ik zoek hulp
op mijn v40 uit 2003 zijn na het poetsen allemaal plekken
te voorschijn gekomen, vogelpoep en kleine krassen.
Nu wil ik 'm overlaten spuiten maarja
wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat aanbevelen
ik hoop graag te horen van jullie.
Het betreft de motorkap en spatborden en het dak.
en wie weet wat me dit gaat kosten
(hij is zwart metalic)
eric
Help : spuitwerk vraag
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Volgens mij zijn die plekken op zich wel goed te behandelen. Mijn V40 (ook zo'n mooie zwarte) is na een aanrijding gerepareerd bij een goed erkend schadebedrijf. Zij hebben ook een paar van die plekken weggehaald. Prachtig resultaat. Je auto hoeft echt niet helemaal overgespoten te worden.
Ben bang dat je er met poets en gekleurde wax niet mee gaat komen.
Wat het kost durf ik niet te zeggen. Kijk eens op de site van bijv. www.alacar.nl
Wie weet daar meer info.
Ben bang dat je er met poets en gekleurde wax niet mee gaat komen.
Wat het kost durf ik niet te zeggen. Kijk eens op de site van bijv. www.alacar.nl
Wie weet daar meer info.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
probeer is met zo een polijst borstel voor auto's
hier hebben ze div spullen voor gewoon proberen wilt wel is lukken
hier hebben ze div spullen voor gewoon proberen wilt wel is lukken
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
uiteraard, niet geschoten is sowieso mis!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Ja als je het verkloot dan kan je hem altijd nog spuiten.... 8-[
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28.02.2006 - 12:14
- Locatie: Almere
ik ga het zeker proberen die alacar
en anders inderdaad eens proberen met lakstift en polijsten
eric
en anders inderdaad eens proberen met lakstift en polijsten
eric
V40 1.9D Europa Elegance uitvoering kleur Zwart Metallic
Km.stand 161049km 102PK versie 2003
______________________________________________
Vorige auto
V40 bj 1999 1.9D 95pk rood km stand 280685
Km.stand 161049km 102PK versie 2003
______________________________________________
Vorige auto
V40 bj 1999 1.9D 95pk rood km stand 280685
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Kleine krassen en zowie zo krassen krijg je niet weg met poetsen, en al helemaal niet met van die kleurwax die heb ik ook geprobeerd maar dat hielp niets, het is alleen maar geld verspillen.
En voor wat betreft de vogelpoep die krijg je er ook met geen mogelijkheid uit, tenminste als deze al geruime tijd op de lak aanwezig is, het is alsof deze troep zich in de lak vreet. Het best kan je deze direct van de auto verwijderen mat wat water.
De kosten van spuiten zijn welliswaar hoog, voor motorkap, spatborden dak moet je toch al vlug denken aan een bedrag tussen de 1250 en 2000 euro dat ligt aan het bedrijf.
Hou er wel rekening mee dat er ook kleurverschillen kunnen optreden als je niet de hele auto laat spuiten.
En nu hoor ik sommige al zeggen dat kunnen ze bijkleuren, maar ik heb een
440 gehad in een grijze kleur daarvan was een spatbord wel 4 keer gespoten en er was nog kleurverschil te zien.
Toen heb ik een collega maar gevraagd om de deur mee uit te nevelen (kenners weten wat dit betekend) maar toch stoorde het mij dat je nog altijd een overgang kon waarnemen.
Het moraal van dit verhaal is bezint eer gij begint.
Gr. Huub
En voor wat betreft de vogelpoep die krijg je er ook met geen mogelijkheid uit, tenminste als deze al geruime tijd op de lak aanwezig is, het is alsof deze troep zich in de lak vreet. Het best kan je deze direct van de auto verwijderen mat wat water.
De kosten van spuiten zijn welliswaar hoog, voor motorkap, spatborden dak moet je toch al vlug denken aan een bedrag tussen de 1250 en 2000 euro dat ligt aan het bedrijf.
Hou er wel rekening mee dat er ook kleurverschillen kunnen optreden als je niet de hele auto laat spuiten.
En nu hoor ik sommige al zeggen dat kunnen ze bijkleuren, maar ik heb een
440 gehad in een grijze kleur daarvan was een spatbord wel 4 keer gespoten en er was nog kleurverschil te zien.
Toen heb ik een collega maar gevraagd om de deur mee uit te nevelen (kenners weten wat dit betekend) maar toch stoorde het mij dat je nog altijd een overgang kon waarnemen.
Het moraal van dit verhaal is bezint eer gij begint.
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Kijk je wel eens naar dat baggerprogramma waar ze die auto's pimpen. Daar laten ze ook vaak zien hoe ze kleine lakschades wegwerken. Met zo'n airbrushje spuiten ze een klein deel over...ziet er zo op TV retestrak uit weer. Als dat echt mogelijk is...je zal wel een vakman moeten treffen lijkt me (CeeBee????)
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- DanieldeJong
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 05.01.2006 - 20:02
- Locatie: Workum
Ahh, toen ik onze Titanium grey metallic gepoetst had kwam er ook het een en ander tevoorschijn.
(of dat nou aan het poetsen lag of omdat ik met de neus or bovenop zat..)
Heb toen een lakstift gekocht bij de dealer en heb toen het een en ander aan krassen (steenslag op de moterkap) weggewerkt.
Heb ook van de vogel-poep kraters erin (dak) , daar heb ik ook gewoon een beetje lak in laten lopen.
Het is natuurlijk GEEN optimale oplossing en je krijgt het niet 100% vlak, maar het kleurverschill is weer weg! (onze lak is ook nog redelijk jong dus dan gaat het)
(of dat nou aan het poetsen lag of omdat ik met de neus or bovenop zat..)
Heb toen een lakstift gekocht bij de dealer en heb toen het een en ander aan krassen (steenslag op de moterkap) weggewerkt.
Heb ook van de vogel-poep kraters erin (dak) , daar heb ik ook gewoon een beetje lak in laten lopen.
Het is natuurlijk GEEN optimale oplossing en je krijgt het niet 100% vlak, maar het kleurverschill is weer weg! (onze lak is ook nog redelijk jong dus dan gaat het)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20781
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En jij kan het weten Chris. Goede service en ik zie er niets meer van.CeeBee schreef:Zolang er nog lak opzit is er nog hoop.
En Eric,
Spuiten hoeft echt niet. Dat is ook veel te duur.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)