Zo, even mijn ervaringen tot dusver:
Ik heb afgelopen najaar het interieur vervangen door zwart leer nadat mijn licht stoffen interieur tot op de naad versleten cq vuil was. Ik had geen zin meer in reinigen en kreeg dat ook niet meer voor elkaar. In de best. stoel zat bovendien een grote scheur, zag er niet uit!
Goede raad is duur (maar dankzij hier wat minder duur) en ik heb bij Boy Geenacker een keurig interieur weten te scoren.
Daarna via Snowryder een adres gevonden om de stoelverwarming te activeren. Zo gezegd, zo gedaan.
Bij vertrek bij deze beste man werkten de schakelaars en mijn zoon merkte ook na een tijdje dat het warm werd. Das mooi, alles doet het. Bij mijn stoel merkte ik er nog niet veel van, maar daarvoor was wellicht de afstand te kort.
In de weken erna niet veel lange ritten gemaakt, maar toch gemerkt dat de stoelverwarming het doet. Het is geen wereldwarmte die er uit komt, maar je voelt het wel duidelijk. Daarbij heb ik wel het gevoel dat de bijrijdersstoel warmer wordt dan de bestuurdersstoel. Ik begrijp dat dit een kwestie van afstellen/instellen is, of een kwestie van niet goed werkende matjes??
Ook geprobeerd de verwarming aan te zetten op een lege bijrijdersstoel, maar merkte niet echt dat die warm werd.
Kortom, ik merk dat er iets gebeurd, maar stook mezelf niet van mijn stoel af.
Waar ik eerlijk gezegd nogh niet naar gekeken heb is/zijn zekeringen. In het dashboard zijn die goed, maar ik eet dat er nog een zekeringkast onder de motorkap zit waar ik nog niet naar gekeken heb. Misschien zit daar nog wat??
Vraag: Hoe kun je die temperatuur regelen, cq instellen? Kan dat alleen via de dealer, of zijn daar ook andere oplossingen voor? Wellicht dat het wat uitmaakt is dat de stoelen uit een engelse auto komen.....
Stoelverwarming wel of niet te activeren???
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
vraag het boy
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Ik rij een s 60 summum,en mijn ervaring is dat de stoelverwarming na ongeveer 300 meter gereden te hebben al werkt.
Er zijn twee standen,en die zijn nagelang je wensen in te regelen bij de dealer.
Er zijn twee standen,en die zijn nagelang je wensen in te regelen bij de dealer.
-
- 5th Gear member
Probleem van dealer is:snowryder schreef:En een willekeurige andere gebruiker van Vadis zeker wel?? Weet niet precies hoe het met die software allemaal zit maar blijf het vreemd vinden van een dealer. Enigste wat ik me kan bedenken is dat er verschillende abonnementen voor uploadmogelijkheden zijn, waarbij een dealer dan gewoonlijk niet voor die specifieke ECC software een abonnement heeft?bart simpson schreef:Pas op met dat soort tendentieuze uitspraken, als Volvo er geen specifieke software voor heeft kan een dealer het niet uploaden.Het side effect van de ECC software update is bij mijn weten de enige optie waarmee het zou kunnensnowryder schreef:Het kan dus zeker wel(bij de oude S60 iig), ook al beweren dealers van niet. Blijkbaar hebben ze er gewoon geen zin in om zelfsleutelaars te helpen.
Mij is trouwens verteld dat een dealer het net zo goed kan , alleen ook moet willen. Of dat dan 100% uitsluitsel is weet ik niet maar ik vermoed van wel.
-ze weten niet of het gaat werken en er is geen speciale reden om het te doen, het is ook geen voorgeschreven regel.
-grote kans dat de klant na afloop zeurt of ontevreden is wanneer probleem niet opgelost is cq activatie niet gelukt is, daar zijn veel klanten vaak minder netjes in dan ze denken.
Volvo Scholten Nijmegen: Top bedrijf, denken graag met je mee. Ook in dit soort dingen. Gewoon even overleggen.
Volvo Scholten Arnhem: wat groter en meer lease gebeuren, kan ook veel in overleg wanneer je netjes uitleg wat je wilt en dat nota OOK bij no cure natuurlijk geen probleem.
Dat geld ook voor bijvoorbeeld inbouw IMIV etc.. wanneer jij handleiding aanlevert werken ze graag met je mee.
Tijd gewoon normaal tarief op nota.
Ook software opnieuw laden wanneer jij dat wilt kan altijd. Probleem normaal is dat er een flink aantal verschillende software upgrades/reload zijn. meer dan een paar.
Dus een dealer wil je ook geen valse hoop geven, op het moment dat de dealer voor jouw chassis nr software download bij volvo corporation, dan moet de dealer daar voor betalen, dan is de koop met volvo zelf al gesloten door met download akkoord te gaan.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Plein69
- 4th Gear member
Waar moeten deze bakje zitten of hoe zien ze er exact uit?lorre schreef:Hallo, sorry voor de late reactie. Met die zwarte bakjes bedoel ik de bakjes waar de stekkers op toe komen van je elektrische matten die onder de zetelbekleding zitten. Deze regelen ook de temperatuur.
mvg lorre
Heb in mijn S80 een ander interieur gezet uit een S80 met stoelverwarming.
Wil alleen even controleren of mijn zetels het daadwerkelijk bevatten.
Richard
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- Bakboord1
- 4th Gear member
Op ebay zijn hier ook wel foto's van te vinden
Leder sitze heisung moet wel iets opleveren lijkt me
Leder sitze heisung moet wel iets opleveren lijkt me
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Plein69
- 4th Gear member
Ik heb de bakjes inmiddels gevonden. (zocht iets groters)
Had de knopjes bij de Volvo besteld a €7.50 per stuk.
Vandaag opgehaald en gevraagd wat bij Volvo Niham 2e Schuystraat wat het zou kosten om de software voor stoelverwarming te laden.
Had van een monteur al begrepen dat de software €14.50 kost.
De chef kwam op €90 Euro uit. Omdat het 45 minuten zou gaan duren...
Maar ze hadden geen tijd tot dinsdag aanstaande.
Niham Forepark gebeld.
Ook geen tijd want het was een "gekkenhuis" omdat iedereen z'n banden kwam wisselen.
Vervolgens gebeld met Niham in Naaldwijk.
Geen enkel probleem meneer komt u maar langs.
Na aankomst gelijk de garage in en aan de Vida gehangen.
Met downloaden en installeren was het binnen 5 minuten klaar.
Kosten € 29,75.
En ik reed met heerlijke warme billen en rug richting huis.
Groet,
Richard
(Zal het even apart in het S80 topic vermelden dat het mogelijk is)
Had de knopjes bij de Volvo besteld a €7.50 per stuk.
Vandaag opgehaald en gevraagd wat bij Volvo Niham 2e Schuystraat wat het zou kosten om de software voor stoelverwarming te laden.
Had van een monteur al begrepen dat de software €14.50 kost.
De chef kwam op €90 Euro uit. Omdat het 45 minuten zou gaan duren...
Maar ze hadden geen tijd tot dinsdag aanstaande.
Niham Forepark gebeld.
Ook geen tijd want het was een "gekkenhuis" omdat iedereen z'n banden kwam wisselen.
Vervolgens gebeld met Niham in Naaldwijk.
Geen enkel probleem meneer komt u maar langs.
Na aankomst gelijk de garage in en aan de Vida gehangen.
Met downloaden en installeren was het binnen 5 minuten klaar.
Kosten € 29,75.
En ik reed met heerlijke warme billen en rug richting huis.
Groet,
Richard
(Zal het even apart in het S80 topic vermelden dat het mogelijk is)
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- Paul
- Geartronic member
Wat grappig dat die nu mogelijk is, ben hier in 2003 onwijs mee bezig geweest met onze V70 toen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
toen was de benodigde software ook niet te krijgen
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
Nee, maar wel op volvospy en swedespeed 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf