Beste forum leden..
Ik wil even met jullie delen.. dat ik gisteren van achter ben aangereden en dat waarschijnlijk mijn zeer geliefde Volvo V40 T4 total loss is. Maar ik heb gelukkig aan die klapper zelf niets overgehouden!! Hij staat nu bij de Volvo dealer en zal getaxeerd worden. En bij deze kan ik nu uit ervaring spreken hoe veilig zo'n auto is.
Vriendelijke groet
VOLVO V40 T4
Volvo V40 T4 Phase1 van achter aangereden
- S80 Executive
- 5th Gear member
Balen man! Pas goed op jezelf, ook na enige tijd kun je nog last krijgen van de 'klapper'. Heb je ook een foto voor alle ramptoeristen hier?
- laheije
- 4th Gear member
Ja dat is echt balen.
Als hij total loss gaat verklaard worden moet je toehappen en anders ga je er bekaaid vanaf komen en krijg je maar een deel van de schade uitgekeerd. Het wrak houden en (laten) of zelf opknappen en je gaat geld verdienen. Mij hebben ze ook eens een oor aangenaaid door maar 1750 euro uit te betalen terwijl de schade 3500 euro was en ik heb er desondanks nog geld aan over gehouden.
Dus total loss direct laten gebeuren mits de vergoeding die je krijgt redelijk is.
Huub
Als hij total loss gaat verklaard worden moet je toehappen en anders ga je er bekaaid vanaf komen en krijg je maar een deel van de schade uitgekeerd. Het wrak houden en (laten) of zelf opknappen en je gaat geld verdienen. Mij hebben ze ook eens een oor aangenaaid door maar 1750 euro uit te betalen terwijl de schade 3500 euro was en ik heb er desondanks nog geld aan over gehouden.
Dus total loss direct laten gebeuren mits de vergoeding die je krijgt redelijk is.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- Buurtje
- 3rd Gear member
Echt balen! Gelukkig ben je er gezond uit gekomen.
@Huub: Kun je misschien iets meer toelichting geven? Niet dat ik me nu graag laat aanrijden, maar ik ben vooralsnog altijd in de veronderstelling dat dit soort dingen je vreselijk veel geld gaan kosten.
Alvast bedankt.
@Huub: Kun je misschien iets meer toelichting geven? Niet dat ik me nu graag laat aanrijden, maar ik ben vooralsnog altijd in de veronderstelling dat dit soort dingen je vreselijk veel geld gaan kosten.
Alvast bedankt.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 2nd Gear member
Nou voor de ramptouristen onder ons hier komt hij dan.. die foto, van de Audi A4 die mij aangereden heeft. Van de Volvo V40 T4 heb ik nog geen foto omdat ik geen GSM met camera bij mij had op het moment van het ongeval. Deze foto heb ik gemaakt tijdens het invullen van het schade formulier, voor de deur van de persoon die mij had aangereden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Getverdemme joh, krijg er de rillingen van.
Heb je jezelf goed laten nakijken? Als je hoofdpijn, duiziligheid of pijn in je nek krijgt meteen foto's laten maken om te checken voor letsel. Zelfs bij een aanrijding van 30km/pu kan het voorkomen en zo te zien was deze net iets harder.
Wat was de toedracht? Te dicht op je gezeten op een gladde weg?
Heb je jezelf goed laten nakijken? Als je hoofdpijn, duiziligheid of pijn in je nek krijgt meteen foto's laten maken om te checken voor letsel. Zelfs bij een aanrijding van 30km/pu kan het voorkomen en zo te zien was deze net iets harder.
Wat was de toedracht? Te dicht op je gezeten op een gladde weg?
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik ben toen ook aangereden, golf 3 VS Laguna, pas na een maand kreeg ik last van me nek, volgens de dokter kwam dat ook door de aanrijding....
owja, de golf heeft het niet overleefd
owja, de golf heeft het niet overleefd

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 2nd Gear member
Ik stopte gewoon voor het stoplicht op een 70km/h weg en die persoon achter mij reed gaf gas omdat het nog oranje was.. die gek!! Zelf trap altijd eventjes 2 keer op de rem voordat ik echt ga remmen. Ik denk dat hij toen naar het stoplicht zat te kijken. Ik heb nog tegen hem gezegd dat je bij een kruispunt of stoplicht even van je gas af moet. En geen gas moet gaan geven terwijl je naar het stoplicht kijkt. Normaal zou je toch zeggen dat je een stoplicht en de auto die voor je rijdt ook wel ziet.
P.S. Bedankt voor de verontruste reacties mischien ga ik maandag voor de zekerheid langs de dokter.
Vriendelijke groet
VOLVO V40 T4
P.S. Bedankt voor de verontruste reacties mischien ga ik maandag voor de zekerheid langs de dokter.
Vriendelijke groet
VOLVO V40 T4
- 360Degreez
- 5th Gear member
Doen doen doen! eeeh.. DOEN!
Sowieso altijd naar de dokter zodat je bezoek ook gedocumenteerd is. Dit in verband met een eventuele letselschadeclaim die je bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij moet gaan indienen op het moment dat het gevolgen heeft.
Ikzelf stond begin april in de file toen er een golf variant zonder te remmen op kruis snelheid achterin dook. Ik had toen gezegd dat ik nauwelijks last had maar bleek in het ziekenhuis toch een hersenbloeding zichtbaar en mijn vriendin is nog altijd duizelig van de aanrijding.
Better safe then sorry
Sowieso altijd naar de dokter zodat je bezoek ook gedocumenteerd is. Dit in verband met een eventuele letselschadeclaim die je bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij moet gaan indienen op het moment dat het gevolgen heeft.
Ikzelf stond begin april in de file toen er een golf variant zonder te remmen op kruis snelheid achterin dook. Ik had toen gezegd dat ik nauwelijks last had maar bleek in het ziekenhuis toch een hersenbloeding zichtbaar en mijn vriendin is nog altijd duizelig van de aanrijding.
Better safe then sorry

- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Eigenlijk best wel "grappig" van de mensen die zeggen dat ze in dit topic zijn aangereden was het telkens een VAG product haha
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- 360Degreez
- 5th Gear member
Die kans is ook vrij groot gezien een groot deel van neerlands wegen bereden word door VAG spul 

-
- 1st Gear member
was dit op de a10? Zo ja ben ik hier bij geweest als hulpverlener(wegenwacht). Grijze v50 achterop gereden door oudere witte vw golf variant. Hoop dat het gauw beter met jullie gaat.360Degreez schreef:Doen doen doen! eeeh.. DOEN!
Better safe then sorry
Groet michel klaver
V40 phase2 1.8 343 atlantic blue 2002
en zo'n gele Volkswagen Touran met van die stickers!!!!
en zo'n gele Volkswagen Touran met van die stickers!!!!
- Morgenstond
- 5th Gear member
Dat klopt inderdaad. Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=42616michel9362 schreef:was dit op de a10? Zo ja ben ik hier bij geweest als hulpverlener(wegenwacht). Grijze v50 achterop gereden door oudere witte vw golf variant. Hoop dat het gauw beter met jullie gaat.360Degreez schreef:Doen doen doen! eeeh.. DOEN!
Better safe then sorry
Groet michel klaver
In dit soort gevallen ben je echt blij dat je in een veilige auto zit.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- 360Degreez
- 5th Gear member
michel9362 schreef:was dit op de a10? Zo ja ben ik hier bij geweest als hulpverlener(wegenwacht). Grijze v50 achterop gereden door oudere witte vw golf variant. Hoop dat het gauw beter met jullie gaat.360Degreez schreef:Doen doen doen! eeeh.. DOEN!
Better safe then sorry
Groet michel klaver
Hoi Michel,
Dat waren wij inderdaad! Ik kan me weinig herinneren van de mensen die ons geholpen hebben. Wel weet ik dat de hulpdiensten als een goed geoliede machine hebben gehandeld. Niets dan lof voor dit soort mensen, waaronder ook jij. Via deze weg bedankt voor je hulp!
We zijn nog niet de oude, maar het lijkt erop dat het met de tijd goed gaan komen. Natuurlijk rijden we weer volvo

- 360Degreez
- 5th Gear member
En ben je al geweest? Hoe gaat het nu? Heb je al foto's van je eigen auto kunnen maken?VOLVO V40 T4 schreef:Ik stopte gewoon voor het stoplicht op een 70km/h weg en die persoon achter mij reed gaf gas omdat het nog oranje was.. die gek!! Zelf trap altijd eventjes 2 keer op de rem voordat ik echt ga remmen. Ik denk dat hij toen naar het stoplicht zat te kijken. Ik heb nog tegen hem gezegd dat je bij een kruispunt of stoplicht even van je gas af moet. En geen gas moet gaan geven terwijl je naar het stoplicht kijkt. Normaal zou je toch zeggen dat je een stoplicht en de auto die voor je rijdt ook wel ziet.
Vriendelijke groet
VOLVO V40 T4
-
- 2nd Gear member
Ik ben vandaag bij Furness cars geweest.. maar mijn zeer geliefde Volvo V40 T4 exlusive is toch total loss verklaard. Hij rijdt nog wel maar hij heeft rechtsachter toch een knik en de bodem lijkt op een golfplaat!! Maar als je er naar kijkt lijkt er helemaal niets aan de hand te zijn. Dus voor de liefhebbers die nog een donor zoeken morgen moet ik het weten i.v.m. de verzekering. Zelf heb ik er niets aan overgehouden behalve een paar tranen.
- Morgenstond
- 5th Gear member
Er is iemand op het forum die nog een T4-motor zoekt! De zijne is in de soep gelopen...
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
- S80 Executive
- 5th Gear member
? Ik kan er nauwelijks iets aan zien. @ Morgenstond heeft inderdaad een goed punt.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Wauw! dat valt inderdaad best mee!
Bij die van mij was het ook nauwelijks te zien, maar toch hebben ze hem total-loss verklaard.

Toch doodzonde man. Vooral omdat het een full-options is. Gelukkig kijkt de schade expert ook naar het optiepakket bij de bepaling van de dagwaarde van je auto. Informeer eerst of het mogelijk is de motor te laten demonteren voordat de auto verkocht word aan een opkoper. Vraag ook de schade expert wat een opkoper zou bieden voor de auto met en zonder motor.
Dat prijsverschil kan je vragen wanneer je de motor zelf verkoopt.
Bij die van mij was het ook nauwelijks te zien, maar toch hebben ze hem total-loss verklaard.

Toch doodzonde man. Vooral omdat het een full-options is. Gelukkig kijkt de schade expert ook naar het optiepakket bij de bepaling van de dagwaarde van je auto. Informeer eerst of het mogelijk is de motor te laten demonteren voordat de auto verkocht word aan een opkoper. Vraag ook de schade expert wat een opkoper zou bieden voor de auto met en zonder motor.
Dat prijsverschil kan je vragen wanneer je de motor zelf verkoopt.