Melding aandrijving service vereist
-
AmazonesXC60
- 1st Gear member
Ongeveer twee weken geleden kreeg ik deze melding nadat de auto een dag aan een openbare laadpaal had gestaan. Na een reset boordcomputer bleef de melding komen. De auto is van november 2021 (MY22) en heeft 35000 km op de teller staan. In overleg met mijn dealer Broekhuis Houten langs de Volvo dealer in mijn woonplaats geweest. Na het uitlezen bleek één van de accucellen stuk en moet deze worden vervangen. Ik kan helaas pas eind oktober hiervoor terecht. Ik krijg gelukkig geen andere meldingen en ga ook niet op de z.g. schildpad modus. Na het starten stel ik de rijmodus in op behouden en rij dus old school op benzine. Bij navraag Volvo Nederland bleek in ieder geval dat ik geen slecht batch accu had waarvoor eerder een terugroep actie is geweest. Ik weet dat alles stuk kan gaan maar vind het wel snel voor zo een jonge auto met weinig kilometers. Heeft iemand anders dit ook gehad, een kapotte accucel?
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik vind het heel bijzonder dat VCNL aangeeft dat jou auto niet onder de terugroep actie valt. Die geldt namelijk voor auto's van MY2020-2022. Zie dit topic: viewtopic.php?t=97806
Wat ook bijzonder is, is dat jij binnen ca. een maand de accu cellen vervangen zou krijgen, terwijl anderen hier al maanden op wachten. Dus ik zou zeggen; handjes dichtknijpen.
En in algemene zin, ja een accu kan ook "gewoon" voortijdig stuk gaan en daarom een garantie van 8 jaar/160K voor het geval dat.
Wat ook bijzonder is, is dat jij binnen ca. een maand de accu cellen vervangen zou krijgen, terwijl anderen hier al maanden op wachten. Dus ik zou zeggen; handjes dichtknijpen.
En in algemene zin, ja een accu kan ook "gewoon" voortijdig stuk gaan en daarom een garantie van 8 jaar/160K voor het geval dat.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
AmazonesXC60
- 1st Gear member
Hallo Gouwe, dank voor je reactie. Volgens VCNL ging het om een specifieke batch van batterijen en niet alle XC60 modellen van de MY 20-22 hebben deze accucellen gekregen kennelijk. Ik moet ook maar uitgaan wat zij zeggen. Overigens is mijn auto import uit Duitsland waar alle opties op zitten terwijl ik lees dat dezelfde auto’s die in NL zijn afgeleverd vaak meerdere opties missen zoals BLIS en DAB. Ik hoop maar dat de accucel er aan het eind van de maand is en anders is het afwachten en aansluiten in de wachtrij.Gouwe schreef: ↑09.10.2025 - 17:12 Ik vind het heel bijzonder dat VCNL aangeeft dat jou auto niet onder de terugroep actie valt. Die geldt namelijk voor auto's van MY2020-2022. Zie dit topic: viewtopic.php?t=97806
- XC60silverdawn
- 3rd Gear member
Die terugroep actie geldt niet voor alle auto’s met MY 2020-2022. Mijn MY2022 (nov 2021) valt ook niet onder de terugroep actie.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
-
bazzz83
- 1st Gear member
Volgens mij hebben veel dealers uit voorzorg een hoop van die cellen ingeslagen en worden die eind oktober geleverd. Zo ook in mijn geval bij Volvo Rutten (Venlo - Echt). Hopelijk blijft het alleen bij die kapotte cel. Mijn verbruik is erg gestegen, meer dan wanneer ik voorheen met een lege accu reed (mag blij zijn als ik 1:10 haal).
-
AmazonesXC60
- 1st Gear member
Ik heb nog niet echt zicht op het verbruik nu maar 1 op 10 zou mij ook niet verbazen. Alleen op benzine moet de 2-liter toch een auto van 2100 kilo bewegen. Ik hoop dat ik mazzel heb bij de uitlevering van de accucellen eind oktober. Dan kan ik de centjes weer aan andere leuke dingen besteden I.p.v. in de tank gooien. Ik laat het wel weten of alles lukt eind oktober.
-
AmazonesXC60
- 1st Gear member
Even een update m.b.t. het vervangen van de defecte accucel door mijn garage ( Volvo van Mossel). De accucellen worden volgens hen vanaf 28 oktober uitgeleverd en het is onbekend over hoeveel dit er zullen worden. Dan staan er inderdaad ook al andere mensen in de wacht, onbekend hoeveel, dus ik kreeg een voorstel voor vervanging eind december. Vanwege onze vakantie plannen, het leven gaat door
, zal een eventuele vervanging in januari 26 plaatsvinden. Iemand een idee over hoeveel mensen last hebben van deze problemen met de accucel(en)?
-
bazzz83
- 1st Gear member
Ik heb nog niks gehoord van Volvo Rutten. Deze gaven inderdaad aan, eind deze maand de cellen te krijgen. Ik zal vrijdag eens bellen als ik nog niets heb gehoord. Zij gaven aan dat er 'meer als tien' andere ook wachten op een cel.