Hallo allemaal,
Allereerst natuurlijk allemaal fijne feestdagen en een voorspoedig en rijplezierig 2007!
Ik heb een vraagje over de speakes in het dashboard. Ik zou deze graag vervangen door een wat moderner setje. Het originele karton is mijn muziek wat beu. Ik heb de kapjes aan de bovenkant er al afgehaald, maar ik kan niet achterhalen hoe de speakers er nu in gemonteerd zijn.
Kan iemand me vertellen hoe ik de speakers gemakkelijk kan vervangen?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Gerlof Vlonk
dashboardspeakers vervangen
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wat voor speakers heb je er in? Welk bouwjaar heeft je auto?
De "speakers"op het dashboard zijn eigenlijk tweeters. De speaker zit in de deur.
Je kunt ze vervangen door een universeel setje, alleen heeft Volvo ze er natuurlijk weer op een eigenaardige manier in vastgezet. Aftermarkt spullen moet je dus met enige fantasie inbouwen.
De "speakers"op het dashboard zijn eigenlijk tweeters. De speaker zit in de deur.
Je kunt ze vervangen door een universeel setje, alleen heeft Volvo ze er natuurlijk weer op een eigenaardige manier in vastgezet. Aftermarkt spullen moet je dus met enige fantasie inbouwen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Huh? Ik heb twee tweeters in het dashboard zitten, twee speakers in de voorportieren en nog eens twee speakers in de achterste stijl en een basding in de koffer. De mijne is van 2002 dat wel...Heb je een S40 of een V40?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat je ze iets moet draaien om ze eruit te halen...
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- JosB
- 2nd Gear member
Hoi Gerlof,Gerlof schreef:Ik heb een V40 uit 1996. Misschien maar eens met wat gepaste kracht het eea eruit trekken?
Fijne dagen,
Gerlof
Yep met wat gepaste kracht.
Volgens mij zitten de luidsprekers geklikt in het dashboard en door er voorzichtig b.v. een kunststof strip onder te steken moeten ze los komen.
Hier een afbeelding uit Vadis van de V40 '96 met de tekst er bij.
Luidspreker uit het dashboard verwijderen
-Til de luidsprekergrille aan de voorzijde omhoog door de lipjes naar voren te duwen.
-Gebruik tochtstripgereedschap 981 4071
-Verwijder de luidsprekergrille
-Auto's met elektronische klimaatregeling (ECC): verwijder de zonnesensor
-Til de luidspreker uit het dashboard. Ontkoppel de connector.
JosB
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.