Hai allemaal
Motorlampje ging branden na een bok bij achteruitrijden. Dat na even parkeren na lange rit van 4 uurtjes. Gebeurde gister.
Motorlampje ging daarna niet meer uit. Of nog niet althans, daarna wast nog maar de 2 km tot finish
Misschien relevant, eerder had in E 95 getankt in D, maar dat doe ik thuis ook, dus whatsnew.
Is dit wat in de 850 het lambda lampje was ?
En gaat t weer vanzelf uit zolas ik lees op t forum ?
Groet, Jak (Inconginto, muf, account vergeten)
motorlampje
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Wat?! Polen tegen elkaar houden?! Ik ben geen electro expert maar dat zou ik toch niet doen... Kwartiertje de - pool eraf laten doet de truuk ook en dan loop je niet het risico iets stuk te maken...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dit is een advies wat niet klopt,het wordt door Volvo ook sterk ontraden,resetten doe je met de juiste apparatuur die daarvoor bestemd is,dat is veiliger.Freek63 schreef:@Frank: zolang er minstens één accupool los is, kan dat geen kwaad. Doel is om spanning van condensatoren in systeem af te halen. Dit laat een aantal secundaire systemen resetten.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik snap het idee erachter, ik ben ook geen leek maar op dergelijke complexe electronica zou ik het er niet op wagen.Freek63 schreef:@Frank: zolang er minstens één accupool los is, kan dat geen kwaad. Doel is om spanning van condensatoren in systeem af te halen. Dit laat een aantal secundaire systemen resetten.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
In dld zit volgens mij 10% ethanol in de E10 in(E95) benzine.
Ik zou het iig niet tanken als ik op benzine reed.
Wellicht dat de melding weer verdwijnt na twee of drie keer tanken in NL
Ik zou het iig niet tanken als ik op benzine reed.
Wellicht dat de melding weer verdwijnt na twee of drie keer tanken in NL
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Via polen resetten heeft niet mn voorkeur, maar snap het idee. In de 850 kan het via ODB-I, dat werkt hier anders begreep ik. Heb er trouwens nog geen apparatuur voor.
Accu eraf is te doen, gaan we straks ns proberen, als k gereedschap kan vinden. Bedankt voor de tips alvast.
De E10 tip heb ik op gelet, en E10 vermeden.
Grt Jak
Accu eraf is te doen, gaan we straks ns proberen, als k gereedschap kan vinden. Bedankt voor de tips alvast.
De E10 tip heb ik op gelet, en E10 vermeden.
Grt Jak
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Huskvarna
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
- Locatie: harderwijk
« Freek63 » :@Frank: zolang er minstens één accupool los is, kan dat geen kwaad. Doel is om spanning van condensatoren in systeem af te halen. Dit laat een aantal secundaire systemen resetten.
Dit is een advies wat niet klopt,het wordt door Volvo ook sterk ontraden,resetten doe je met de juiste apparatuur die daarvoor bestemd is,dat is veiliger.
Ik heb het hier in een ander forum-item al met MarioC70 over gehad en ik snap best dat hij vindt dat het niet kan, omdat ik denk dat volvo zijn werkgever is en die adviseerd dat het niet verstandig is om te doen.
Zelf werk ik als monteur in de heftrucks, waarin ik dagelijks met complexe electronica te maken heb.
Om storingen te zoeken in de elektronica ontladen we regelmatig condensators en dit leidt niet tot problemen,
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1451
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Zo'n beetje alle Volvos (behalve de S/V40 met GDI motor) moeten probleemloos op E10 kunnen rijden, ik heb in mijn S60 dat regelmatig gedaan zonder problemen. Bovendien zit er in E95 slechts 5% ethanol, E10 wordt echt als E10 verkocht. Overigens bevat in Nederland de euro 95 ook al 5% ethanol.Rippie V70 schreef:In dld zit volgens mij 10% ethanol in de E10 in(E95) benzine.
Ik zou het iig niet tanken als ik op benzine reed.
Wellicht dat de melding weer verdwijnt na twee of drie keer tanken in NL
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Hallo allemaal
Probleem is vanzelf opgelost
Vandaag een rit van 15 min, en na de volgende start was het lampje uit.
De reset is er niet eens van gekomen, omdat ik geen gereedschap had, dat was ik gaan halen.
Conclusie zou kunnen zijn dat de lambda sensor vervuild was na het afslaan van de motor.
Dank voor de reakties, een steuntje in de rug.
Groet, Jak
Probleem is vanzelf opgelost

Vandaag een rit van 15 min, en na de volgende start was het lampje uit.
De reset is er niet eens van gekomen, omdat ik geen gereedschap had, dat was ik gaan halen.
Conclusie zou kunnen zijn dat de lambda sensor vervuild was na het afslaan van de motor.
Dank voor de reakties, een steuntje in de rug.
Groet, Jak
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.