Hallo, ik heb een Volvo xc60 D5 uit 2017 2 maanden na de aankoop kreeg ik de melding koelvloeistof bijvullen.
Na een lange rit naar Oostenrijk kreeg ik weer de melding koelvloeistof bijvullen.
In het reservoir staat het koelvloeistof pijn ver onder minimum .
Bij het losdraaien van de dop komt het niveau weer op maximaal.
Maar kan dan wel 0.5 liter bijvullen.
Auto bij terug komst naar de garage gebracht daar hebben ze het koelvloeistof systeem op druk gebracht niks te vinden.
Het kan de koppakking zijn of de egr koeler.
Heeft iemand hier ervaring mee.
koelvloeistof systeem D5 uit 2017
- Rene64
- 2nd Gear member
Ik heb helaas een dergelijke ervaring met mijn V 70 D3 ( ook 5 cylinder) gehad.
Niveau laag, melding op display.
Dop los en direct kwam het weer omhoog.
Na dat de motor even gelopen had waren de KVS slangen ook snel "hard" en bij dop oosdraaien hoorde je duideijk druk ontsnappen.
Het was bij mij een lekje in de kop, waarschijnlijk een scheurtje wat open gaat staan bij warm worden van het blok.
Bij rustig rijden, onder de 100 weinig aan de hand, maar in de avond 130 rijden dan ging het snel.
En met de aanhanger er achter ook.
Er is een test om te kijken of er uitlaatgas in de KVS zit, een soort snuffelaar.
Laat die test even doen dan weet je bijna zeker dat het de kop is.
Bij mij V70 nog overwogen de EGR te laten vervangen om die uit te sluiten.
Ik heb de V70 weg gedaan, omdat het anders de ene kosten na de andere zouden worden ( Distri riem kwam er aan, roetfilter kapot dus veel te hoge uitstoot)
Maar repareren is natuurlijk prima mogelijk als de auto verder prima is, al is het een hoop werk.
Niveau laag, melding op display.
Dop los en direct kwam het weer omhoog.
Na dat de motor even gelopen had waren de KVS slangen ook snel "hard" en bij dop oosdraaien hoorde je duideijk druk ontsnappen.
Het was bij mij een lekje in de kop, waarschijnlijk een scheurtje wat open gaat staan bij warm worden van het blok.
Bij rustig rijden, onder de 100 weinig aan de hand, maar in de avond 130 rijden dan ging het snel.
En met de aanhanger er achter ook.
Er is een test om te kijken of er uitlaatgas in de KVS zit, een soort snuffelaar.
Laat die test even doen dan weet je bijna zeker dat het de kop is.
Bij mij V70 nog overwogen de EGR te laten vervangen om die uit te sluiten.
Ik heb de V70 weg gedaan, omdat het anders de ene kosten na de andere zouden worden ( Distri riem kwam er aan, roetfilter kapot dus veel te hoge uitstoot)
Maar repareren is natuurlijk prima mogelijk als de auto verder prima is, al is het een hoop werk.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic