Ik had, pas geleden, een "ecm 6806 - Turbo pressure too low" storingscode. Ik ben begonnen met het controleren van slangen van/naar de turbo, intercooler, gasklephuis, tcv, enz. Daarbij viel één ding op:
Op de aanvoerslang van de intercooler (dus van over-de-motor-buis naar intercooler) zit iets dat lijkt op kit. Ik kan het spul niet precies thuisbrengen, maar het is niet weg te poetsen.
Vragen:
- Komt het voor dat deze slang met enig goedje gerepareerd wordt?
- Als het geen reparatiespul is, wat kan het dan zijn?
De auto heeft zo'n 230.000km gelopen en aan de slangenklemmen te zien is de slang al een keer losgeweest/vervangen.
Kitterige turboslang
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21445
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
ehhh ... doe eens een foto?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Dat kitachtige spul is het rubber van de slang zelf dat op een gegeven moment in staat van ontbinding raakt.
Ik heb deze slang en dat korte stukje van buis naar turbo pas geleden ook vervangen.
Je bedoelt deze toch?

Ik heb deze slang en dat korte stukje van buis naar turbo pas geleden ook vervangen.
Je bedoelt deze toch?

S80 2,5T AUT5 2004
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
JUIST!Frumpy schreef:Dat kitachtige spul is het rubber van de slang zelf dat op een gegeven moment in staat van ontbinding raakt.
Ik heb deze slang en dat korte stukje van buis naar turbo pas geleden ook vervangen.
Je bedoelt deze toch?

- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21445
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
M@rcel, ik heb zo wel een idee wat je bedoelt. Hoe kit eruit ziet weet ik wel maar dit ken ik niet.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Hoi Marcel,
Je kunt kiezen voor de originele slangen bij de dealer (ca. 60 Euro voor de twee) of voor de silicone slangen van IPD (75 Euro).
De IPD slangen zijn via European Tuning verkrijgbaar, er staat wel S60, maar voor de S80 zijn het dezelfde.
http://www.europeantuning.nl/shop/index ... t&Itemid=2
Omdat European Tuning ze toen niet meer op voorraad had, en ik ze toch wel acuut nodig had voor mijn reisje naar Duitsland, heb ik maar voor de dealer slangen gekozen. Die gaan uiteindelijk toch ook weer een tijd mee. En die van IPD schijnen niet altijd een goede pasvorm te hebben, m.a.w. er moet soms nog het nodige aan gerekt en geschaafd worden.
Voor wat betreft de "Low Turbo Pressure" melding zou je forumlid FrankS60 even kunnen contacteren. Volgens mij is hij goed op de hoogte van de Turbo materie.
Of bel de jongens van C&E Turbochargers, Amersfoort, tel 033-4655379. Turbo-experts bij uitstek.
Je kunt kiezen voor de originele slangen bij de dealer (ca. 60 Euro voor de twee) of voor de silicone slangen van IPD (75 Euro).
De IPD slangen zijn via European Tuning verkrijgbaar, er staat wel S60, maar voor de S80 zijn het dezelfde.
http://www.europeantuning.nl/shop/index ... t&Itemid=2
Omdat European Tuning ze toen niet meer op voorraad had, en ik ze toch wel acuut nodig had voor mijn reisje naar Duitsland, heb ik maar voor de dealer slangen gekozen. Die gaan uiteindelijk toch ook weer een tijd mee. En die van IPD schijnen niet altijd een goede pasvorm te hebben, m.a.w. er moet soms nog het nodige aan gerekt en geschaafd worden.
Voor wat betreft de "Low Turbo Pressure" melding zou je forumlid FrankS60 even kunnen contacteren. Volgens mij is hij goed op de hoogte van de Turbo materie.
Of bel de jongens van C&E Turbochargers, Amersfoort, tel 033-4655379. Turbo-experts bij uitstek.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Dan worden het dus IPD slangen. Mooie blauwe 
Bedankt voor de tip
Ik heb met FrankS60 afgesproken dat ik eerst de voor de hand liggende zaken check/vervang en dat we daarna eventueel een drukmeting uitvoeren.
Wederom: Bedankt voor de tip

Bedankt voor de tip

Ik heb met FrankS60 afgesproken dat ik eerst de voor de hand liggende zaken check/vervang en dat we daarna eventueel een drukmeting uitvoeren.
Wederom: Bedankt voor de tip

- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Bij mijn wagen zag de slang er ook zo uit. Tijdens een rollenbanksessie bij Fasttech scheurde de slang kapot.
Het zou kunnen zijn dat jouw slang iets gelekt heeft, waardoor je de foutmelding kreeg.
Het zou kunnen zijn dat jouw slang iets gelekt heeft, waardoor je de foutmelding kreeg.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ziet er netjes uit!
Wat stinken die slangen heh?!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -