Voor de looks wil ik misschien de s80 iets verlagen. De rij-eigenschappen hoeven niet veel beter te worden zolang het maar niet achteruit gaat (niet nog meer onderstuur dus), en op comfort wil ik best wel wat inleveren.
Ik heb even gezocht op dit forum maar kan er niet echt iets duidelijks over vinden.
Ik vraag me af wat er allemaal op de markt is hiervoor en of ik het zelf kan monteren of dat ik het beter kan laten doen. Zelf heb ik wel wat sleutel-ervaring met voornamelijk Honda's maar ik weet niet of Volvo's ook zo makkelijk in elkaar zitten..
S80 verlagen? wat zijn de mogelijkheden?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kijk even op de site van Heico of Polestar wat daar mogelijk is. Het roepen dat het niet bevorderlijk is voor het uitstekende comfort en aldus het karakter van de auto .....moet je zelf weten, 't is jouw auto.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Onderstuur zal minder worden door verlagen en erna bij het noodzakelijke uitlijnen het camber eventueel een paar tienden graden negatiever te laten instellen. Volvo houdt uit veiligheidsoverwegingen het camber aan de wel erg veilige kant. Je zal wel op het comfort wat inleveren door verlagen omdat de vering stugger wordt, maar dat weet je al. Het is aan te raden om de schokbrekers ook te vernieuwen bij verlaging.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14.10.2010 - 22:58
Mocht ik de boel verlagen dan was ik inderdaad van plan ook de schokbrekers aan te pakken.
Op de site van Heico en Polestar zie ik alleen schroefbare setjes die richting de 2000,- gaan of spullen voor de 2010 s80. Ik rijd nog het oude model en zoveel geld heb ik er niet voor over.
Ik ben wel op zoek naar iets wat iets beter te betalen is. Koni? Bilstein? Eibach?
Iemand ervaringen mee onder een volvo? En waar pluk je ze vandaan?
Op de site van Heico en Polestar zie ik alleen schroefbare setjes die richting de 2000,- gaan of spullen voor de 2010 s80. Ik rijd nog het oude model en zoveel geld heb ik er niet voor over.
Ik ben wel op zoek naar iets wat iets beter te betalen is. Koni? Bilstein? Eibach?
Iemand ervaringen mee onder een volvo? En waar pluk je ze vandaan?

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Bilstein zijn de beste kwaliteit, die gaan bovendien een autoleven lang mee. Kijk even op de site van Bilstein voor het onderdeel nummer. Vaak kan je ze dan via ebay, MP of google goedkoper vinden mbv het onderdeelnummer van de bilstein site zodat je zeker weet dat je de juiste bestelt. Alternatieven zijn KYB (zustermerk van Koni), of Koni zelf. Deze merken kunnen een verlaging aan, de originele shocks slijten snel door de verlaging omdat ze daar niet voor ontworpen zijn.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14.10.2010 - 22:58
Bilstein kan ook wel een verlaging aan toch? Ik was van plan om 30/40mm te zakken zodat de wielen net iets mooier in de kas vallen...
En is het mogelijk om de boel er zelf onder te zetten? Of komt er meer bij kijken dan de auto opkrikken en wat bouten en moeren losdraaien?
En van het standaard onderstel is het camber verstelbaar? Of moet ik daar een kitje voor aanschaffen?
En is het mogelijk om de boel er zelf onder te zetten? Of komt er meer bij kijken dan de auto opkrikken en wat bouten en moeren losdraaien?
En van het standaard onderstel is het camber verstelbaar? Of moet ik daar een kitje voor aanschaffen?

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Al de merken die ik noemde kunnen de verlaging aan, Bilstein is de echte aanrader.
Het overzetten van de veren en shocks vraagt toch wel enige ervaring en gereedschap zoals verenspanners om de veren te verwijderen.Maar is in principe goed te doen. Zie hier voor wat tips.
Het overzetten van de veren en shocks vraagt toch wel enige ervaring en gereedschap zoals verenspanners om de veren te verwijderen.Maar is in principe goed te doen. Zie hier voor wat tips.
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Wat wil je met de bandenmaat doen?
Oftewel, wat heb je er nu onderzitten, 17" en ga je naar 18"-19" ?
Ik denk er ook aan.
Maar wil mijn bandenmaat aanhouden van 17". Weet niet of het er dan nog uit ziet. Hen geen zin om nieuwe velgen en banden aan te schaffen.
Ik zou dan voor 30mm gaan. Moet ik hiervoor ook de schokbrekers vervangen?
Het verlagingssetje waaraan ik denk is zo'n €250,-
Is er iemand op t forum met een verlaagde oud model S80?
Oftewel, wat heb je er nu onderzitten, 17" en ga je naar 18"-19" ?
Ik denk er ook aan.
Maar wil mijn bandenmaat aanhouden van 17". Weet niet of het er dan nog uit ziet. Hen geen zin om nieuwe velgen en banden aan te schaffen.
Ik zou dan voor 30mm gaan. Moet ik hiervoor ook de schokbrekers vervangen?
Het verlagingssetje waaraan ik denk is zo'n €250,-
Is er iemand op t forum met een verlaagde oud model S80?
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14.10.2010 - 22:58
Iroll, bedankt voor de info, hier help je me goed mee!
josas1,
De wagen staat nu nog op 16" maar ik ben van plan wel naar 17" te gaan zodat de banden nog betaalbaar blijven en naar mijn mening is dat een mooie maat onder een s80.
De bandenmaat zal dicht bij origineel blijven maar ik moet even kijken wat het mooiste staat, al hangt het er ook heel erg vanaf welke band je kiest..
josas1,
De wagen staat nu nog op 16" maar ik ben van plan wel naar 17" te gaan zodat de banden nog betaalbaar blijven en naar mijn mening is dat een mooie maat onder een s80.
De bandenmaat zal dicht bij origineel blijven maar ik moet even kijken wat het mooiste staat, al hangt het er ook heel erg vanaf welke band je kiest..

- storm480
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 16:37
- Locatie: Harlingen
Ik heb laatst de S80 verlaagt met Intrax en gele Koni's op de slapste stand...met 17" 225/50/17 eronder...en ben qua looks en comfort zeer te spreken.
En gewoon betaalbaar
En gewoon betaalbaar

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
...Storm by name, Storm by nature...
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
- storm480
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 16:37
- Locatie: Harlingen
Jawel.
229 voor de Intraxen en 480 voor de koni's rondom bij APP.
229 voor de Intraxen en 480 voor de koni's rondom bij APP.
...Storm by name, Storm by nature...
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Hmm, eerlijk is eerlijk, dit ziet er inderdaad niets een "Johnny" uit storm480, maar gekker moet het in mijn beleving niet gaan worden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46


Bilstein B6 set met veren !
Is leuk op goed wegen maar best stevig !
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik moet zeggen, de auto staat mooi! Ik ben geen liefhebber van deze velgen, maar dat is smaak... Die verlaging kan hij hebben zonder dat het een petje wordt.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Ja dat zijn originele Capella's 18 Inch.
Daar moet je aan wennen, sommige zien er de stemvorken in en de andere ziet juist de mooie ovale gaten!
Ik vind Arrakis het mooiste wiel voor de S80 maar die zijn er enkel in 17 inch.
En ik kon dit setje zo leuk kopen dat ik ze niet kon laten liggen.
Ik zou het verlagen met de huidige hoeveelheid drempels niet meer doen.
Maar ik zit nog regelmatig verliefd naar mijn auto te kijken.
Grappig dat niemand ziet dat ik de folie van de deurstijl heb verwijderd.
Daar moet je aan wennen, sommige zien er de stemvorken in en de andere ziet juist de mooie ovale gaten!
Ik vind Arrakis het mooiste wiel voor de S80 maar die zijn er enkel in 17 inch.
En ik kon dit setje zo leuk kopen dat ik ze niet kon laten liggen.
Ik zou het verlagen met de huidige hoeveelheid drempels niet meer doen.
Maar ik zit nog regelmatig verliefd naar mijn auto te kijken.
Grappig dat niemand ziet dat ik de folie van de deurstijl heb verwijderd.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 01.05.2011 - 20:51
Nu we toch met dit onderdeel bezig zijn, mijn velgen zijn beschadigd door een zeer kleine tik van een achteruit rijdende (met trekhaak) uit-parkerende weggebruiker. Ik zit nu met wat schade op de velg.
De verzekering + 2 experts zijn van mening dat dit niet door het ongeval kan komen.
Ik wil ze toch wel repareren. Iemand een adres?
"Sorry for hijacking"
De verzekering + 2 experts zijn van mening dat dit niet door het ongeval kan komen.
Ik wil ze toch wel repareren. Iemand een adres?
"Sorry for hijacking"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60T8Rh,TVR Chimeara 500, Porsche 356, VW up.
BMW 318D,Volvo S80 AWD V8, Fiat 500 Abarth, MK-Indy (2.3L Cosworth)
BMW 318D,Volvo S80 AWD V8, Fiat 500 Abarth, MK-Indy (2.3L Cosworth)