Hoe kom je bij EGR koeler van een D5 uit 2012?
Geplaatst: 19.10.2025 - 05:57
Ik heb een vraag voor de handige harry's hier op het forum.
Mijn auto verliest heel langzaam wat koelvloeistof. Het is een d5 2.4 uit 2012. Eens in de 3 maanden moet ik een litertje bijvullen. Benadering inspectie lekt het rondom de EGR koeler. Lekkage lijkt te komen van de aansluiting slang op de EGR koeler. Vermoedt dat de slangklem afwezig is of doorgeroest.
De EGR zit echter zo diep in de motor en is zo diep ingebouwd dat je er amper bij kunt. Wat moet je allemaal verwijderen om er goed bij te kunnen. Is iemand dat documentatie van of wat handige tips om bij de slangklem te komen? Het veelste nieuwe uitziet moet ik wel heel veel demonteren heb ik niet zo zin in.
Mijn auto verliest heel langzaam wat koelvloeistof. Het is een d5 2.4 uit 2012. Eens in de 3 maanden moet ik een litertje bijvullen. Benadering inspectie lekt het rondom de EGR koeler. Lekkage lijkt te komen van de aansluiting slang op de EGR koeler. Vermoedt dat de slangklem afwezig is of doorgeroest.
De EGR zit echter zo diep in de motor en is zo diep ingebouwd dat je er amper bij kunt. Wat moet je allemaal verwijderen om er goed bij te kunnen. Is iemand dat documentatie van of wat handige tips om bij de slangklem te komen? Het veelste nieuwe uitziet moet ik wel heel veel demonteren heb ik niet zo zin in.