beste
ik vraag me af voor een volvo c70 bouwjaar 98 als je de remblokjes achteraan vervangt en je de remciinder terug wilt stellen moet je dan duwen of draaien???
sommige blijkbaar draaien s40??
hoe zit dat bij een volvo classic????
remblokken vervangen c70 bouwjaar 12/98
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
de C70's kun je als het goed is terug drukken
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47
ok een pak van mijn hart
bedankt
bedankt
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Gewoon terug duwen.jony schreef:hallo, ik zou binnenkort ook graag mijn remblokken van mijn c70 carbio uit 2000 vervangen
nu vroeg ik me af of het gelukt was door pistons gewoon terug te duwen of als het draaien was
alvast bedankt
grtz
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47
hallo
het is me inderdaad gelukt
eigenlijk iets van niets
ik heb ze gewoon teruggeduwd met de achterkant van een remblokje(gebrukt) en een grote tang
langzaam maar lang duwen en ze gaat er inderdaad mooi terug in
voor je de pinnen demonteerd, goed kijken hoe ze gemonteerd zaten - heb ik even liggen mee kloo...en
de pinnen moet je terug gebruiken of omdat ik de staat er van niet wist, gewoon mee besteld (kost geen 10 euro voor 4 pinnen en 2 veren)
eruit tikken met ofwel zo n pin of dun staafje
eerste stuk gaat moeizaam en traag tot je ze los hebt
Verder is het vervangen poepsimpel
grtz
het is me inderdaad gelukt
eigenlijk iets van niets
ik heb ze gewoon teruggeduwd met de achterkant van een remblokje(gebrukt) en een grote tang
langzaam maar lang duwen en ze gaat er inderdaad mooi terug in
voor je de pinnen demonteerd, goed kijken hoe ze gemonteerd zaten - heb ik even liggen mee kloo...en
de pinnen moet je terug gebruiken of omdat ik de staat er van niet wist, gewoon mee besteld (kost geen 10 euro voor 4 pinnen en 2 veren)
eruit tikken met ofwel zo n pin of dun staafje
eerste stuk gaat moeizaam en traag tot je ze los hebt
Verder is het vervangen poepsimpel
grtz
- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Klopt, stelt niks voor, afgelopen zaterdag de schijven en blokken achter vervangen, kind kan de was doen!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Het is wel aan te raden om even onder het rubber van de zuiger/piston te kijken of hij niet vuil of gecorrodeerd is en daar indien nodig weer wat nieuw remvet op te smeren. Anders zal na verloop van tijd de zuiger gaan corroderen en dan loopt je remklauw vast.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -