DAB Zenders zoeken.

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Cris71
2nd Gear member

Hoi, ik heb het forum afgezocht of ik niet een reeds eerder gestelde vraag stel, maar niets gevonden.

Ik zie op mijn DAB radio dat niet alle zenders in mijn favoritenlijstje het doen, er staat ook bij "geen ontvangst".
Ik heb ze uit mijn favoriten lijstje gehaalt, en hoopte ze te kunnen vinden in de bibliotheek, of met zoeken, maar sommige zijn niet te vinden, ook niet met zoeken terwijl het wel DAB zenders zijn.
Voorbeeld, ik zoek Magic FM maar in bibliotheek en met zoek functie niet te vinden. Terwijl die wel heeft gewerkt staat er nu bij "Geen ontvangst".

Kan ik de DAB radio opnieuw laten zoeken naar alle zenders?

Ik kan hier niet direct iets over vinden.
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
lint
Geartronic member

Sommige zenders zijn niet actief op DAB. Je kan ze wel op de gewone FM band selecteren.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
renezijl
1st Gear member

Zie https://mediamagazine.nl/magic-fm-maakt ... k-voor-dab

Mss hierom niet compatible (meer) met de ontvanger in de auto?.
-KJ-
5th Gear member

Waarschijnlijk is er aan de hand wat de auto aangeeft: geen ontvangst. Ik woon aan de rand van het land en wanneer ik buiten het bereik van een DAB-zender kom dan blijft het logo wel in beeld staan bij de favorieten maar kan ik het aantikken omdat er dus geen ontvangt is (geen Volvo, maar het idee is hetzelfde). DAB is nogal kritisch met wel of geen ontvangst, het is aan of uit en niet zoals FM dat het een beetje gaat ruisen en kraken als de ontvangst niet optimaal is.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”