960 3.0 liter verbruikt koelvloeistof

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

De maten van het ding zijn:245-188-49mm
Het is ongeveer 6.5 uur werk.
Dat is dus niet de goede....de juiste maten zijn: 285 x 120 x 191
Nissens.......van een nissan soms? :) Is toch een ander formaat dan een rijdende baksteen zoals de 7/9 serie, toch?


Maar de opmerking van Iroll is ook interessant....reviseren.
Zal hier eens navraag bij doen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Heb je geen airco dan?
Volgens bouwjaar moet er degeen in die ik opgaf volgens Vida..
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

nummer is: 1307236
volgens vida, met ECC, is het juiste partnummer voor de kachelradiateur.

maar voor een amateur, hobbyist is 6,5 uur wel optimistisch.
Je moet het op je gemak doen, kijen hoe alles zit, en vooral niet haastig gaan lopen rukken en trekken aan de kunststof delen onderin. Ik heb zelf de handel even losgehaald, gewoon om te kijken hoe alles zat, en vooral waar de radiateur zat, maar was alleen met het loshalen al een ruime halve dag kwijt (oke, er waren wel 2 uitgebreide koffiepauzes bij)

misschien voor een zeer ervaren volvo monteur is dit te doen, (die mogen geen lange koffiepauzes nemen !!) maar ik betwijfel of het nu nog in 6,5 uur kan, ook de monteurs raken de know-how een beetje kwijt met deze auto's.......deze auto's worden, denk ik, niet zoveel meer aangeboden bij een dealer......de meeste eigenaren zijn amateurs, en vooral liefhebbers en hobbyisten. Gezien de leeftijd is het nagenoeg onbetaalbaar om hem voor elk wissewasje naar de dealer te brengen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Als je de boel toch los hebt,doe dan gelijk de airco verdamper ook.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Tsja.....het zal je maar gebeuren.......net een nieuwe kachelradiateur, en met veel moeite alles weer netjes dicht, en een paar weken later de airco warmtewisselaar.........
dan baal je stevig natuurlijk!
maar je weet nu wel hoe het moet, en je klus gaat nu sneller, toch?? :)

Dan niet alleen de warmtewisselaar, ook de droger en condensor (zwakste onderdeel van de airco) kan je dan ook meenemen........
vullen moet je hem toch!

maar aan de andere kant........goed is goed.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
chris en miet
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.06.2010 - 11:51

sputteren en overslaan hebben wij ook af en toe al eens gehad met een 3000cc. Vanaf 360 000km blijkt de koppakking nogal eens te begeven... was bij de vorige blok, deze springt nu ook af en toe over... en die geraakt ook stilaan aan die kilometers.
Dat is natuurlijk een ander verhaal.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”