Mijn v50 t5 awd had deze week een kapotte dynamo , niet vreemd met 250.000km, na revisie daarvan ,diodebrug en spanningsregelaar zijn vernieuwd , heb ik de dynamo weer gemonteerd, laad weer prima!
De volgende dag is de accu weer bijna leeg?? Daarom gisteravond de airco na een rit uitgeschakeld , vanochtend starte de auto gewoon.
Kan het zijn dat er een relais vs airco blijft plakken waardoor er bij stilstand stroom wordt verbruikt door de airco?
Accu loopt in een nacht leeg , airco probleem?
-
- 2nd Gear member
Even een vlotte update, mijn vrouw is onderweg met de auto en belt me dat ze ineens een waarschuwing, high voltage, op het dashboard heeft.
Raar gisteren nog 13,85 volt gemeten , kan dit een massa probleem zijn ?
Raar gisteren nog 13,85 volt gemeten , kan dit een massa probleem zijn ?
-
- 5th Gear member
Niet echt waarschijnlijk.
De kans is groter dat de spanningsregelaar defect is.
Niet mee doorrijden, de kans dat de accu en lampjes het begeven is aanwezig.
Controle bij de garage is een minuut werk. de wegenwacht kan dat ook doen.
De kans is groter dat de spanningsregelaar defect is.
Niet mee doorrijden, de kans dat de accu en lampjes het begeven is aanwezig.
Controle bij de garage is een minuut werk. de wegenwacht kan dat ook doen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 2nd Gear member
De spanningsregelaar ,diodebrug en vrijlooppoelie zijn nieuw ,ik heb de dynamo op de testbank zien draaien 14,4 volt ,dikke prima.
Mijn vrouw is inmiddels thuis en ik heb onmiddellijk de spanning op de accupolen gemeten met draaiende motor , 15,6volt ....
Misschien een weerstand in de plus kabel vanaf de dynamo? Zag er wel wat groen uit op het aansluitoog en kabel.
Of een slecht contact vd aansluiting met de veldwikkeling?
De auto is nu te warm ,maandag ga ik d3 weerstand van de kabels meten.
Mijn vrouw is inmiddels thuis en ik heb onmiddellijk de spanning op de accupolen gemeten met draaiende motor , 15,6volt ....
Misschien een weerstand in de plus kabel vanaf de dynamo? Zag er wel wat groen uit op het aansluitoog en kabel.
Of een slecht contact vd aansluiting met de veldwikkeling?
De auto is nu te warm ,maandag ga ik d3 weerstand van de kabels meten.
-
- 5th Gear member
Met alle respect von Smallhausen, laat het fout zoeken over aan mensen die er voor geleerd hebben.
15,6 volt is dat met stationair draaiende motor of bij een hoger toerental?
De waarde op zich is net over de grens. Wanneer dat meer wordt bij een hoger toerental dan echt zsm naar de garage.
15,6 volt is dat met stationair draaiende motor of bij een hoger toerental?
De waarde op zich is net over de grens. Wanneer dat meer wordt bij een hoger toerental dan echt zsm naar de garage.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Fredhead
- Geartronic member
15,6 volt is ook met een verhoogd toerental teveel.
Dit moet rond de 14 volt zijn.
Dit moet rond de 14 volt zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D