampère zijn.
Wat Jeroen voorstelt: een voor een de zekeringen eruit en zien bij welke zekering de stroom daalt.
Gezien het voorgaande zal de kans groot zijn dat het alarm of de sloten het probleem veroorzaakt.
Lekstroom mag maximaal 0,03 ampère zijn.
Wat Jeroen voorstelt: een voor een de zekeringen eruit en zien bij welke zekering de stroom daalt.
Gezien het voorgaande zal de kans groot zijn dat het alarm of de sloten het probleem veroorzaakt.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09.10.2018 - 22:59
Dankjedaanvos schreef: ↑27.06.2025 - 14:43 Je zou het in Delft kunnen proberen bij Vespa Amazon Service, in Berkel en Rodenrijs bij Toncar, of in Den Haag bij Hardeman. Evt in Delft bij AED (Auto Electro Delft), al zijn die vooral gespecialiseerd in accu's e.d. zelf, weet niet of ze iets kunnen betekenen op het gebied van de auto.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1239
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Stroomtang?
Een eenvoudige universeel meter kost minder en is beter geschikt voor dit doel.
Nog goedkoper en makkelijker is een klein lampe, 5 W bij voorbeeld, in serie opnemen tussen de minpool en de massa kabel.
Zolang die 0,8 A verbruik aanwezig is brand dat lampje. Is het verbruik weg gaat het lampje uit.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09.10.2018 - 22:59
Nou mensen lijkt erop dat er wat gevonden is software error.. als 1 je lichten op automatisch hebt staan 2 airco aanstaat; als je de motor dan uitzet dan kan kun je een software error veroorzaken…wat er dan precies gebeurt weet ik niet maar vlgns mij blijven je lichten laten branden? Iig je accu loopt leeg. Lekstroom is nu 0.03 A en dat is een prima waarde 30mA gaat de accu wel volhouden.
Lijkt erop dat mijn probleem weg is..
Thx Andries automotive classics delft
Lijkt erop dat mijn probleem weg is..
Thx Andries automotive classics delft