Reservewiel

evert65
6th Gear member

Nu even mijn ervaring, gisterochtend reed ik de wagen de garage uit , en dacht wat rijd hij vreemd, dus stap uit en ja hoor rechts achter lek
dus de spuitbus gepakt die al jaren ongebruikt in de wagen lag dus weinig hoop dat het goed zou gaan.
het is mijn eerste ervaring met een spuitbus, en na diverse horror verhalen, dacht ik, had ik maar een reservewiel.
Even schudden, erop gedraaid, en drukken maar........ het ging boven verwachting goed voor 3 kwart vol gekregen :) daarna een stukje rijden ca 5 km, een dagje laten staan want ik moet ook werken he
om 5 uur weer eens gekeken , de band was nog steeds op 3 kwart dus compressor erop en volgepompt , vanochtend nog steeds goed op spanning
dus ik kan er nog even mee door rijden
keep calm!, your randomizer is running
PGV90
6th Gear member

@Evert - niet te lang mee doorrijden, dat schuim wordt hard en kan ook sterk onbalans in je wiel geven. Volgens mij is het advies om zsm te vervangen

@mad - ja helemaal gelijk, raar woord; gelukkig schoot me later vandaag de juiste bewoording (noodreservewiel) weer binnen ;-)
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
evert65
6th Gear member

ok ga er van de week nog werk van maken
Thanks
zo te zien even oud, en bijna even lang op het forum, dus ze hebben gelijk als ze zeggen de wijsheid komt met de jaren :lol:
Mantis
2nd Gear member

Geen advies maar een MUST om gelijk te vervangen. Komt de rij-eigenschappen maar belangrijker de veiligheid niet ten goede....
V70 D3 Limited Edition MY2012 - Black Stone
WMB
2nd Gear member

MODS Edit: goedbedoeld maar dergelijke aanbiedingen aub per PB of via het advertentieboard
Fietsen is gezond, eet meer fiets!
evert65
6th Gear member

nou, een tip van een medeforumlid lijkt me geen aanbieding
waarschuwen mag toch?
PGV90
6th Gear member

@evert 65 Ja, ik snapte ook niet wat er weg-ge-Edit is?
of was dat iets in het bericht van @WMB dat hier nu niet meer is te zien??
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
VolvoXC70
4th Gear member

Waarschijnlijk is het bericht van @WMB gewist. Wen eraan, gebeurt vaker.
PGV90
6th Gear member

Ok thanks,
daar zal dan wel een goede reden voor geweest zijn neem ik aan....
Van XC70 naar V90 CC
evert65
6th Gear member

aha het bericht dat @wmb poste bevatte dus reclame of zoiets , het was me niet opgevallen, want ik las alleen de mededeling van de Mod.
En ik meende dat @wmb een van de modjes was, die het bericht
Geen advies maar een MUST om gelijk te vervangen. Komt de rij-eigenschappen maar belangrijker de veiligheid niet ten goede....
van mantis veroordeelde
vandaar dat ik er geen bal van begreep, PGV70 en VolvoXC70 hebben het duidelijk gemaakt
bedankt voor de oplossing
lemmer
4th Gear member

bart simpson schreef:Volvo Road Assistance, dat is een gratis service zolang jij je Volvo bij een Volvodealer laat onderhouden, daarbij doet men ook lekke banden
Bart en de rest van de lezers.
Die service is echt waardeloos in het buitenland. Ik stond vorig jaar aan de peage met een kapotte band, het schuim was niet in staat de band dicht te houden. Ik gebeld met volvo assistance, zou direct worden geholpen. Na 2 uur maar eens gebeld, kon een grote mond krijgen omdat ik op de peage stond mochten ze niet helpen in Frankrijk, niet even bellen om dit te communiceren o.i.d. Ik zelf aan de slag, bleek ik toch net in een niemandsland te staan, geen volvo assistance en geen Franse sleepdienst, na 4 uur maar de dealer gebeld, zelfde effect. Na 5 uur bleek de Franse ANWB te zijn ingeschakeld, en die wilde en wist niets. Volvo zei sorry, maar gaf het op.
Uiteindelijk heb ik zeld in de navigatie een volvo dealer gebeld, het was inmiddels 16.30 vrijdagmiddag (ik was op weg met vrouw en 3 kleine kinderen). De dealer kwam na 15 minuten opdagen met zijn sleeptruck, 20 minuten later in de garage, 30 minuten en 730 Euro armer voor een Pirelli band was ik weer op weg.
Jongens, bestel die extra band en krik maar, vooral als je in het buitenland komt. Het is zeker een rip off, maar ja daar raak je aan gewend....
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
mad
6th Gear member

Mijn uitstekende ervaring met Volvo Road Assistence: nadat ik per ongeluk benzine had getankt ipv Diesel (Zuid Duitsland). Minder dan twee uur later was ik weer onderweg naar bestemming en ik ben tijdens het half uur wachten op de sleepdienst drie maal gebeld door Volvo Ass. of er al actie was ondernomen. De Volvo-dealer in de buurt was al ingelicht en ging meteen aan het werk. Prima geregeld en perfecte service! Zo kan het dus ook....
XC70 D5 2009 Ocean Race
lemmer
4th Gear member

mad schreef:Mijn uitstekende ervaring met Volvo Road Assistence: nadat ik per ongeluk benzine had getankt ipv Diesel (Zuid Duitsland). Minder dan twee uur later was ik weer onderweg naar bestemming en ik ben tijdens het half uur wachten op de sleepdienst drie maal gebeld door Volvo Ass. of er al actie was ondernomen. De Volvo-dealer in de buurt was al ingelicht en ging meteen aan het werk. Prima geregeld en perfecte service! Zo kan het dus ook....
Zal dan wel aan de Franse slag liggen
BMW535D Touring X-drive
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

In Frankrijk maken de wegbeheerders hulpverlening door anderen dan hun eigen contractpartners heel erg moeilijk
Volvo for life
lemmer
4th Gear member

bart simpson schreef:In Frankrijk maken de wegbeheerders hulpverlening door anderen dan hun eigen contractpartners heel erg moeilijk
Dat is gebleken, maar hoeveel Nederlanders met een Volvo gaan naar of door Frangkrijk. Maak dan even een melding van dit probleem.
BMW535D Touring X-drive
Henkvdz
3rd Gear member

bart simpson schreef:In Frankrijk maken de wegbeheerders hulpverlening door anderen dan hun eigen contractpartners heel erg moeilijk
Maar betekent dit nu dat ik op de Franse peage niet of nauwelijks hoef te rekenen op Volvo Road Assistence. Dan heb ik mij de afgelopen jaren schijnveilig gevoeld met Volvo Road Assistence en daar ik bijna jaarlijks in Frankrijk mijn vakantie vier of er doorheen rijd, zou ik misschien moeten overwegen om weer een ANWB wegenwacht abonnement te nemen.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
lemmer
4th Gear member

precies, op de peage komt de lokale sleepboer je halen en zal proberen het zelf te maken. Je komt dus ergens terecht waar je niet wilt komen, en je vakantiegeld even verdwijnt.
Dus schijnveilig
BMW535D Touring X-drive
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Op de peage is het geen enkele hulpdienst anders dan de hulpdienst die vergunninghouder is van de eigenaar van dat specifieke wegdeel hulp te verlenen, dat kun je Volvo Touring (of VAG of BMW of MB of Skoda of weet ik veel wie) service dus niet echt kwalijk nemen, ook de ANWB mag er simpelweg niets ondernemen en moet diensten ter plaatse inhuren
Volvo for life
lemmer
4th Gear member

Groot verschil is dat BMW je dit op voorhand verteld, dat is alles wat ik wil zeggen, geen halszaak, maar laat de klant niet stikken als het zover is.
ANWB neemt contact op met de lokale sleepboer en zorgt dat je bij een dealer komt.
Nogmaals, Volvo assistance liet me gewoon aan mijn lot over. Samen met mijn dealer is er een oplossing gezocht.
BMW535D Touring X-drive
OGA244
8th Gear member

Het 070 nummer van Volvo Assistance dat je vanuit het buitenland belde is bij mijn weten gewoon het nummer van de ANWB alarmcentrale in den Haag, Volvo maakt voor problemen in het buitenland gebruik van de internationale contacten van de ANWB
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”