V50 R schreef:Voor de liefhebbers van xenon, vanaf 1 april j.l. zijn de verscherpte regels voor het voeren van xenon verlichting afgeschaft. Het is vanaf heden dus niet meer nodig om automatische hoogteregeling en koplamp sproeiers te installeren. Nu vroeg ik mij af hoe de xenon lampen je bevallen martinvh? Hoe heb je ze weggewerkt? Alles in de koplamp, of heb je een gaatje geboord in de afdichting van de koplamp en daar de kabels doorgevoerd?
Ik heb inderdaad ook een gaatje in het kapje geboord, hierdoor het draadje doorgevoerd (bij de Pilot-set zit zo'n doorvoer-stukje van rubber, welke ik er extra met siliconelijm heb ingezet) en de balasten en warning-cancellers gemonteerd tegen een 'spant' achter de koplamp unit.
Ik heb de balast/starters bewust niet in de koplamp gemonteerd i.v.m. de vrij behoorlijke warmte die deze genereren. Dit is ook de reden waarom ik ze niet direct tegen de binnenkant van de zijschermen heb geplakt (ik weet immers niet wat voor effect die warmte heeft op de lak aan de buitenkant).
Zelf heb ik een setje Pilot + warning-cancellers van 5.000k. Je moet absoluut niets blauwers nemen.
Zet ik mijn 5.000k lampen naast de standaard Mercedes-Benz koplampen van mijn vader, dan zijn de mijne nu al VEEL blauwer.
Succes! Het monteren is overigens peanuts doordat de Volvo lichtunits zeer gemakkelijk te demonteren zijn.