remblokken vervangen c70 bouwjaar 12/98

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
dirkvis1968
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47

beste


ik vraag me af voor een volvo c70 bouwjaar 98 als je de remblokjes achteraan vervangt en je de remciinder terug wilt stellen moet je dan duwen of draaien???
sommige blijkbaar draaien s40??
hoe zit dat bij een volvo classic????
Gebruikersavatar
volvo-jan
4th Gear member
Berichten: 832
Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
Locatie: Drenthe

de C70's kun je als het goed is terug drukken
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
dirkvis1968
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47

ok een pak van mijn hart

bedankt
Gebruikersavatar
jony
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.10.2009 - 22:57

hallo, ik zou binnenkort ook graag mijn remblokken van mijn c70 carbio uit 2000 vervangen

nu vroeg ik me af of het gelukt was door pistons gewoon terug te duwen of als het draaien was

alvast bedankt

grtz
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

jony schreef:hallo, ik zou binnenkort ook graag mijn remblokken van mijn c70 carbio uit 2000 vervangen

nu vroeg ik me af of het gelukt was door pistons gewoon terug te duwen of als het draaien was

alvast bedankt

grtz
Gewoon terug duwen.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
jony
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.10.2009 - 22:57

ok bedankt

ik ga het morgen eens proberen

om de blokken los te maken moet ik de 2 pinnetrejs er uit slaan ?

zal ik om ze terug te monteren nieuwe nodig hebben ?

grtz
dirkvis1968
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47

hallo

het is me inderdaad gelukt
eigenlijk iets van niets
ik heb ze gewoon teruggeduwd met de achterkant van een remblokje(gebrukt) en een grote tang
langzaam maar lang duwen en ze gaat er inderdaad mooi terug in

voor je de pinnen demonteerd, goed kijken hoe ze gemonteerd zaten - heb ik even liggen mee kloo...en

de pinnen moet je terug gebruiken of omdat ik de staat er van niet wist, gewoon mee besteld (kost geen 10 euro voor 4 pinnen en 2 veren)
eruit tikken met ofwel zo n pin of dun staafje
eerste stuk gaat moeizaam en traag tot je ze los hebt

Verder is het vervangen poepsimpel

grtz
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Klopt, stelt niks voor, afgelopen zaterdag de schijven en blokken achter vervangen, kind kan de was doen!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Het is wel aan te raden om even onder het rubber van de zuiger/piston te kijken of hij niet vuil of gecorrodeerd is en daar indien nodig weer wat nieuw remvet op te smeren. Anders zal na verloop van tijd de zuiger gaan corroderen en dan loopt je remklauw vast.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”