Ha,
Eindelijk rij ik weer Volvo. Een V60 summum uit 2017. Heerlijke auto, net terug van vakantie naar Zweden (of course).
Nu probeerde ik de internet functionaliteit, zowel de ingebouwde apps(weer, tuneIn etc) als de browser, maar die zeggen allen niet meer ondersteund te worden ook al heb ik wel verbinding met internet (eerst via Hotspot van telefoon nu via eigen simkaart in het dashboardkastje). Werken die bij niemand niet meer of moet ik ze updaten of iets anders? Iemand ervaring mee?
Bijvraag: Kan ik ergens zien welke versie navigatie kaarten er nu ingeladen zijn? Voor ik aan de slag ga met een update op usb stick etc.
Groet en dank,
Ralph
Software up to date? Browser werkt niet
-
- Starter
De software die je op het display ziet, of eerder de apps van het infotainment, zijn al een paar jaar end-of -life. Sommige apps (die overigens niet Android of Apple zijn) zijn zelfs verwijderd, anderen deden het nog wel maar dat is nu ook langzaam ten einde.
De Browser werkt als ik het me goed herinner al enkele jaren niet meer.
Vergeet die apps in je infotainment, dat zal nooit meer een update krijgen, wat nog werkt is mooi maar als het stopt dan is het helemaal klaar. Je navigatie is het enige wat nog blijft werken en waar nog enkele updates voor kunnen worden verkregen maar dat stopt over enige tijd ook.
Het modem in je dashboardkastje is van het 2G/3G systeem. Begin 2026 zal 2G en 3G in NL volledig uitgeschakeld worden waarna het modem het niet meer zal doen. Je bent dan aangewezen op je telefoon die je dan als hotspot kan gebruikenom je infotainment te laten werken.
Als je On-Call hebt, dan stopt die in 2026 er ook mee en er is geen ander modem voor beschikbaar.
De Browser werkt als ik het me goed herinner al enkele jaren niet meer.
Vergeet die apps in je infotainment, dat zal nooit meer een update krijgen, wat nog werkt is mooi maar als het stopt dan is het helemaal klaar. Je navigatie is het enige wat nog blijft werken en waar nog enkele updates voor kunnen worden verkregen maar dat stopt over enige tijd ook.
Het modem in je dashboardkastje is van het 2G/3G systeem. Begin 2026 zal 2G en 3G in NL volledig uitgeschakeld worden waarna het modem het niet meer zal doen. Je bent dan aangewezen op je telefoon die je dan als hotspot kan gebruikenom je infotainment te laten werken.
Als je On-Call hebt, dan stopt die in 2026 er ook mee en er is geen ander modem voor beschikbaar.
- Olvov
- 2nd Gear member
KPN heeft eind vorig jaar aangekondigd het 2G netwerk tot 1 december 2027 online te houden.JohnA schreef: ↑28.07.2025 - 18:33 Het modem in je dashboardkastje is van het 2G/3G systeem. Begin 2026 zal 2G en 3G in NL volledig uitgeschakeld worden waarna het modem het niet meer zal doen. Je bent dan aangewezen op je telefoon die je dan als hotspot kan gebruikenom je infotainment te laten werken.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
- EVV
- 5th Gear member
Gebruikt Volvo dan het KPN netwerk?Olvov schreef: ↑28.07.2025 - 18:53KPN heeft eind vorig jaar aangekondigd het 2G netwerk tot 1 december 2027 online te houden.JohnA schreef: ↑28.07.2025 - 18:33 Het modem in je dashboardkastje is van het 2G/3G systeem. Begin 2026 zal 2G en 3G in NL volledig uitgeschakeld worden waarna het modem het niet meer zal doen. Je bent dan aangewezen op je telefoon die je dan als hotspot kan gebruikenom je infotainment te laten werken.