Zelf onderhoud doen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Was dat een beetje te doen Jeroen? Als oefening was het goed dus mag je de volgende keer de mijne ook doen..... :wink:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9314
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ja echt een klusje van niets. Als je een nieuwe hebt zet ik hem er zo in voor je. Ook leuk van Volvo dat ze in het filter een paar sneetjes hebben gemaakt zodat het filter een beetje kan buigen. Want in 1 rechte lijn komt hij er niet in en uit.
Oceanracer schreef:Die oude is trouwens niet origineel.
Maar wel een orgineel prijsje, €46,60 ex bij onze vrienden in Stadskanaal. Die van de dealer was 47,10 ex.
Oliefilter was daar 17,69 ex, bij de dealer 13,70.
In dit geval is de dealer dus echt neit duurder dan de specialist.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Die ervaring had ik met vrienden uit Westerbroek ook al. :twisted:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik heb het net even voor je nagekeken:

Afbeelding

Zo te zien heb je dus een Mahle koolstoffilter. Consumentenprijs € 57,60. Kost inkoop € 40,32 inclusief B.T.W. KASSA!!! :D

Dus als iemand nog een interieurfilter nodig heeft...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

JeroenSpock schreef:In dit geval is de dealer dus echt neit duurder dan de specialist.
dus...................
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Doen we het zelf :P
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

staaf schreef:Ik zou mijn onderhoud ook weer zelf willen doen, is bij al mijn vorige wagens steeds goed bevallen.
Mijn huidige wagen V70 2.4D 126PK '07 moet binnenkort zijn 120.000km beurt krijgen. Ik vind hier op het forum schema's van de 2.5D (M@rcel) en het een en het ander van de 'oude' D5 (Edraket) maar echter niets specifieks wat de 2.4D 126Pk betreft.
Is er iemand in het bezit van dit schema die deze info wil delen?
Stuur me even een pb met je mailadres dan stuur ik je de onderhoudstabel voor jouw auto.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Als je zelf je onderhoud wilt doen én liever originele Volvo onderdelen hebt, kijk een sbij onze forumsponsor www.parts4swedes.nl.
Niks te duur en prima service.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Of 3 filters voor nog geen 40 euro incl verzenden:

http://www.ebay.de/itm/3er-Pack-Innenra ... 1c213f2d60

Heb mijn filters ook van Ebay.de gehaald, voor een vergelijkbare prijs. Zag er exact zo uit als het origineel, ook nog geen enkel probleem mee gehad, paste probleemloos. Weet niet meer welke aanbieder het toen was op ebay. Ik neem aan dat de fabrikanten van het origineel zich helemaal slap lachen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Tja, goedkoper dan bij de dealer en ziet er hetzelfde uit. Alleen het oliefilter is al 5 euro goedkoper.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Kun je die interieurfilters e.d. goed zelf vervangen? Sowieso zou ik wel eens wat meer inzage willen m.b.t. de beurten, bijv een 150k beurt voor mijn volvo, wat houdt dat nu in? Wat gaat er dan allemaal gebeuren?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9314
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik zag er een beetje tegenop om dat interieurfilter te vervangen, omdat je leest dat hij egr onhandig achter het dashboardkastje zit verstopt.

Praktijk:
Even op je rug half in de auto gaan liggen aan bijrijderskant,
6 torx 25 schroeven los draaien,
oud filter eruit en afvragen waarom er sneetjes aan de zijkant zitten,
nieuw filter erin en Volvo bedanken voor de sneetjes die ook in je nieuwe filter zitten,
deksel er weer op,
uit de auto kruipen,
rug even recht zetten en klaar.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Filter is een eitje. Dat kan echt iedereen.
Wat de beurt exact inhoud heb ik hier nu niet paraat. Er circuleert wel een lijstje.
Maar met name de visuele inspecties van bijv ophanging vind ik lastig.
Ik heb al geen brug en hoeveel speling mag een rubber geven voordat deze vervangen moet worden..
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

JeroenSpock schreef:Ik zag er een beetje tegenop om dat interieurfilter te vervangen, omdat je leest dat hij egr onhandig achter het dashboardkastje zit verstopt.

Praktijk:
Even op je rug half in de auto gaan liggen aan bijrijderskant,
6 torx 25 schroeven los draaien,
oud filter eruit en afvragen waarom er sneetjes aan de zijkant zitten,
nieuw filter erin en Volvo bedanken voor de sneetjes die ook in je nieuwe filter zitten,
deksel er weer op,
uit de auto kruipen,
rug even recht zetten en klaar.
Klinkt goed te doen! Zijn er trouwens geen handleidingen met plaatjes te vinden waardoor e.e.a. wat visueel wordt neergezet?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Voor een (wat summiere) handleiding voor het vervangen van interieurfilters S60, V70, XC70 en S80 klik op http://www.parts4swedes.nl/nl/product/i ... c90/#tab-2. Klik daarna op het rechter plaatje.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Freek63 schreef:Voor een (wat summiere) handleiding voor het vervangen van interieurfilters S60, V70, XC70 en S80 klik op http://www.parts4swedes.nl/nl/product/i ... c90/#tab-2. Klik daarna op het rechter plaatje.
Die filters durf ik nog wel zelf te vervangen, kan me niet voorstellen dat het moeilijker is dan het installeren van de GROM USB uitbreiding.
Verder dan filters, ruitewissers en een litertje olie bijvullen ga ik alleen niet, dan wordt het te moeilijk ;)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9314
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

t5power schreef:Verder dan filters, ruitewissers en een litertje olie bijvullen ga ik alleen niet, dan wordt het te moeilijk ;)
Moeilijk? Man, olie verversen stelt niets voor! Ik zag er ook een beetje tegenop maar ik doe het vanaf nu lekker zelf, het is nog leuk ook :D

Interieurfilter handleiding, daar vroeg ik eerder in dit topic ook al om:
JeroenSpock schreef:Deze en deze had ik nodig.
Dan ga ik nu maar even lekker onhandig in de auto liggen denk ik :P
Ziet er niet moeilijk uit in ieder geval.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

JeroenSpock schreef:
t5power schreef:Verder dan filters, ruitewissers en een litertje olie bijvullen ga ik alleen niet, dan wordt het te moeilijk ;)
Moeilijk? Man, olie verversen stelt niets voor! Ik zag er ook een beetje tegenop maar ik doe het vanaf nu lekker zelf, het is nog leuk ook :D
Maar hoe vang je die bende op dan? En moet je dan de afgewerkte olie ergens inleveren?

Stuurbekrachtingingsolie checken lukt me trouwens ook nog wel, ik heb wel eens meegemaakt dat die te laag stond (bleek wat te lekken) en dan gaat de auto tijdens rotondes van binnen gek kreunen. Kun je zelf ook makkelijk remvloeistof/koelvloeistof controleren?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Je had je kunnen aanmelden voor de Noorderlijke Oliewisseldag van afgelopen zondag. Daar hebben we van diverse auto's de olie ververst en het oliefilter vervangen. Van Jeroen zijn auto is ook het brandstoffilter vervangen. Olie en filters inderdaad bij de gemeente inleveren als KCA.

Remvloeistof kun je inderdaad eenvoudig zelf controleren en bijvullen. Motorkap open en het niveau moet zichtbaar tussen min en max staan, ongeacht de temperatuur van de motor. Bovendien moet je deze om de twee jaar verversten.

Koelvloeistof controleer je bij koude motor. Deze moet tenminste boven de min staan. Bijvullen alleen bij koude motor ivm druk in het systeem. En alleen bijvullen met de juiste kleur. Er is groen, blauw en roze. Deze níet mengen!

Het is normaal dat het niveau van de remvloeistof daalt, omdat je remblokken slijten. De koelvloeistof zou onder de zelfde omstandigheden niet horen te zakken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”