Ik kan een S80 van 2001 met een 2.4 170 Pk benzine kopen met een km -stand van 133.000, hoeveel km gaat zo een motor mee, uiteraard met onderhoud, en een redelijk rustige rijstijl!
mod-edit: nutteloze poll verwijderd
S80 km-stand.
Als het goed is vele honder-duizenden kilometers. Kijk maar eens bij de meeste S80's die worden aangeboden. Daar staat vaak al meer dan 2 ton op. Er zitten hier wel mensen met meer km's dan de mijne (129.000) dus er zullen nog wel meer reacties komen. Voor een Volvo is de motor nog maar net los bij ruim een ton op de teller!
Succes met de aankoop!
Succes met de aankoop!
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Ik heb in september een S80 uit 1999 gekocht met 200.000 op de teller.
Daar verwacht ik zelf nog zeker 150.000 aan toe te voegen.
Daar verwacht ik zelf nog zeker 150.000 aan toe te voegen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05
ik heb nu 225000 km er op.
enige reparatie aan de motor is het bovenste motor rubber steun. \
die zie je gelijk als je de motor kap open doet.
verder geen enkel probleem met de hele auto trouwens, op de normale slijtage na dan. ik rij zelfs nog met de eerste koppelingsplaat rond.
enige reparatie aan de motor is het bovenste motor rubber steun. \
die zie je gelijk als je de motor kap open doet.
verder geen enkel probleem met de hele auto trouwens, op de normale slijtage na dan. ik rij zelfs nog met de eerste koppelingsplaat rond.
- Dick
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 16.03.2006 - 07:12
- Locatie: Eindhoven
Dus 133.000 km stelt nog niks voor begrijp ik wel, ik krijg ook nog 12 mnd Bovag garantie, en 12 mnd gratis WW service! Wat wil eigenlijk comfort line zeggen, is dit standaard of een extra pakket?
Trotse eigenaar van een Volvo S80, bouwjaar: 2001, automaat, km stand bij aflevering 3 januari 2007; 139.000. Motor 2.4, 170 Pk, benzine. Comfort uitvoering, moooooooooiiiiiii!!
Afhankelijk wat het gebruik is geweest door de vorige eigenaar,
is het misschien verstandig om een keer de klepspeling te laten controleren.
Misschien gelijk met de 160.000 km beurt?
Dit staat trouwens niet in het onderhoudschema van Volvo.
Als je op LPG rijdt is het heel verstandig om dit al eens eerder te doen.
De motoren zijn goed, af en toe wil er wel een electronische onderdeel stuk gaan. Maarja bij welk merk niet?
Deze zijn in verhouding tot andere merken dan wel vrij duur bij Volvo.
Dus 133.000 km is werkelijk niets, net ingelopen!
Succes met je aankoop!
is het misschien verstandig om een keer de klepspeling te laten controleren.
Misschien gelijk met de 160.000 km beurt?
Dit staat trouwens niet in het onderhoudschema van Volvo.
Als je op LPG rijdt is het heel verstandig om dit al eens eerder te doen.
De motoren zijn goed, af en toe wil er wel een electronische onderdeel stuk gaan. Maarja bij welk merk niet?
Deze zijn in verhouding tot andere merken dan wel vrij duur bij Volvo.
Dus 133.000 km is werkelijk niets, net ingelopen!

Succes met je aankoop!
Oja, bij 160.000 km moet de distributieriem ook vervangen worden + geleide- en spanrol.
Waterpomp dan ook gelijk doen.
Waterpomp dan ook gelijk doen.
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
kennis van mij rijdt ook in een s80 t6, die heeft de teller ruim boven de drie ton staan (eerste eigenaar) inmiddels en denkt er nog niet over de auto in te gaan ruilen... En ik ook niet, in ik zit ergens bij de 240.000

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Ik ben juist voor een Volvo gegaan omdat ik, met mijn oude Volvo 940 een stand heb berijkt van 404000 km.
De 940 is eruit gegaan omdat de lak niet meer zo mooi was en hij kleine gebreken begon te vertonen. De motor zelf liep nog fantasties.
Peter
De 940 is eruit gegaan omdat de lak niet meer zo mooi was en hij kleine gebreken begon te vertonen. De motor zelf liep nog fantasties.
Peter
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 14.09.2005 - 22:39
- Locatie: Almere
Ik heb dan wel een diesel (S80, 2.5d) maar 'k ga hem de komende week, dus nog voor 1 januari 2007, op 250000km zetten. Hij is overigens van 1999. En uhm van een kennis gehoord (hij is chef werkplaats bij een Audi dealer!!) dat dit blok minstens voor 500000km is gebouwd! Dus ik kan nog ff vooruit. hihihihihi en dat alles met een vreselijk grote grijns op mijn gezicht.
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
mijn S80 2.5D heeft nu circa 202.000 km gereden en ziet er nog als nieuw uit. Ook de motor loopt perfect en is lekker zuinig voor zo'n grote auto 6,2 l 100km bij gemengd gebruik, op de snelweg naar zuid frankrijk zelfs 5,2l 100km kunnen bijschrijven.
In het verleden heb ik ooit eens een benzine versie gehad (360 glt) waarmee ik 450.000 probleemloze km mee heb kunnen rijden.
In het verleden heb ik ooit eens een benzine versie gehad (360 glt) waarmee ik 450.000 probleemloze km mee heb kunnen rijden.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 14.09.2005 - 22:39
- Locatie: Almere
Ik had het al aan gekondigd. Vandaag was het zover. In Doorn, terwijl ik de bebouwde kom uit reed vanmorgen omstreeks 10.00 uur, kijkende naar mijn km-teller zag ik hem op 250000km 'springen'. Maar goed, voor een diesel een peulenschilletje. Op naar de volgende 250000dkm. Binnenkort hem ff vertroetelen, nieuwe olie, oliefilter en brandstoffilter vervangen, dan kan hij weer ff tegenaan. Laatst nog een K&N luchtfilter gekocht, dus die hoef ik voorlopig ook niet meer nieuw te kopen en hij krijgt merkbaar meer lucht.
Jammer, had je even een foto van moeten maken. Ik ben net over de helft van die km-stand.
Piet
Piet
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:04
Ben begonnen met een 740 benzine/gas die heb ik weg gedaan met 510.000 op de teller hij ging weg omdat ik wat anders wou ik kocht hem met 300.000 op de teller.
Heb toen een 850 glt 2.5 170 pk benzine/gas gekocht daar stond toen 245.000 op de teller bij de 360.000 heb ik daar de koppelings platen vervangen verder heb ik daar niks meer mee gehad totdat ik hem weg deed met 525.000 op de teller toen ik hem weg deed had hij een lekke koppakking.
Heb nu een s80 2.4 170 pk benzine die heb ik gekocht met 140.000 op de teller en er staat nu 270.000 op de teller heb daar nu wel probleem met de kachel mee maar dat los ik wel weer op en die hoop ik ook pas bij de 500.000 weg te doen.
Dus een volvo is goed voor véééééél fijne km.
gr,
Vincent
Heb toen een 850 glt 2.5 170 pk benzine/gas gekocht daar stond toen 245.000 op de teller bij de 360.000 heb ik daar de koppelings platen vervangen verder heb ik daar niks meer mee gehad totdat ik hem weg deed met 525.000 op de teller toen ik hem weg deed had hij een lekke koppakking.
Heb nu een s80 2.4 170 pk benzine die heb ik gekocht met 140.000 op de teller en er staat nu 270.000 op de teller heb daar nu wel probleem met de kachel mee maar dat los ik wel weer op en die hoop ik ook pas bij de 500.000 weg te doen.
Dus een volvo is goed voor véééééél fijne km.
gr,
Vincent
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.02.2007 - 09:57
- Locatie: Noordwijk
189.000 op lpg. Geen probleem alleen de etm.
off-topic:
Veel dapperder een peugeot 206 1.6 op lpg met 300.000 met originele blok!
off-topic:
Veel dapperder een peugeot 206 1.6 op lpg met 300.000 met originele blok!
S80 2009 2.5T Summum
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Met deze motor op LPG en (toen nog) een zeer onrustige rijstijl bijna 4 ton gereden. Ik zou me voorlopig geen zorgen maken, met rustige rijstijl moet 5 ton haalbaar zijn.Dick schreef:Ik kan een S80 van 2001 met een 2.4 170 Pk benzine kopen met een km -stand van 133.000, hoeveel km gaat zo een motor mee, uiteraard met onderhoud, en een redelijk rustige rijstijl!
mod-edit: nutteloze poll verwijderd
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Ik weet niet of de D5 net zo goed is als de 5 cylinder-roffel-benzine. Heb er nu zelf 1 maar eerst maar eens zien...broker schreef:Dat zijn goede vooruitzichten. Met slechts 150000 km op de teller van mijn D5 moet ik dus nog een hele tijd vooruit kunnen.
Grtx, Jan
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Daar heb je gelijk in. Deze diesel moet zich natuurlijk nog bewijzen maar bij mijn dealer draaien er een paar met inmiddels meer dan drie ton op de teller en deze auto's doen het nog perfect zonder tot nu toe grote kosten. Dus ik heb er wel vertrouwen in. Ik heb wel de indruk dat andere zaken zoals wielophanging bv. wat gevoeliger zijn bij de s80. Overigens heb ik bij mijn s90 twee jaar geleden ook alle schokdempers en (rubber)bussen van het onderstel vervangen. Het verschil was enorm. En dat terwijl de km.stand slechts 140000km bedroeg. Dus dit onderstel bleek ook al veel gevoeliger dan het onderstel van een 740 en 940. Met zulke auto's heb ik vele kilometers meer afgelegd zonder dat daar dergelijke ingrepen nodig waren. De moraal van het verhaal lijkt me dat hoe verfijnder een auto is, er ook meer en duurder onderhoud dient uitgevoerd te worden. Maar daar krijg je dan ook veel meer comfort voor terug. Het is het één of het ander.
Grtx, Jan.
Grtx, Jan.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Dat is goed om te horen! Blijf ik nog even doorrijden.broker schreef: Deze diesel moet zich natuurlijk nog bewijzen maar bij mijn dealer draaien er een paar met inmiddels meer dan drie ton op de teller en deze auto's doen het nog perfect zonder tot nu toe grote kosten.
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL