Hallo,
Ik heb zojuist een dumpvalve op mn auto gezet maar nu bij mijn orginele cbv ook nog doen. Terwijl ik alles eigenlijk in de atmosfeer moet hebben. Hoe kan ik mijn cbv omleiden of zorgen dan mijn dumpvalve als eerste open gaat zodat alles naar de atmosfeer gaat.? Iemand hier ervaring mee?
Gr
Cbv omleiden
- Mike460turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
- Locatie: Hengelo
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Die moet je dan verwijderen en afdoppen, zijn in de handel wel mooie plaatjes voor te krijgen. Je kunt ook zelf gaan prutsen maar dat geeft vaak lekkage omdat t niet netjes afdicht.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je kan behoorlijke loopcultuur problemen krijgen, vermogen verliezen of eventueel zelfs motorschade op den duur als je een atmosferische dumpvalve monteert De LMM meet de hoeveelheid lucht voor de dumpvalve en op die hoeveelheid lucht stelt de ecu de inspuiting in. Als de dumpvalve dan de lucht in de atmosfeer dumpt krijg je een verkeerd samengesteld benzine/luchtmengsel. Het motormanagement gaat nl uit van een recirculerende valve. Ligt er dus aan waar jouw prioriteiten liggen, een lekker stoer sjonnie pssjt geluid of een mooier lopende en beter presterende motor.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja voordelen heeft t niet inderdaad maar dat was z'n vraag niet
Ik zou het in ieder geval ook niet willen adviseren.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Mike460turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
- Locatie: Hengelo
Oooh ok ja dat sjonnie geluid hoeft niet. Ik dat dat je turbo dan sneller opspoelde en sneller oppakte in de volgende versnelling. Haal hem er gewoon tussen uit onding.
Doe er wel eeen cbv van audi tussen. Is beter en kwaliteit spul.
Bedankt !
Doe er wel eeen cbv van audi tussen. Is beter en kwaliteit spul.
Bedankt !
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991