Overwegingen aanschaf/import 700 serie

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

mightyspawn schreef:voor 1000 euro gaat prima importeren uit Zweden. Voor 600 euro kun je goeie stations vinden. Voor 150 euro rij je naar huis en voor 150 euro staat die op kenteken. Nou reken uit je winst. En diesel is ook betrouwbaar.
Ik ben het hier mee eens. Een diesel is betrouwbaar en als je normaal doet ook zuinig.
Ik reed 1:18 met mijn 940TD en die had nog 122 pk ook 8) .

850 motoren staan algemeen bekend als zuipbakken. Als je wat meer dan 1000 Euro kunt besteden koop je een leuke 2 of 7-serie belastingvrij op LPG of diesel en vanaf dat moment heb je hele lage maandelijkse kosten. APK is ook maar 1x per 2 jaar. Ik heb jaren met een 164 op LPG gereden en nooit problemen gehad. Het onderhoud is daarbij nog doodsimpel en onderdelen goedkoop. En de ANWB helpt je ook als je met een oldtimer langs de weg staat hoor :) .
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Als je een beetje snel kunt beslissen zou ik de volgende advertentie even bekijken:

Marktplaats: 539846015 :shock:.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Henkjan0 schreef:Als je wat meer dan 1000 Euro kunt besteden koop je een leuke 2 of 7-serie belastingvrij op LPG of diesel en vanaf dat moment heb je hele lage maandelijkse kosten. APK is ook maar 1x per 2 jaar. Ik heb jaren met een 164 op LPG gereden en nooit problemen gehad. Het onderhoud is daarbij nog doodsimpel en onderdelen goedkoop. En de ANWB helpt je ook als je met een oldtimer langs de weg staat hoor :) .
Hmmmm, dat laatste had je nou net niet erbij moeten zeggen...... :)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Om de 2 jaar keuren is pas bij 30 jaar oud.

Er is vast wel wat leuks te vinden ook wel in nl maar de aanschaf is meestal het duurste daarna is het lekker goedkoop rijden.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die VW LT diesel doet het bij een roetmeting niet heel geweldig (dat was vanaf nieuw al zo)
Volvo for life
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

bart simpson schreef:die VW LT diesel doet het bij een roetmeting niet heel geweldig (dat was vanaf nieuw al zo)
Inderdaad! Mijn APK-keurmeester zei altijd: "voordat je hem brengt moet je hem van onderuit vol doortrekken in z'n 3".
Als je dan in de binnenspiegel keek was alles zwart; maar de auto kwam vervolgens wel in 1x door de roetmeting :P .
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Pas vanaf de 940 lijkt die diesel een beetje te deugen. De enige 245 die ik met dat ding heb gehad was een drama...en met heel goed dealeronderhoud hoor.
Broabander komt op mij over als iemand die weet wat hij wil en ook nog goed nadenkt, ik begrijp dan ook sommige reacties niet. Dat velen dingen niet durven, wil nog niet zeggen dat het niet kan.
Ik zou een beetje sparen en op termijn een 740 op LPG kopen, liefst via iemand van de 700vereniging. Als je dan een beetje leert sleutelen om het onderhoud te doen, en je gebruikt af en toe de hulp van enkele specialisten uit de club, kom je heel ver en is het ook nog erg leuk. (Trouwens: een 87'er is nu niet te duur en laat hem staan tot 2013 en hij is belastingvrij....)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

let op! 87 word niet volledig belasting vrij. Enkel het basis bedrag. Wat je normaal extra zou betalen voor LPG dat gedeelte blijf je betalen. Dit geld ook voor een diesel.

Benzine auto's worden wel belasting vrij.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ja, maar zelfs op LPG kost-ie nog steeds niet veel...
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

dat is zeker waar! :)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Aankooptips voor een Volvo uit de 2 of 7 serie? Kijk op mijn blog.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”