bart simpson schreef:sbv schreef:Misschien eens een dealer bellen, die kunnen vrij snel uitleggen welke beurt van toepassing is.
bij intervallen van 30K km/jr is de 6e beurt een 180K beurt, al doe je hem bij 80K
Ik kan me voorstellen dat, als je bv na 6 jaar op 165-170k zit, dat je dan zegt: doe de riem etc. ook maar meteen meenemen.
Ik ben nu echter van mening dat, het aantal jaren dan wel het aantal kilometers, zo afwijkt van de waardes die staan voor een wissel van een riem dat het misschien niet nodig is om nu al te vervangen. Als ik nog 30k wacht, daar doe ik anderhalf jaar over, zit ik nóg niet op 8 jaar (qua leeftijd) en net over de 100k. Dan zit ik nog steeds binnen de marges die volvo opgeeft, te weten 180k of 8 (of 10??) jaar.
Ik ben best behoorlijk zuinig op mn koets maar puur een droge tabel aanhouden zonder naar de feitelijke getallen te kijken vind ik verspilling van middelen en ik hoop/denk dat de dealer er ook zo over denkt.
Als het nódig is vervangen maar niet vervangen om te vervangen.
Ik kan me voorstellen dat de/een dealer/garage in deze tijden graag de werkplaats gevuld ziet en graag omzet draait maar het moet wel te verantwoorden zijn.