Motorsteun? S40 2.0T

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
WoDu
Starter

Last van trillingen bij stationair toerental,
voel af en toe een tik bij gas geven.

Ik vermoed motorsteunen(gelezen op dit forum).
Wat kost het laten vervangen van alle 4 de motorsteunen?

Als ik het zelf zou willen doen, waar moet ik dan om denken!
Wat zijn de draaimomenten van de bouten?

mvg, Wouter
2.0T '99
MarioC70
6th Gear member

Die tik zit in de rechterbovenste motorsteun.Distributiekant dus.
Die anderen gaan bijna nooit stuk.
De motorsteun is vrij duur,105 euro ex btw.
Alle vier vervangen is niet nodig en vrij kostbaar.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
WoDu
Starter

is deze makkelijk zelf te vervangen?
Wat is het moment, waarmee deze bouten vastgezet moeten worden?

mvg, Wouter
MarioC70
6th Gear member

WoDu schreef:is deze makkelijk zelf te vervangen?
Wat is het moment, waarmee deze bouten vastgezet moeten worden?

mvg, Wouter
Ik heb geen idee,vast is vast,het is alluminium waar de bouten in zitten,dus tussen de 50 en 60 nm is mooi!
Bart Giesen
5th Gear member

De steun op de motor, de 3 moeren en schroeven op 67 Nm aan
Draai de schroef van carrosseriesteun op 98 Nm aan

Bron Vadis
WoDu
Starter

bedankt voor de informatie tot zover, super zo'n forum!
Moet ik de bouten ook vervangen?
Ik ga de bovenste steun in de mei vakantie vervangen, ben benieuwd naar het resultaat.

ps. Toch als ik vandaag ook weer rij, lijkt het net alsof het geluid achter het schutbord thv het gaspedaal (zou dan de achterste steun zijn) weg komt.

ps. hoe plak ik hier eigenlijk een foto in?
Iroll
6th Gear member

ps. hoe plak ik hier eigenlijk een foto in?
klik op nieuw antwoord onderaan, klik daar op "attachment toevoegen" en je kan je kan via "bladeren" je eigen comp. browsen naar de foto. Daarna klik je op "toevoegen attachment" Je moet wel op de grootte van de foto letten, eventueel eerst verkleinen.

Of op de te plaatsen foto met de linkermuisknop klikken, dan uit de pop up daar via "eigenschappen" de url van de foto kopieren. In je "nieuw antwoord" klik je op het icoontje met de berg en zon dan zie je dit Afbeelding (en als afsluiting aan het einde van de url nogmaals op hetzelfde icoontje klikken.) Foto is dan ook geplaatst.

Of via imageshack of photobucket plaatsen, dan wordt de grootte van de foto automatisch aangepast.
Bart Giesen
5th Gear member

Afbeelding

Dus de 3 bouten (op hierboven getoonde foto met nummer 4 aangeduid) met 67Nm aandraaien en 1 bout (met nummer 2 aangeduid op bovenstaande foto) met 98Nm.

Bouten hoef je niet te vervangen, als ze nog in orde zijn. De 3 bouten (aangeduid met 4 op de bovenstaande foto) draai je vast in onderdeel 28 (motorsteun). Dit is heel zacht materiaal. Let daar wel op. Deze steun was bij mijn vorige S40 echt slecht. Heb een nieuwe gekocht omdat iemand anders de bouten ooit veel te hard had aangedraaid.

Afbeelding

Ik heb de steunen ook eens vervangen. Deze zijn van onder het blok (2x) en de steun aan distributiezijde.

Afbeelding

Mijn reden was; teveel resonatie van het blok door de koets.
WoDu
Starter

Ik heb alle drie de steunen besteld, ga ze morgenavond inbouwen(het resoneren word naar mijn idee met de dag erger), ik hoop dat het me gaat lukken, ik heb nog niet zo heelveel sleutel ervaring.Ik laat wel even weten hoe het gegaan is.
Ik heb inmiddels de aanhaalmomenten. Heeft er iemand nog tips? Moet ik nog loctite of andere bijzondere dingen gebruiken?
WoDu
Starter

Na het vervangen van de twee onderste steunen nog steeds last van trillingen, dus besloten om de motorsteun distributie zijde te vervangen, wat blijkt, deze zit gewoon los, en 1 van de drie bouten is gewoon lam gedraaid.
Hier heb ik gewoon 30dkm mee greden!!!
Naar de garage (profyle groningen) gegaan waar vorige keer de distributie riem is vervangen(1jaar geleden) en verhaal gehaald, ze gaan nu kostenloos de steun vervangen waar de motorsteun op vast gebout zit, en tevens gaan ze mijn nieuwe motorsteun plaatsen, ben benieuwd.
Word vervolgd!!
Bart Giesen
5th Gear member

Volgens mij had ik je dit 12 april al genoemd. Maargoed.
Bart Giesen op 12 april schreef: Bouten hoef je niet te vervangen, als ze nog in orde zijn. De 3 bouten (aangeduid met 4 op de bovenstaande foto) draai je vast in onderdeel 28 (motorsteun). Dit is heel zacht materiaal. Let daar wel op. Deze steun was bij mijn vorige S40 echt slecht. Heb een nieuwe gekocht omdat iemand anders de bouten ooit veel te hard had aangedraaid.

Afbeelding
WoDu
Starter

Vandaag de auto weer opgehaald bij profyle heuver groningen. Ze hebben de motorsteun incl. montagesteun vervangen, ben uiteindelijk tevreden met het resultaat! Trillingen zijn nagenoeg niet meer aanwezig, super!

Alleen de "tik" is nog wel aanwezig, 4de motorsteun "niet distributiezijde"? of kan het nog iets anders zijn. Ik voel het tijdens het rijden als ik kort het gaspedaal even indruk.
Bart Giesen
5th Gear member

Waarom zouden mensen hier nog op reageren, als jij niet eens de moeite neem te reageren / aan te geven in kennis te hebben genomen wat hier wordt genoemd?
WoDu
Starter

Ik ben net terug van vakantie(geen internet)! Ik snap je reactie niet.
Op basis van de informatie verkiegen via deze forum heb ik de motorsteunen deels zelf vervangen! Alleen de distributiezijde was een garantie kwestie. Echter er blijft nog steeds een tik aanwezig.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”