RemcoC30 schreef:Walter schreef:[...]
Maar goed, ook met deze bestanden doet Volvo NL niets
Dat zei ik ook niet, was even ter illustratie hoe er in algemene zin met je gegevens omgegaan wordt...
Volvo (NL) zal overigens niet roomser dan de Paus zijn. Ook daar wordt marketing bedreven, liefst op een zo passend mogelijk doelgroep. Handel in gegevens in big business...
klopt, kan maar ze zijn daar heel erg voorzichtig in en doen het ook niet. En ik ben er dagelijks mee bezig (doe marketing bij een dealer en nauw betrokken bij deze projecten, dus durf best te zeggen dat ik weet waar ik het over heb.
Zo kun je bijvoorbeeld een email laten sturen (je krijgt de adressen dus niet) naar abonnees van bv de AutoWeek nieuwsbrief die hebben aangegeven 'mails van zorgvuldig geselecteerde partners' te willen ontvangen. Die campagnes kosten veel geld, een dealer die verstandig met zijn geld om gaat zal er geen gebruik van maken. Heb dat eens onderzocht, als je er bv 40.000 verstuurd met een clicktroughrate van 1% komen er dus 400 personen op jouw site. Daarvan kijkt een 10% langer dan 2 pagina's en van die 40 zullen er misschien 4 naar de showroom komen om een gebruikte auto te bekijken. Dan moet je hopen dat je er 1 verkoopt en daarmee moet je pak-em-beet 16.000 euro aan kosten voor het bestand goedmaken.