Hi,
Helemaal nieuw hier en heb meteen een vraag. :oops:
De waterpomp van de 460 is kapot, maar de distributieriem is pas vervangen. Nou is mijn vraag of de distributieriem er af moet om de waterpomp te vervangen.
Hoop dat iemand me snel kan helpen.
Groetjes!
Kapotte waterpomp
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Das snel beantwoord... Ja...
En het is waarschijnlijk slim om de distributieriem ook meteen weer te vervangen. Ligt er een beetje aan hoe lang de riem erop zit, maar ik zou niet proberen om die 40 euro nog te besparen, als de spanning eraf is geweest loop je een groter risico dat ie breekt!
En het is waarschijnlijk slim om de distributieriem ook meteen weer te vervangen. Ligt er een beetje aan hoe lang de riem erop zit, maar ik zou niet proberen om die 40 euro nog te besparen, als de spanning eraf is geweest loop je een groter risico dat ie breekt!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
en check meteen de loop en spanrol wanneer die voor t laatst gedaan zijn, je wilt niet dat die midden op de snelweg kapot springen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Eh, een vraagje van een leek met een probleem..... heb een 440 met een b20f motor.
De motor verliest water ( als ik het in het reservoir giet, komt het aan de onderzijde weer even snel uit ) en ik heb ondekt dat de waterpomp stuk is. Althans heb ik gezien dat daar het water weer even snel uitkomt. Ik wil dus de waterpomp vervangen. En daar komt dan mijn vraag met probleem...
Waarom moet de distributieriem vervangen worden als ik de waterpomp vervang? Deze draait toch los van de waterpomp rond? Althans volgens de tekeningen die ik heb gedownload via dit forum.
Kan iemand mij helpen alsjeblieft?
Dank je wel, Wim
De motor verliest water ( als ik het in het reservoir giet, komt het aan de onderzijde weer even snel uit ) en ik heb ondekt dat de waterpomp stuk is. Althans heb ik gezien dat daar het water weer even snel uitkomt. Ik wil dus de waterpomp vervangen. En daar komt dan mijn vraag met probleem...
Waarom moet de distributieriem vervangen worden als ik de waterpomp vervang? Deze draait toch los van de waterpomp rond? Althans volgens de tekeningen die ik heb gedownload via dit forum.
Kan iemand mij helpen alsjeblieft?
Dank je wel, Wim
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
De waterpomp zit niet op de distributie aangesloten!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Wiebe, bedankt voor de info. Dan kan ik de waterpomp met een gerust hart vervangen.Wiebe schreef:De waterpomp zit niet op de distributie aangesloten!
- VolvoRacing
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
- Locatie: Rotterdam
Ik denk dat je hem er wel af moet halen om bij de waterpomp te komen... althans dat hadden ze bij gedaan anders konden ze er niet bij zeiden ze
Volvo 440 1.8 GL E2 1992 Volvo S40 1.8 Europa 1998
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Nee hoor de distributie hoeft echt niet verwijderd te worden. Als je de distributie vervangt moet wel de V snaar van de waterpomp verwijderd, andersom niet.
1) verwijder r.wiel en plastic binnenkap van het spatbord
2) maak de dynamo los en verwijder poelie van waterpomp
3) verwijder snaar
4) verwijder de waterpomp
5) maak de pasvlakken heel goed schoon waar de nwe pakking komt
6) plaats nwe pakking, waterpomp, poelie en snaar.
7) Span de snaar door de dynamo strak te zetten.
Is uit mijn hoofd, volgens mij moet het zo lukken.
1) verwijder r.wiel en plastic binnenkap van het spatbord
2) maak de dynamo los en verwijder poelie van waterpomp
3) verwijder snaar
4) verwijder de waterpomp
5) maak de pasvlakken heel goed schoon waar de nwe pakking komt
6) plaats nwe pakking, waterpomp, poelie en snaar.
7) Span de snaar door de dynamo strak te zetten.
Is uit mijn hoofd, volgens mij moet het zo lukken.